pondělí 25. ledna 2016

Co pro mě znamená High End aneb Není všechno High End, co se třpytí

Ahoj kamarádi!

Abychom si odpočinuli od popisných článků typu Štětkoposty, rozhodla jsem se sepsat malé zamyšlení, obecnou úvahu.
Pro někoho možná lehce kontroverzní. Já ji tak však nepojímám, byť se kontroverze nebo vyhraněného názoru vskutku nebojím.  V tomto případě to ale není můj cíl. 

Moje kosmetická mánie a vcelku solidní přehled a zkušenosti mi ukazují, jak oddělit zrno od plev.

V českém rybníčku je totiž považováno za HE snad vše, co koupíte v parfumerii a/nebo vše, co je drahé.  A tak to podle mého názoru není. Naopak - svým způsobem toto nazírání snižuje hodnotu  (ve všech slova smyslech) skutečného HE, posunuje opravdový HE do masovky, do běžnosti, obrušuje to punc určité výjimečnosti. 

HE kosmetika je nadstavba.  Určitě se bez ní obejdeme, ale pokud už si ji kupujeme, bezpochyby bychom měli  (spíš měly) vědět, proč. Roli nehrají jen užitné vlastnosti, kvalita a provedení produktu, ale zajisté i  "odměna sama sobě" , pocit radosti z hezké věci, kus legendy do vlastnictví, investice do sebe. Koneckonců - to vše je rovněž zahrnuto v ceně :).
A nejedná se o věci rychlospotřební, tudíž by i sám nákup měl být zážitkem a potěšením.

HE kosmetická značka je pro mě ta, která má nejen prvotřídní sortiment, ale všeobecně známé dobré jméno (nejenom v segmentu koncových zákazníků), odpovídající prezentaci navenek a tradici. Za tím jsou léta mravenčí dřiny, množství  invence a investic. 

Pokud tato kritéria v nějakém bodu kulhají, není to HE. Z mého úhlu pohledu, to je potřeba samozřejmě dodat. 

Dalším mým "požadavkem" na začlenění značky pod pojem HE je celistvost sortimentu, tedy jak dekorativka, tak péče,  tak i vůně. Na doplňkových pomůckách (štětce, houbičky, zrcátka apod.) osobně netrvám. 

Ano, já jsem kosmetická highenďačka, ale už například ne kabelková (tam mi stačí vyšší střed.  Moje nejdražší a značkově nejvěhlasnější kabelka je Max Mara, já Max Maru v kabelkách za HE nepovažuji, je to sice výběrová záležitost, ale HE ne). Tu kabelku tu uvádím jako příklad pro lepší pochopení mých myšlenkových pochodů v nárocích na HE obecně.

Jak jsem uvedla, přijde mi, že v našich vodách se prostě pojmy a nazírání směšují.

Nepovažuji proto za HE například Benefit, Too Faced nebo Urban Decay.  Nechci a nemám v úmyslu tyto a jim podobné značky dehonestovat, to vůbec.  Sama mám od nich x produktů a sortiment Benefitu a TF za léta na našem trhu prozkoumán, nakoupen a důkladně vyzkoušen velmi široce.  A nepopírám, že značky tohoto typu mohou mít pár svých produktů co do užitné hodnoty  srovnatelných s HE nebo skoro srovnatelných. Nemůžu ale mezi nimi a HE značkami klást rovnítko.  

A ponechám teď stranou, jak moc mi vadí divná česká prezentace a PR zejména u Benefitu, která mě   (kromě přepálené neodpovídající ceny) odradila od dalších nákupů, neb to je velmi subjektivní hledisko.  

Pak jsou tu značky určitým způsobem vyhraněné, zaměřené - např. MAC a MUFE na profesionální makeup artisty, byť mají sortiment i pro  běžného laického šminkopatlu mého typu. Pak jsou tu odnože HE značek, mladší sourozenci, jako je třeba Clinique od EL profilující se v produktech bez parfemace, a tím i speciální prodejní prezentací  (bílé "pláště" konzultantek). 

Nebudu říkat, že všechny HE produkty dosahují kvalit odpovídajících věhlasu značky (a ceně). U každé HE značky, co jsem zkusila, mi dříve či později ve sbírce přistál produkt, který mi nesedl. A kde investované  prostředky by bylo bývalo lepší pronádražovat.

Všimli jste si, že se mnohem masivněji napodobují sice parfumerkové značky, ale ne HE a odnože HE?  Že ty všechny MŮRy a jejich mutace,  všechny ty W7 a podobně jedou lajnu TF , Benefitu a spol. , ale třeba do Dioru či Guerlainu nejdou  (nebo se neodváží jít)? 

Níže jsou na fotkách značky, které považuji za HE já a jsou to zároveň ty, u nichž jsem vyzkoušela ze sortimentu v průběhu let všechny sekce. 

Jak to máte Vy? Považujete si nějaké značky víc než jiné a proč?  Co je pro Vás srdcovka anebo co máte na wishlistu? Ráda si počtu. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

Givenchy 
EL a Guerlain
YSL
Lancome
Dior 
Chanel 

41 komentářů:

  1. Smekám! Hodně tvých názorů se sešlo s mýma. :) já za HE nepovažuji Benefit, TF ani UD (ikdyž tu kosmetiku miluju). Za HE mám Chanel, Dior a vše co máš ty. Sice jsem neměla takovou možnost vyzkoušet jejich sortiment, snad to za ty léta doženu alespoň z poloviny jako ty :D. Ale stálo to za to! A ty "fejky" naprosto souhlasím. Mac, Mufe, benefit a spousta dalších je na ebay triliarda, ale na Chanel, Dior, Lancome se těžko narazí v neoriginálu. Samozřejmě mluvím jen o dekorativce :). Odvětví vůní je trochu něco jiného. Na ty levné fejky tu máme parfums :) ti maj všechno... I Chanel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Btw vůně kupuji zásadně v kamenných prodejnách:)

      Vymazat
    2. To jsem ráda :) pracuji ve FAnn a můžu říct, že takovejch, co si koupí vůni někde na takovém eshpu a příjdou mi "brečet" na prodejnu... Je čím dál víc :)

      Vymazat
    3. Někde v Praze ve Fannu? Že bych zašla :). Btw na Fannu mě strašně mrzí, že se snaží přizpůsobit řetězcovým nadnárodním parfumoškám. Škoda, že si nedrží tu svou výjimečnost české firmy. Nadnárodním koncernům se vyrovnat nelze a ztratila se individualita. Škoda.

      Vymazat
    4. Bohužel :) trochu z ruky v Prostějově :). K tomu mám také své názory :) ale to se veřejně nehodí...

      Vymazat
  2. Krásný večer, já k tvým jmenovaným ještě řadím Bobi Brown a souhlasím, že spousta značek prodávaných v Parfumerii HE není např Gosh a Inglot o kterých je to poslední dobou slyšet. Díky tobě miluju EL stíny a až vypotřebuju, alespoň polovinu. Budu zase lovit v jejich vodách. Daniela.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezky a pravdive napsano a naprosto souhlasim,nejsem snob,ale radeji si koupim 1poradnou vec u Diora,nez 2 Urban Decay😕jen jednou jsem se nechala unest a zklamani neskutecny😩

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti,
    šminkopatla mě neskutečně pobavil. Osobně ale tebe za šminkopatlu nepovažuji. ;)
    Mám podobný názor jako ty a souhlasím i s Danuško v komentáři výše, že Bobbi Brown bych tam zařadila a také Marečka.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, děkuji. Jak píšu u Danušky, Bobbina je ludří odnož. Mareček je mladá značka a navíc mám prozkoumán zatím jen zlomek :)). Pa

      Vymazat
  6. Bingo. Určitý pocit výjimečnosti a luxusu k tomu prostě patří. V okamžiku, kdy se značka začne zaměřovat na dvacetielté studentky (a že ty pokusy jsou), nebudeme jmenovat), odcházím...fakt nevím, proč bych měla ve svým věku vonět jako každá druhá studentka nebo mít vkabelce stejnou rtěnku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mi nemluv. A kdyby pokusy, to je hotová věc, hlavně poslední rok. Nedotčen už je jen Dior (a ten dlouho nevydrží) a Guerlain :(

      Vymazat
    2. Já jsem Guerlain holka, bohužel právě ten mi tak nedotčen již nepřipadá :(
      Ale stejně, mám od G pár šminek (ach, láska..), pak něco Clinique a MAC (které za HE rovněž nepovažuji). Tzn. můžu s tím, co píšeš celkově vyjádřit souhlas!
      Lákají mě jarní G meteority, ale moc nerozumím tomu, že ještě pořádně nedorazily a už jsou vyprodané - co to jako sakra posledních x let je??! Což je i u jiných značek. Nebo to tak bylo vždy a já si toho nějak nevšimla..?

      Vymazat
    3. Jestli se zprasí i Géčko, tak mě klepne :(. Je toho tady z výběrových značek čím dál míň...

      Vymazat
  7. Tak za mě mluví taky zkušenosti, jako vizážistce mi toho rukou prošlo spousta a musí říct, že podle mého názoru jsou drogérkové produkty na poměrně vysoké úrovni. Někdy dokonce předčí i ty high-end.
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To přeci nikdo nerozporuje. Klíčové je to "někdy".

      Vymazat
  8. Budeme rády za konkrétní typy. I za sdělení, v čem to vítězství nad HE spočívá. Děkujeme.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Marti, s označením HE souhlasím pro tebou jmenované značky. Jsou to pro mě značky s historií a tradicí. Osobně si myslím, že když značky typu UD atd. dosahuje HE cen, neznamená to, že jsou HE.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkně napsáno, souhlasim, byt´ od HE značek mám jen 1 stiny od Diora...Snažím se ted´ spíš víc investovat do péče o plet´, ted´ už nějakou dobu používám na noc Vizionáře od Lancóme a je moc dobrý. Na den mám Aquasource Deep od Biothermu, taky výborný, už jsem skoro na dně. Po něm chci vyzkoušet Wild Rose od Korres, který zůstává, společně s Kiehls produkty momentálně na mém wishlistu toho, co bych chtěla prubnout...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Visionnaire řada mi na suchou nesedla, měla jsem ale moc ráda celou Génifique řadu. A miluju Lancôme odličovadla ;)

      Vymazat
    2. A co Korres a Kiehls, nějaké zkušenosti?;)

      Vymazat
    3. Korres jsem kdysi dávno něco měla, už si nepamatuji. Sortiment má prozkoumán @terezkamk. Kiehls má tak protivnou marketingovou masírku, že jsem u nich neutratila ani korunu, tudíž nevím.

      Vymazat
  11. Marti, ty bys měla psát a psát! Forma, jakou dokážeš psát je pro mě fascinujíci . Napsat o kosmetice takto, je opravdu skvost! Slovíčko pronádražovat mě rozesmálo :) a z HE toho zatím moc nemám a nejcenější je asi má první Chanel rtěnka v odstínu Edith...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, moc dík. Potrénuji psaní na šminkoarsenálu a v důchodu konečně napíšu ten thriller :)).

      Vymazat
    2. Super! Myslím, že by to byl bestseller😊

      Vymazat
  12. Úplne som si teraz uvedomila na záver článku, že presne sa kopčí UD, TF, Benefit v niečom už aj Mac a Nars. A všetko sú to vlastne eventuálne mladé značky. Vlastne hlavne sa kopčí to, čo sa páči mladým slečnám, čiže zase biznis na deťoch.

    OdpovědětVymazat
  13. Perfektní shrnutí :)! Kéž bys to pak všechno jednou vydala knižně!

    OdpovědětVymazat
  14. Hezké odpoledne, normálně komentáře na blogy zas tak nepíšu, ale tvoje články čtu všechny a musím říct, že mě neskutečně baví. Hlavně rady ohledně štětců mi moc pomohly. Jinak díky mé mamce mám k HE kosmetice velmi dobrý přístup, jinak bych si toho zatím nemohla tolik dovolit a musím říct, že s tou rozdílností v HE máš pravdu, sice mám UD například ráda, ale je to o dost jiný typ parfumerkového sortimentu. Jinak pro mě a v mých snech zatím zůstává především Sisley, to naproto miluju, i když teda zatím je jen výhledový v plných baleních, až budu velká holka (především teda finančně :D ). Ta jejich péče mě baví stokrát víc než všechno ostatní dohromady a i dekorativku mají skvělou. Díky za super článek :)

    OdpovědětVymazat
  15. Fejky, napodobeniny, byznys zaměřený na mladé slečny, děti a podobně. Přes kosmetiku, boty a oblečení je to všude.

    OdpovědětVymazat
  16. Perfektní článek, mám na věc stejný pohled, jako ty. A moje oblíbené HE značky jsou Guerlain a Dior. A já jako HR holka bych k nim zařadila i Helenu Rubinstein, můžeže být?

    OdpovědětVymazat
  17. Clanok super. Mne tam len akosi nepasuje Lancome, pride mi (asi to bude zniet divne) ale taka najdrogerkovejsia zniacka spomedzi HE.

    OdpovědětVymazat
  18. Skvělý článek. Určitě bych mezi HE značky dala taky Toma Forda.

    OdpovědětVymazat