neděle 31. ledna 2016

Abeceda aneb BB, CC (a tónovací krémy)

Ahoj kamarádi!

Dnešní článek se bude věnovat podkladovým krémům, co nejsou makeupy.

Osobně jsem dlouho považovala tyto písmenkové přípravky za hybridy, co jsou zbytné, neboť jsem si tak říkala, že si radši koupím nízkokrycí makeup. Všechna BB, CC, FňFň a BžBž mě nechávala v podstatě chladnou. 

V drogerce jsem se do lovu ani nepouštěla, ty jejich tzv. Light odstíny už z testeru působí dojmem odstínu antuka plus rozmačkaná mandarinka. 

Přes určitou skepsi jsem pár produktů vyzkoušela a nakonec si mezi nimi našla své favority. A jeden must have. 

BB neboli blemish balm je typově prezentován jako "balzám na vady" s tím, že kombinuje výhody krému s krytím makeupu.  Osobně jsem nikdy nemohla použít BB samostatně místo krému, běžný hydratační krém jsem pod jakýkoli použila vždy. 

Globálně mi BB extra nesednou, můj nejlepší je od Erborianu z Marionnaud,  ten je skvělý. 

Například ludří BB mi zvýraznil suchá místa i přes hydrataci pod něj  (je z řady DayWear. Z této řady jsem naopak milovala tónovací krém, viz níže).

BB mají největší popularitu v Asii.  Tudíž jsem vyzkoušela dva různé typy od Misshy. Fajn, ale žádný zázrak. 

BB od Benefitu mi fungovalo jedině za předpokladu, že jsem ho nanesla ihned po hydratačním krému, jinak dělal skvrny.  Při popsaném postupu byl výsledek ok, ale znovu nepotřebuji. 

Chystám se zkusit nový BB od Clarins (původní mě nezaujal).

CC (neboli Color Control cream či Color Correcting cream) má korigovat začervenalost a sjednocovat tón pleti.  

Stálicí je CC od Bourjois (123 Perfect CC Cream), miluju ho, ale za CC bych ho neoznačila, kryje, a to velmi slušně  - středně. Psala jsem o něm již ZDE . Mám nebo měla jsem x makeupů, které kryjí méně než on  (Vitalumière Aqua od Chanelu, YSL Touche eclat apod.).

Mým must have je CC od Estée Lauder z řady Revitalizing supreme, na mém Instagramu  jsem o něm psala již mnohokrát a najdete ho i v sekci #tetčinapopelnice.
Krytí je sice minimální, leč sjednocení tónu pleti na jedničku s hvězdičkou.  Jako bonus vyhlazení. Vypadá to, že na pleti nic nemáte, a takto hezčí jste od přírody :). Strávíme spolu další léto. Lze použít i pod makeup, výsledky jsou výborné.  Já to však dělám velmi zřídka, je to krok navíc, na to mi ráno chybí čas. Nemá odstíny, jeho zbarvení se přizpůsobí konkrétnímu obličeji. 

Světe, div se, se CC od Clinique kamarádi nejsme. Na mém obličeji jsem ho  viděla a postupem denní doby se na mě srážel. Usuzuji, že na suchou pleť není ideální. 
Hodlám vbrzku zkusit CC od Erborianu. 

Oční CC od Sephory je taková lehounká legranda, pro mlaďochy bez kruhů a pytlů zafunguje na potlačení nejednotnotného tónu pleti v očním okolí, pro stařinky a kruhařky (anebo kombinace obého jako u mě) je to maximálně dovolenková záležitost. Nicméně pod očima je ale příjemný. 

Ze sekce tónovacích krémů (které osobně pokládám za předchůdce všech písmenkových udělátek) jsem v létě - do doby, než jsem objevila CC od EL - spotřebovala několik balení EL DayWear Multi-Protection Anti-Oxidant Sheer Tint Release Moisturizer (to je název :)). Jedná se o lehký hydratační a ochranný krém z DayWear řady (okurková vůně). Lehce natónuje, jemně sjednotí, krytí nečekejte.  Pozor, prošel před pár lety inovací včetně úpravy balení  (jiná tuba). Na některých našich  sběrných eshopech nabízejí stále tu původní verzi. Nekupujte, je to staré.  Radši koukněte na USA stránky ohledně vzhledu aktuálního produktu, pokud chcete u nás koupit nikoli v kamenné prodejně. 
Už ho nekupuji, neboť ludří CC je pro mě lepší. O třídu.  

Nejlepší tónovací krém, co momentálně mám,  jsem před časem  objevila u Bobbi Brown. Tinted Moisturizer je lehký hydratační krém s nádechem barvy v několika odstínech (mám odstín Alabaster).  Sušinkám doporučuji pod něj ještě použít běžnou hydrataci, ostatním typům pleti postačí samostatně. Krytí prakticky žádné,  jen svěží nádech.  Dá se použít i pod makeup.  Mně se osvědčil rovněž  při smíchání s makeupem, který se mi nezdá finišem nebo ho tak nezamýšlím. Nechci říct, že by makeup "naředil", spíš ho "vyhladí" a usnadní jednolitost nanášení a zároveň do jisté míry eliminuje následné zvýraznění suchých míst či zalézání makeupu,  který má k tomu tendence.  Takže z nevyhovujícího makeupu mohu vyrobit lepší. Nebo snížit krytí, když chci nižší  (výborně se snáší s Beyond Perfecting od Clinique; nedoporučím ho ale takto použít  holkám, co používají DW od EL - laicky si myslím, že smícháním s DW se zničí jeho základní bonus - otěruvzdornost a výdrž. Poznámka na okraj: nepřidávejte do DW olej, to je fakt nesmysl).

Co Vy a abecední krémy?  Používáte? Nebo je berete jako zbytečnost? 

Děkuji,  že mě čtete. 

Konec hlášení.
Pusu teta 

P. S. Příští článek bude o tak trochu jiném DPH :).

Erborian BB, CC od Bourjois, CC Revitalizing supreme od EL, Tinted Moisturizer od Bobbi Brown a oční CC Sephora

41 komentářů:

  1. Mám teď svůj první CC, a to od Rimmelu. Vím, podle těch tvých je to chudá příbuzná, ale jelikož s první ligou nemám zkušenost, nemá mě co mrzet :-) A jak píšeš,denní krém musím dávat vždy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já bych ráda drogerku zkusila, ale jsem úplně bílá a odstín jsem prostě nenašla.

      Vymazat
  2. Ahoj teto,
    abych řekla pravdu, do léta jsem těmto krémům příliš nefandila, ale na dovolené se mi právě zmiňovaný Bourjois perfektně osvědčil, takže ano, na léto jsem ochotná pořídit si podklad tohoto typu :)) Zaujal mě Erborian.. Mamča zkoušela na Tvůj popud EL CC a už několikrát se mi o něm zmiňovala, no vůbec nevím, co tím chce říct :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chystám se u Erborianu na CC. Vůbec mě ta značka teď nějak bere, bohužel v Marionnaud se často krčí jak chudá příbuzná. Zdravím mamču ;))

      Vymazat
  3. Ja mam uz druhe baleni BB od Clarins a naprosto mi vyhovuje. Kryti je podle me slusne, nanasim ho vzdycky po dennim kremu a prijde mi, ze vydrzi cely den (ne ze bych na tom nejak lpela). Odstin mam nejsvetlejsi 00, k sehnani jak kdy v Sephore, spis pres web...Ted bych chtela zkusit NARS, slovutny Tinted Moisturizer;)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som teda zatiaľ žiadny bébé ani cécé nemala, keďže mám problematickejšiu pleť a nejak neverím tej výdrži a krytiu. Taktiež farebná škála ide väčšinou mimo mňa. Takže ja som asi na tej lodi že pre mňa to zatiaľ nie je. Uvidíme časom :D.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, tak jsem si tě přivolala, zrovna dneska jsem totiž stála před otázkou , zda si koupit další balení CC od EL ( v pořadí číslo 3) či ne. Původně jsem jej taky používala na serum pod makeup a chrochtala blahem, jak mi všichni chválili pleť a i já se cítila " hezčí" :-). Přece jen je to poměrně drahé líčení, takže teď jej používám přes léto náhradou za makeup a vyjimečně obojí.
    Ale...., byla jsem vyzkoušet líčení od Chanelu a paní použila CC (VA). Nebylo to špatné :-) a tak mám dilema jít do dalšího baleni EL nebo zkusit Chanel. Jaké máš ty zkušenosti s CC od Chanelu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanka @hani_jani akorát na ig psala, že má na Chanel dobré reference. Já ho nezkoušela.

      Vymazat
    2. Díky za odpověď. EL jsem si nakonec vzala a Chanel vyzkouším do kelímku.

      Vymazat
  6. Ahoj Marti, prosím,přemýšlím nad koupí CC od bourjois jen se bojím, jestli neni nejsvětlejší moc do růžova?Děkuju 🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, já jsem růžovka a mám 31 Ivory. Trochu růžové tam vidím, ale je to spíš neutrál s kapkou růžovky

      Vymazat
    2. Mám radši do béžova, ale dám mu asi šanci, má tak skvělé recenze, že nemůžu odolat. Dochází mi Nars sheer glow, ale nechce se mi ted tolik investovat. Tak děkuji:)

      Vymazat
    3. Efekt je jiný. Bourjois nerozjasňuje.

      Vymazat
    4. Mám radši do béžova, ale dám mu asi šanci, má tak skvělé recenze, že nemůžu odolat. Dochází mi Nars sheer glow, ale nechce se mi ted tolik investovat. Tak děkuji:)

      Vymazat
    5. Mám radši do béžova, ale dám mu asi šanci, má tak skvělé recenze, že nemůžu odolat. Dochází mi Nars sheer glow, ale nechce se mi ted tolik investovat. Tak děkuji:)

      Vymazat
    6. Chjo, přitom u vícero recenzi psaly,že má trochu rozjasnujici efekt. Jak pleť vypadá svěže.. Je nutné ho prepudrovat?

      Vymazat
    7. Chjo, přitom u vícero recenzi psaly,že má trochu rozjasnujici efekt. Jak pleť vypadá svěže.. Je nutné ho prepudrovat?

      Vymazat
    8. Luci, rozjasňující efekt říkám tomu, co dělá právě Sheer Glow nebo ysl Touche eclat makeup. Bourjois není takový, ale na druhou stranu nematuje. Jen přirozenost. Pudruji, ale ne kvůli matu, kvůli právě rozjasnění a fixaci. Pudrem ysl Souffle d'eclat nebo koulemi od G

      Vymazat
  7. Super recenze. CC od EL je opravdu skvělý (už mám čtvrtý), přesně, jak píšeš "krásnější od přírody". Z BB mám Thalgo, taky fajn, dělá přirozený vzhled, jen bídný výběr odstínů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Jj, vím, bohužel. Jinak Thalgo vypadá dost dobře.

      Vymazat
    2. Jsi maminka od Editky, že ano. Editka je výborná holka.

      Vymazat
  8. Ano, jsem. Dekuji, je fajn to "slyšet", Edi kosmetiku miluje, učím se od ní dekorativku. Péči znám, pracovala jsem ve vývoji. Ale za naměty dekorativky jsem vděčná :) sleduji a pečlivě tě čtu na insta i tady. Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  9. Musím už konečně zkusit ten Bourjois, nějak nemůžu natrefit na nic, co by mi skutečně sedělo a tohle zní velmi dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Marti, písmenkové krémy šli mimo mě dokud jsem nezkusila CC od Bourjois a pak EL obě písmenka ve vzorečcích k nákupu. Revitalizing Supreme mám jeden blistr schovaný a až bude jaro zkusím ho podruhé. Milen, psala na IG, že ten tónování krém mají v Sephoře v cestovním balení. Na to se chystám. Měj se moc hezký a brzo na přečteno. Daniela

    OdpovědětVymazat
  11. CC od Bourjois mám na tvůj popud a jsem maximálně spokojená!

    OdpovědětVymazat
  12. Bobca je skvela uz jedu druhe baleni... Rano kremik, toto a trosku pudru a jsem jak z ruze kvet... Teda kdyz se vyspim :D a je moc prijemna na leto... Dojizdim #extralight coz mi na leto, kdy jsem se trosku opalila sedlo perfektne, ted to neni uplne vonco ale da se ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Ono sehnat něco od Bourjois není jen tak,buď jen na eshopě a pak max v Paladku a nebo My na Narodní,třeba V Douglas na Chodově(kam už mě nedotáhnou ani koňmi),tam mají zaprasený vybrakovaný stojan a jinde se zrušil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou všude jsou Bourjois stojany jak čuně. Včetně Fannu i Marionnaud. A poloprázdné :(

      Vymazat
    2. Douglas na Chodově jsem na to upozornila písemně,když jsme řešili jiné věci,které se mi tam staly a od tý doby jsem tam nebyla. Ale,že je to tak všude? To jako vážně hodlají takto prezentovat značku a hlavně i svou prodejnu,kde pracují? Asistentky prodeje by se nad tímto měli zamyslet. Na Chodově ale byl zaprasený i Clarins s dekorativkou,to už nebylo jen o Bourjois. V sephoře se mi to nestává,naštěstí.

      Vymazat
  14. Ludří CC Revitalizing supreme mám už druhý na tvůj popud a miluji ho stejně jako ty, hlavně v létě. Neodolala jsem i EE čku od EL, ten už na pleti není tak úžasný, barevně se tak krásně nepřizpůsobí, spíš rozjasní,ale bezvadně se mi osvědčil na rozjasnění očního okolí a občas ho používám, jako podklad pod make-up.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. EE mě ze vzorků nepřesvědčilo k nákupu. CC budu kupovat pořád :)

      Vymazat
  15. Mně moc vyhovuje CC a EE od EL a BB od Clinique, CC od Bourjois taky docela jde, naopak propadákem byl CC od Clinique.. Ten nový BB od Clarins mě docela láká, ale mám toho miliony, tak doufám že odolám.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak bohužel BB Clarins i nejsvětlejší je tmavý. CC Clinique mi taky nevyhoval.

      Vymazat
  16. CC od EL me zaujalo, ale SPF 10 je malo. Na leto chci CC BB nebo tonovak, ale aby uz mel vyssi spf a komplexni ochranu. Nechci mazat denni hydratacni, pak spf a na to jeste abecedni zkraslovadlo. Kdybyste holky o necem takovem vedely, dejte echo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asijská BB mají vysoký SPF. I ten Benefit má 35, myslím, nicméně za ty prachy nestojí. Já používám od Clarins emulzi ÚV Pollution - padesátku. Míchám s denním krémem. Pod makeup běžný opalovací přípravek nesnesu (upatlanost).

      Vymazat
  17. Prolízám starší články ...
    Já už pár let používám denně BB od Vichy (má nejdražší kosmetická nezbytnost :-) a neměnila bych. Sjednocuje a je moc příjemný.

    OdpovědětVymazat