neděle 3. ledna 2016

Co na mém blogu (ne)uvidíte

Ahoj kamarádi!

Po nějaké době existence blogu si dovolím udělat určitý náhled do jeho budoucího směřování, jak to momentálně vidím.

Začala jsem do jisté míry shrnovacími články typu Co je pro mě "dobrá" rtěnka, stíny atd. , dále o mé dlouhodobé lásce ke dvěma mým nejoblíbenějším značkám (Clinique a EL), sérií Zázraky a přízraky 2015 (tedy nejlepšími a nejhoršími produkty roku v té které kategorii) a rovněž jsem načala sérii Levné a dobré o kvalitních  výrobcích z cenově dostupnějšího ranku.

V těchto sériích ještě budu pokračovat,  čtenost je výborná, tak si myslím, že vás to baví. 
Určitě se budu ještě věnovat sérům, maskám a štětcům. A pudrům.

Zároveň je velmi žádaná moje péče o pleť, tudíž článek o mé denní a noční rutině rovněž vznikne.


Velké rezervy mám v designu a úrovni fotek.


Do jisté míry to byl záměr, na který jsem sama upozornila při vzniku blogu.

Pomiňme teď prozatím,  že  nemám vybavení (vše fotím Samsungem S5 mini), fotit neumím a nemám pro fotky ani přirozený cit. Jsem v tomhle prostě matlal.

Záměr spočíval při vzniku blogu v tom, že mě opravdu zajímalo, zda se soustředíte na text a "odpustíte" mi vizuální stránku.

Jak trefně poznamenala jedna moje čtenářka, je to antidesign, s čímž bezesporu souhlasím a je to nejpregnantnější vyjádření k obrazové stránce. 

Tzv.krásných fotek je všude plno.  Ale dál už zhusta nic. Forma obsah nenahradí. 

Mohu slíbit, že na formě časem zapracuji i já,  nicméně až tehdy, kdy budu přesně vědět, jak to chci.

Nepoužívám ani šablony Bloggeru, přijde mi to unifikované bez možnosti vystižení mé podstaty, takže než uniformu - radši zatím nic.

Co se týká fotek, mohla bych své neumětelství nahradit tím, že fotky stáhnu z oficiálních stránek toho kterého výrobce či distributora či prodejce, a to se mi nechce ze dvou důvodů.  Autorská práva jsou autorská práva,  a i když uvedu zdroj, stejně to není zcela ok, pokud si nezajistím souhlas  (a to je dost dobře nereálné). Druhým důvodem je, že moji čtenáři jsou zajisté inteligentní a schopní, takže jsou pár kliky v případě zájmu na pěkném oficiálním  obrázku a nepotřebují mě jako vyhledávač ani jako předžvýkávačku.

Subjektivní pocitový důvod mého antidesignu je prostý - velmi ráda píšu.  Velmi nerada fotím.  I ty moje hnusné fotky, jejich nahrání,  jakýs takýs pokus o jejich úpravu a popisky mi trvají  minimálně stejnou dobu jako text. Píše se mi hladce a lehce a s radostí, vizualizuje se mi jak porod ježčího klubka bodlinkami napřed. 

Požadavky na více fotek  (bez ohledu na mou antikvalitu) chápu, ale upřímně mi navýšení nevalné kvality přijde nežádoucí.  Zatím takřka vše, o čem jsem psala, je v nějaké podobě nadto i na mém Instagramu. Uvádím vždy značku i název konkrétního výrobku,  takže vyhledat lze na oficiálních stránkách raz dva. 

Přes vše shora uvedené však vylepšit design do budoucna chci, proto se obracím na Vás, kdo se touto činností zabýváte a chtěli byste mi nabídnout své služby, ať tak klidně učiníte na můj mail akfrankova@gmail.com a já ráda outsourcuji.


Na mém blogu nikdy neuvidíte produkt napodobující, kopírující či fejkující a rovněž ani značku, která toto dělá, byť by jiný její produkt byl originální. Na to jsem rotvajler a vždycky budu.  Lidi a nápady se nekradou.  Tečka. 


Na mém blogu nikdy neuvidíte převzatý PR článek, který je firmou blogerovi zaslán a za ctrl C a ctrl V zaplacen.  Těch pár stovek či možná tisíc mi za to vskutku nestojí.  Články tohoto typu poznám na hony daleko a navíc velmi často mají tak nízkou jazykovou úroveň, že mám pocit, že je sepsala asistentka v akutní kocovině  odskočivší si od vaření kávy šéfovi.  

Na mém blogu neuvidíte článek uměle natahovaný zbytečnými vycpávkami typu: produkt byl zabalen v papírové krabičce vyrobené z papíru, která se otvírá nahoře,  a to celé bylo v bublinkové fólii přelepené izolepou (příliš nepřeháním). Raději kratší a k věci. Můj názor. 

Na mém blogu neuvidíte fotky líčení.  Bohužel.  Jsme zase u vybavení, u neschopnosti fotit a v neposlední řadě u ohlodanosti zubem času.  Občas se pokusím, ale nic neslibuji.  I to dnešní oko jsem dala raději v černobílé;).


Jsem Vám vděčná za Vaše podněty a náměty a pište je dál.
Děkuji Vám za všechny Vaše komentáře a prosím - promiňte mi, když neodpovím hned nebo když mi nějaký komentář uteče.  Jednou za čas vše projedu a pokusím se reagovat na všechno, protože si pochopitelně zpětné vazby vážím.  Záměrně nereaguji jen u komentářů u GA, abych se v tom lépe vyznala ohledně následného losování. 

Mnohokrát Vám děkuji,  že  jste mi můj ani ne dvouměsíční koníček pomohli tak nastartovat. Rekordní návštěvnost byla včera s více než dvanácti sty zobrazeními. Co můžu říct víc, než že mě to nesmírně těší a že tedy ty mé písánky nejspíš mají smysl.

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 
Přidat popisek

77 komentářů:

  1. Opět super článek. Fotky mi stačí na Instagramu a jsou dobré :) Ani bych nepoznala, že to fotíš telefonem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Krasné oko! Ta fotka je moc pěkná. Ostrých očí už jsme viděly(předpokládám ženy) dost. Krasné oko, krasný blog...

    OdpovědětVymazat
  4. Marti opet skvele cteni :) k tvym clankum se rada vracim i zpetne :) drzim palce at nas stale zasobujes kvalitnim ctenim :) jana_dmit

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, na fotky se vyprdni! Dobrých fotek je dost, mas pravdu. Tech výborných malo :) a muzes se někdy snažit a kdyz nemáš mramorový tacek ci Primark tašku, stejne nebude dokonala :) Libi se mi jak píšeš a obsah je nejdůležitější. A upřímně, nekteré tvé instagramovky jsou Top, naposledy Essie!

    OdpovědětVymazat
  6. Myslim ze obsah je pro Nas tak hodnotny,ze perfektni fotky ozelime,jak pises vse se da vyhledat ;-) a hrozne me pobavil
    porod jezciho klubka :-D az jsem si vyprskla kafe na mobil :-D
    A velmi Velmi cenim nerecenzovani kopirovaci kosmetiky atd,taky jsem na to vylozene alergicka ;-) a rozhodne se hnef vrhnout k jadru pudla,nez resit jak se krabicka otvira,a abych si povsimli drobneho reliefu dole atd :-D
    Tesim se na rok 2016 ve tve spolecnosti u tebe na blogu i IG ;-)
    Bara

    OdpovědětVymazat
  7. Jen do nás!
    Kdysi jsem měla lakovej blog kterej mě bavil psát a nebavil fotit a marně jsem prosazovala nápad že by byl uplně bez obrázků, jenom text a teď jsem si připadala jako člen nějakýho tajnýho kultu (kult Obsah?) když jsem to tu četla. Ani nevíš jak tomuhle rozumim, i tomu ošklivýmu dyzajnu. Já myslim že je to tak dobře. Písmenka > obrázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a nechceš někdy třeba ještě něco napsat? klidně bez fotky. občas se mi po tobě ještě zasteskne. (říká člověk, kterýmu jsou laky úplně ukradené, takže jasně, prohlížet obrázky nalakovaných nehtů jsem si k tobě fakt nechodila.)

      Vymazat
    2. Po nalakovanem se mi také styska, odstartoval moji lakovou úchylku. Prohlížela jsem si i fota, ale ty popisy, to bylo něco!! Fnuk

      Vymazat
    3. Po nalakovanem se mi také styska, odstartoval moji lakovou úchylku. Prohlížela jsem si i fota, ale ty popisy, to bylo něco!! Fnuk

      Vymazat
  8. Myslím, že jsi to vystihla skvěle! A to , že tu nemáš profesionální fotky mi je zcela fuk. Hlavně, že je máš. Mě se líbí takové, jaké jsou (to platí i pro tvé články a tebe samou). :-) Tereza

    OdpovědětVymazat
  9. Mne teda kvalita fotiek nevadí (tiež na to nemám moc talent). Skôr mi poslednú dobu vadia za každú cenu načinčané fotky. Tvoje fotky proste ukazujú že si bežný spotrebiteľ, ktorý nemá potrebu produkt prikrášlovať nejakým fotením s prekrásnym a nastajlovaným pozadím.

    OdpovědětVymazat
  10. Fotky vůbec neřeším, ty na ig jsou super a jde o obsah. A za ten palec nahoru a dík 😀

    OdpovědětVymazat
  11. Ja jsem naprosto spokojena a fotky jsou dobry,jsi ojedineli exemplar,v dobrem smyslu slova☺😇👍rada ctu tve clanky📰

    OdpovědětVymazat
  12. Povím ti to asi takhle,Marti. Nedávno vyšel v časopise článek o našem obchůdku. Byl to rozhovor se sefovou, doplněny o par fotek, které jsme dodali my. Fotky byly kvalitně propracované a skvěle-dělali je profici z naši strany, časopis je jen otiskl. Takže po obrazové strance byl článek skvělý. K čemu mi to ale je, když potom v článku narazím na 2 hrubky, které by do oči trefily snad každého!?! A to mají v redakci editory atd!
    Myslím, ze mi ani fotky nechybí, sleduji te na IG, takže základ mam, a když chci konkrétní produkt, tak si ho vygooglim!
    Jsem rada, ze si tu mužů v klidu počíst, ze nemusím kroutit hlavou nad chybami, ze jsem unesena tvým skvělým vyjadřováním a ze nemusím projíždět stránku až skoro na konec, abych vůbec našla nějaký text! ��
    A taky doufam, ze tu u tebe nikdy nenajdu komentáře typu: první! ��
    A mohla by jsi klidně někdy napsat, co te za poslední dobu uchvátilo v knižním svete�� ale to je jen navrh��

    OdpovědětVymazat
  13. Milujem ta citat! A k fotkám - ak ma zaujme text a následne si produkt pojdem kúpiť, tak ho aj tak uvidim "naživo". Pre mna je podstatnejsi text. "Nastajlovanych" fotiek si do sýtosti mozem užiť aj na IG. Vela chuti do písania a nápadov na články ti zelam aj v roku 2016! :-*

    OdpovědětVymazat
  14. Piš jak píšeš, a budu tě číst dál. Má to hlavu a patu, stručné, vtipné, osobité, takže MEGAsympatické...Fotky jsou dostačující a na IG jich máš už mraky, takže kdyžtak mrknu tam :)

    OdpovědětVymazat
  15. K tobě se chodí číst na obrázky je IG a za komentáře typu první a ,,hezké,, pozývám tě k sobě na blog XYZ mám tam soutěž o zxy bych stříhala internet. Já se ke článkům i ráda vracím. A forma se mi líbí. Daniela

    OdpovědětVymazat
  16. Ja jsem naprosto spokojená, chodím sem i na ig, abych si početla a inspirovala se a i fotky mi takhle stací ;-) jinak popisy krabiček, otvírání apod..Z toho taky rostu :-D

    OdpovědětVymazat
  17. Já jsem tak vyprahlá po inteligentním psaném projevu, že se budu vracet, i kdyby ti design dělala moje pětiletá... Po tom, co jsi napsala dneska, si tě vážím ještě víc. Jsi šminková aristokratka. Díky a těším se na příště! j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chci design od slečny mrňouskový :))). Bezpečně bude lepší než můj! :). A moc dík.

      Vymazat
  18. Super článek!! Já třeba na design žádný expert nejsem, šablona mě nudila, tak jsem si stáhla pozadí, který se mi nejvíc líbí a je mi příjemný a nové písmo pro název blogu, vložila jsem jeden obrázek, který k blogu sedí a už to udělalo podle mě velký rozdíl, aspoň já z toho mám radost :) No a jinak mě baví tvůj nadhled, fakt moc!!!!!!! <3

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to zní slibně, těším se na všechny zmiňované články! Mně teda přijdou tvoje fotky naprosto v pohodě a líbí se mi (a třeba ty s hvězdičkami u článku o limitce EL byly nádherný!), důležité pro mě je že vím že to děláš pro radost a pro nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík (hvězdičky pochází z talířku na cukroví od Tchiba; )).

      Vymazat
  20. Mě baví číst, články pečlivě louskám. :) (A baví mě.)
    Přepečlivé recenze jsou moje slabina, ale snažím se mírnit nepopisovat každou blbost. :))
    Je dobře, že některým lidem pořád více záleží na obsahu než na formě.

    OdpovědětVymazat
  21. Skvělý článek. Budu opakovat co už je tu napsáno, ale u Tebe mě zajímá hlavně obsah, kvůli němu blog čtu a moc mě baví. Fotek je plný IG a Internet a kdo chce může si je vygooglit včetně swatchů. A navíc mě tvoje fotky nepřipadají tak špatné, jsou fajn a dostačující. A články jsou skvělé a "vo ty tu jde":-)

    OdpovědětVymazat
  22. Já jsem radši za text než za fotky :)nemám ráda dvě věty a 30fotek(v taštičce,v krabičce,obal, produkt ze všech úhlů atd...)navíc tvé články se čtou lehce

    OdpovědětVymazat
  23. Já raději kvalitní text než načinčaný vzhled s prázdnými frázemi :* Hezkých fotek je na Instagramu až až blog je o psaní!

    OdpovědětVymazat
  24. Kdyby si kvalitu fotek nezmínila, tak bych si ničeho nevšimla. Já se tak soustředím na to co píšeš a na fotky mrknu jen abych veděla jak produkt , který neznám, vypadá a jen pro představu, tak mi to nevadí. A líbí se mi, že to máš po svém a nejdeš s davem... Blog má být hlavně o psaném slovu a ne o fotkách, načinčaných a vystajlovaných a text pak max v jednom nic neříkajícím odstavci. Cítím to jako friend zone, víc domácká atmosféra, člověk se nebojí nic říct, je tu mezi svými, mezi lidmi, co je spojuje stejný zájem a nadšení pro kosmetiku a něco víc se tady o ní dozvědět.
    A oceňuju, že nepodporuješ kopírující firmy, bohužel se to nedá říct mnoha blogujících. Kor jedna křičí jak moc se stydí za jinou, co dostala věci ala kopie a přitom ona sama má na blogu od té samé značky sponzorovaný článek, s kopiema známých značek a teď je dostala zase a teď už jí to nevadí asi, že značka vykrádá nápady těch high end... A nejmenuju, nechci být veřejně opět terčem pro řiťolezky :-D To by byl pak konec friend zone, ony by si mě tu zase našly :-D Myslím, že každý by měl začít sám u sebe. Já osobně nemám faky a napodobeniny vůbec ráda, ať je to kosmetika , tak oblečení a doplňky, to radši nic , než mít fake. Jdu spát, asi už moc povídám . pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už vidím jak je komentář dlouhý,promiň ;-)

      Vymazat
    2. Luci, piš si to dlouhé, jak chceš a cítíš; ). U mě je každý názor vítán. A děkuji.

      Vymazat
  25. Fotky máš podle mého názoru kvalitní a to bohatě stačí. A hlavně další blogový článek, který jsem přečetla do konce .. Fakt válíš Marti. Nasadila jsi hodně vysokou laťku. Tvůj projev je originální a strašně mě baví!

    OdpovědětVymazat
  26. si tedy myslím, že v fotky v pohodě. jako není to žádná hitparáda, to je sice asi pravda, ale na blogy si chodím číst, takže v pohodě. no a text je prostě důležitější.

    OdpovědětVymazat
  27. Se vším souhlasím kromě důvodu nedělání fotek kvůli "ohlodání časem" :-D Já bych řekla, že bych se na takové "ohlodané" fotky ráda podívala ;-) Sama jsem starší kus a ráda bych viděla, co jaká věc na té zralejší pleti dělá ... Nijak ti nevytýkám, že takové fotky nechceš dělat, asi bych se sama do toho nepustila, jen jsem chtěla vyjádřit potřebu takových fotek. Měj se hezky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně bych sem vrazila svou starou tlamichu, kdybych věděla, jak si to správně vyfotit:)). Na tohle jsem fakt nemotora. Budu zkoušet čas od času a uvidíme.

      Vymazat
    2. tak to se těším, hip hip huraaaa :-D

      Vymazat
  28. Ahoj Martinko, co se mě týče, chodím si sem počíst, každý článek mě pobaví, nadopuje cennými informacemi a to je pro mě stěžejní. Hezkých načinčaných fotek je plný instagram a když sháním něco konkrétního, tak jako tak googlím a porovnávám víc fotek onoho produktu.
    Tĕším se na každý tvůj další článek a příspěvek na IG! :)

    OdpovědětVymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  30. Milá Marti,máš velmi originální styl psaní, který se v tom množství blogu vyjímá a je rozpoznatelný. A to je super. Na kvalitu fotek kašli, hlavně piš 😘

    OdpovědětVymazat
  31. Doufám, že to příští rok řádně roztočíš v Blogerce roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))))) Myslíš jako Cosmo objev:))). S mým rokem narození :))

      Vymazat
  32. Blogy s krásnými fotkami a nulovou informační hodnotou mě nebaví, takže za mě klidně pokračuj v tomto "nelíbivém" designu. Docela by mě zajímalo, jak jsi se svou nechutí fotit, získala tolik odběratelů (včetně mě) na IG :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čoveče, myslím, že i tam mi chodí lidi spíš číst :)

      Vymazat
  33. Super, naprosto souhlasím, fotky nejsou důležité, zajímá mě text:)

    OdpovědětVymazat
  34. Jsem rada, ze jsem Te objevila na ig, díky tomu ted mužů číst i tvůj blog. Blog na kterém se konečně něco dozvim, ne jen prohlédnu fotky vystavených produktu, o kterých se většinou dozvim, ze jsou naprosto super (bodejt ne když je většina blogerek dostane zadarmo). Proto si vazim tvého názoru a az se jednou odhodlám a ušetřené peníze vrazim do nějakého HE produktu, bude to urcite něco na základě tvého hodnoceni. :)
    Preji mnoho spokojenych čtenářů
    Lenka

    P.S. fotky nejsou to podstatné

    OdpovědětVymazat
  35. Moc zdravím, abych se tady jen nenabouravala do komentářů, přispívám svou troškou. Já mám designové záležitosti ráda, ale obsah je to podstatné a za ten jsem ráda, vděčná, že je. Sleduji už nějakou dobu a velmi oceňuji, že to je autentické a mě blízké náturou (asi i věkem) a že mám na mnoho věcí stejný nebo podobný názor! To znamená, že děkuji a těším se na další.. Katka

    OdpovědětVymazat
  36. Moc zdravím, abych se tady jen nenabouravala do komentářů, přispívám svou troškou. Já mám designové záležitosti ráda, ale obsah je to podstatné a za ten jsem ráda, vděčná, že je. Sleduji už nějakou dobu a velmi oceňuji, že to je autentické a mě blízké náturou (asi i věkem) a že mám na mnoho věcí stejný nebo podobný názor! To znamená, že děkuji a těším se na další.. Katka

    OdpovědětVymazat
  37. Ahoj, mně nijak designová stránka nevadí na tvém blogu, jde mi o obsah. Jediné, co bych opravdu ocenila, kdyby fotky byly rovnou u části, ve které o nich píšeš. Radši to vidím všechno hnedka u toho než sjíždět až dolů a snažit se vybavit co jsi o týhle konkrétní rtěne asi psala výš. Líp se mi to spojí a tím spíš si to i zapamatuji do ubdoucna (a spíš i teda bohužel koupím ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, píšu články na mobilu v aplikaci Blogger. Tam nejde vkládat fotky do textu, automaticky se mi řadí nakonec, i když vkládám průběžně (nebo jsem na to nepřišla). Taky mě to štve, protože mi pak dékle trvají popisky.

      Vymazat
  38. Mě trochu, přiznávám se, mrzí, že u vás není pánská móda. Jako docela bych ocenila třeba tip na luxusní pánské mokasíny, které máte osvědčené na vašem muži nebo známém. Jinak co se týče designu, tak ten fakt neřešte. Důležitý je obsah a taky to, že tu s námi aktivně komunikujete. Toho si vážíme nejvíce. :)

    OdpovědětVymazat