pátek 8. ledna 2016

PUDROPOST aneb Co je pro mě "dobrý pudr" plus pudrofavoriti




Ahoj kamarádi! 

Vcelku dost žádaný Pudropost zahajuji sdělením, že v drogerkové kategorii žádný oblíbený nemám  (jak už jsem uvedla v článku Levné a dobré,  část I. ZDE)
Nemohu se ztotožnit se všeobecnou oblíbeností nejvíce vyzdvihovaných pudrů - ani se sypkým fixačním Dermacolem (je hrubý, navzdory proklamaci v názvu  viditelný a opadává) ani se sice levným, ale pro mě velmi,  velmi průměrným  kompaktním NYC. 
Dnes to tedy celé bude o parfumerkových značkách. 

Velmi stručně nastíním, co je pro mě "dobrý pudr" při přihlédnutí k mojí suché pleti, která nepotřebuje přehnané matovadlo.
 
Požaduji:
1) neviditelnou fixaci a sjednocení
2) žádné hrubé části
3) výdrž
4) snadnost aplikace bez nutnosti polovinu nabraného produktu oklepat  (s čímž souvisí nízká spotřeba)
5) splynutí s pletí a jednolitost, tedy žádné mapy, zdrcliny, šupiny
6) decentní rozjasnění
7) matu tak akorát.

Pokud je tato sedmička splněna, je to pro mě dobrý pudr bez ohledu na to, zda je sypký či kompaktní, transparentní či zbarvený.  

Níže uvedu své top pudry  (a jeden pudromakeup) , dále drahé pudry, které kulhají v mé sedmičce požadavků, pudrové výtržníky a v textu též srovnání YSL Souffle d'eclat,  YSL kompaktu a Guerlainu kompaktního transparentního Météorites Voyage Enchanté, což,  jak jsem vypozorovala hlavně na mém Instagramu, Vás hodně zajímá. 

1) YSL Souffle d'eclat  (odstín 1, narůžovělý, na pleti žádná barva vidět není. V prodeji je u nás ještě trojka do žlutoneutrálu, jinak existují "odstíny" čtyři).
V globálu se jedná o můj nejmilejší a nejpoužívanější pudr.
Toto je druhé balení, první mi vydrželo 14 měsíců při používání cca 5x v týdnu. 
Charakterizovala jsem ho jako rozjasňující matovač a zároveň matující rozjasňovač a nemám důvod na tom cokoli měnit. 
Nebojte se třpytu, který uvidíte na ruce, na pleti se žádná třpytka neblýská, zůstává jen  rozjasnění. 
Krásně sjednotí, fixuje, drží. Nepráší.  MUFE štětec 130 ani 128 nemusím ani oklepnout. 
Byť je v dózičce vlastně zbarvený, na pleti je to - při volbě vhodného odstínu - transparenťák.

2) Guerlain slisované Meteority, tedy Météorites Compact.
Novinka jara 2015, mám odstín 2 Clair (tedy Light).
Toto je verze cca za půlku ceny Guerlainu Météorites Voyage Enchanté.
Slisovanec je v pudrech jedním z mých objevů roku 2015 a patří do mé kategorie #zazrakyaprizraky2015

Balení je na rozdíl od ostatních guerlainských pudrových výrobků mnohem méně masivní, tím pádem lehčí. Mně vyhovuje.

Nanáším bez jakýchkoli problémů rovněž velkým štětcem od MUFE, čímžto to nepřeženu a jsem spořínkem co do spotřeby. 

Lze i šmrdli brdli houbičkou, pokud byste ho měli v kabelce.  Efekt je štětcem lepší.

Slisovanci nemám co vytknout, i když celkově mi YSL Souffle d'eclat vyhovuje víc.  V efektu i jeho trvání. A i proto, že YSL je sypký, osobně se mi se sypkým pracuje lépe, což je věcí osobní preference.

3) YSL transparentní kompakt, o němž jsem napsala na IG, že jeho název Poudre Compacte Radiance Perfectrice Universelle  je delší než interpelace v poslanecké sněmovně. 
Mám ho od září 2015, koupila jsem ho hned, jak se dostal v ČR na trh.

Balení je do kabelky nepraktické. Dovnitř se štěteček ani hubka nevejde, muselo by to být zvlášť v tom jakoby sametovém obalovém futrálku (na který se chytá bordýlek zvenku raz dva a takto by byl zprasen i uvnitř). Tohle je velké minus, plánovala jsem ho jako kabelkový. Houbička přiložená ve futrálku je vcelku k ničemu.

Ve srovnání s YSL Souffle d'eclat  (pominu-li, že toto je kompakt) je více matující, nicméně žádný "moučný" nános nedělá,  byť je v efektu průraznější. Nesráží se,  nemapuje.
Holky a ženy s mastnější pletí, které se bojí přílišného jasu u Souffle d'eclat, tady mohou zůstat v klidu. Na mojí pleti má Souffle d'eclat delší působnost co do sametového sjednocení.  Tento mi o něco dříve odejde, na rozloučenou ale naštěstí nijak nemává.

4) Guerlain klasické kule  - Météorites Perles  (zde na fotce minibalení odstínu 01 Teint Rosé). 

Kulky jsou prostě kulky. Voní, rozjasňují.  Mně drží méně než slisovanec ad 2), ale i tak výborně.
Pokud používáte klasické kule, pak obavy ze Souffle d'eclat (ad 1)) co do přehnaného šajnu mít nemusíte.  Kule září víc, tedy na mně ano.

5) Guerlain  transparentní kompakt z vánoční LE 2015 - Météorites Voyage Enchanté.

Nechme zatím stranou tu šílenou cenu, i po slevě cca dvojnásobek slisovance ad 2) a Souffle d'eclat ad 1). Vlastně víc než dvojnásobek. 

Tohle je po všech stránkách paráda a ač to jako skalní fanoušek Souffle d'eclat říkám skoro až se smutkem, je ještě lepší.  Hlavně co do výsledného povrchu pleti.  Nanáším rovněž štětcem. 

Je to "domácí" šminkprodukt, balení je velice těžké.  Jako náhrada disku do atletické disciplíny ok, v kabelce by vám to vytáhlo ruku na úroveň Richarda ze ZOO.

Stejně ale nakonec dávám Souffle d'eclat před něj, neb se mi se sypkým pudrem pracuje lépe i co do korekce množství. 

Vůči YSL kompaktu ad 3) je lepší o třídu, nikoli však o více než dvojnásobek ceny.

Avšak toto Géčko má a bude mít čestné místo v mojí sbírce jako klenot. 

Všechny pudry popsané pod body 1) až 5) jsou mými favority a splňují všechny moje požadavky. 

Jejich další podstatnou výhodou je symbióza s jakýmkoli makeupem jakékoli konzistence. 

Nyní přejdu k pudrům, které jsou pro mě dobré,  ale  nějaké ty mouchy mají. 

Budu pokračovat v číselné řadě. 

6) Chanel Les Beiges kompaktní  (mám nejsvětlejší odstín 10, mimino na fotce je dárek od Hanky @hani_jani).

Jak já se na něj tehdy těšila, když přišel na náš trh.  A jak dlouho já sháněla nejsvětlejší odstín. 

Vzhledem ke značce a ceně není od věci očekávat 100 procent ze 100. 
A to se bohužel nekoná. Proto budu hodně kritická. 

Po nanesení správného množství  je to wow  (přiložená štětka je velmi dobrá).
Samet, hladkost. Ale - když ho nanesu malinko, efekt není.  Když moc - je vidět.  To se dá vychytat, přestože  je to vcelku opruz.  Za další - po několika hodinách zvýrazní suchá místa, na mojí suché pleti zvlášť vršek lícních kostí.  Tedy na celodenní nošení to je problém. 

Usuzuji, že mastné pleti naopak nebude stačit a ještě pod něj bude muset matovat. Pak bude sloužit jako výborné zkrášlovadlo (s jedním krokem navíc). Smíšenkám se suššími tvářemi nejspíš udělá to, co mně.  Ideální by byl pro normální pleť, ale - "kdo z vás to má"...

Takže pro mě osobně je to věrný a spolehlivý společník na půldenku, pokud zvolím vhodný makeup - s krémovějšími má u mě horší výsledky než s tekutějšími.

7) MUFE HD SYPKÝ, tedy High Definition Powder - do doby objevu YSL Souffle d'eclat moje jednička v sypkých transparentech. 
Jenže teď už ty mušky vidím. Při halabala aplikaci lehce viditelný.  Žádné drama, ale ano. Finiš má takový obyč, dobrý,  ale žádný bonus. Výdrž je sice fajn, ale mohla by být lepší (na fotce už je jen mimino z nějaké sady).

Doporučit globálně ho mohu,  tu svou práci zastane, když nebudete trvat na přidané   hodnotě. Výhodou je, že se snese s jakýmkoli makeupem. 

Naproti tomu jeho kompaktní brácha je za mě tragédie.  Na suché pleti cucky, nerovnoměrnost. Za ty peníze  - ne.

Následují dva výtržníci, kteří neodvádějí práci odpovídající penězům, které vytáhly z fofrmošny. Opět pokračuji v číselné řadě. 

8) Too Faced Absolutely Invisible.
Naštěstí jsem na dně, tohle byl do jisté míry přehmat. Ne, že by byl zcela nefunkční, ale mám potíž s aplikací.  Štětka nenabere skoro nic, houbičkou to není tak jednolité, jak bych si představovala.  Výsledný efekt je takový nijaký.  A to vážně nestačí. 

9) MUFE PRO FINISH kompakt  (odstín 110 Pink Porcelain).
Brrrr, až na barvu je všechno špatně. Nejhorší parfumerkový pudr, co jsem kdy měla. Slizoun a srážedlo. Mám ho v kabelce, kde slouží jako zrcátko  (trochu drahé zrcátko). V nouzi šup šup na nos, na celý obličej již nikdy. 

Poslední kategorií je pudromakeup,  tedy:
10) Too Faced Cocoa Powder  (mám odstín Light).
Jako makeup ho nepoužívám, slouží mi jako pudřík,  který má o něco vyšší  (přesto zcela rovnoměrné) krytí.  Např.  na CC od EL, na BB od Erborianu, na nízkokrycí makeupy. V tomto ohledu dělá to, co chci.  Jako bonus ta vůně! 
S klidem doporučuji. 

Ze stejné kategorie pudromakeupů naopak nedoporučím kompakt Hello Flawless od Benefitu.  Ne, že by byl špatný, to vůbec.  Lze ho lehkou rukou použít i bez podkladu, hezky přirozeně a dobře kryje, ale: po cca polovině spotřeby se začne po kusech v krabičce drolit, až se rozpadne a vypadne zbytek.  Ztráta je více než třetina,  a to za ty peníze ne.

Vynechala jsem pudry od MACu, vše, co doma mám, jsou limitky.  Již nesehnatelné. Mám je ráda. Zároveň jsem vynechala vysloveně třpytivé pudry, které primárně neslouží ani k fixaci ani ke zmatnění a sjednocení.
  
Samozřejmě toto nejsou všechny pudry z parfumerie, které jsem kdy vyzkoušela  (těch Luder co bylo! Těch Lancômů! Atd.).

Pro dnešek je to vše a já se těším na Vaše pudrové ohlasy - co jsou Vaši oblíbenci či naopak lumpové. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení. 
Pusu teta





YSL Souffle d'eclat
Guerlain Météorites Compact
YSL Poudre Compacte Radiance Perfectrice Universelle 
Guerlain Météorites Perles
Chanel Les Beiges 
Too Faced Absolutely Invisible
MUFE HD High Definition Powder
MUFE HD High Definition Powder
Too Faced Cocoa Powder
MUFE PRO FINISH

24 komentářů:

  1. Ahoj Marti,
    na tento clánek jsem se moc těšila. A je opět skvělý.
    Můj nejoblíbenější pudr je YSL Soufle Eclat a koupila jsem ho díky tobě. Mám odstín do růžova, protože se mi víc líbil na pohled. Makeupy si kupuju neutrální, nebo do žluta a nemám žádný problém. Do kabelky mám taktéž YSL Poudre Compacte Radiance Enchancing pressed powder, ten jejich klasický. A souhlasím, za to balení nechválím. Ale pro mě je to nej pudr na přepudrování během dne. A to já díky smíšené pleti potřebuju. Chystám se pořídit i Too faced Cocoa pudr a delší dobu pokukuji i po koulích.
    Těším se na další článek.

    A ještě jsem zapomněla, mám malé balení MUFE HD pudru a YSL jasně vede. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Sabi, dík. Taky si myslím, že se holky Souffle d'eclat bojí zbytečně, i když nejsou sušky. Zvlášť ty, co "koulují", Géčko fakt září víc. Mufe HD vs Souffle sportovní řečí 0:3 :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zase super článek TETO !!!! Já jak se dostanu do Prahy, tak frčím pro sypký pudřík YSL, na základě tvé recenze jsem kromě čokolád nakoupila všechno, co v té mé dosavadní sbírce, co začala v srpnu 2015 mám :-D děkuji že nám píšeš a nenecháváš naše peněženky, aby byly zbytečně přeplněné. AMEN

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám normálně smíšenou pleť, mastnější T zona, v zimě trochu sušší a mám YSL Soufle Eclat - v růžové verzi a YSL pudr compact a miluju je oba, taky mám slisovance koulí - 02 clair a taky je super, ale řekla bych že ten YSL Soufle Eclat je o chlup lepší- ten výsledný efekt na obličeji se mi líbí víc. Ještě bych chtěla normální meteority-koule, už si na ně brousím drápy :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Také jsem se na tento článek moc těšila a jsko vždy super obsah a fakt moc příjemná forma na čtení. Líbí se mi všechny tvoje pudry. Já jsem zakotvila u Guerlain koulí a u slisovance. Oba mám moc ráda a používám denně na celý obličej. U koulí mi ani nevadí ten lehký třpyt, naopak mám to lehké rozzáření ráda. Když potřebuju krytí, tak používám minerální pudr od Sephory, ale zjišťuju, že už opravdu sporadicky. A na vychvalovaný Souffle Eclat se také chystám, ale zatím na něj ještě nepřišla řada, ale své místo na Wishlistu už má. No a skvostný Guerlain Voyage ti jen tiše závidím, v dobrém samozřejmě, pže jak už jsem psala na IG ty, jako kosmetický guru takový kousek ve své sbírce prostě musí mít:)

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, jak vychází cenově ten YSL soufle? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ten první byl v základu za 1150 tuším. Pak zdražili. Druhý v základu cca 1400. Bez slevy nenakupuji. Mám dojem, že Sephora je u ysl dražší než konkurence. Když si to ale rozpočteš po slevě na měsíc, tak ani ne kilo. A to ty drogerkové drobilky nakonec vyjdou na totéž.

      Vymazat
    2. Děkuji, chtěla jsem jen pro info. Zrovna řeším jakej pudr koupím. Tak moc děkuju, počkám na slevu a vyzkouším asi rovnou YSL. Původně jsem chtěla koupit ten MUFE, ale asi to nechám být. Díky za článek, vždycky skvěle poradíš :)

      Vymazat
  7. Me mufe vubec nesedi. Az moc na muj vkus matuje 😄 Ten Shiseido uz je lepsi. Ale stejne jednou Iviho poridim 😊

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, prosím tě, mám takový blbý dotaz... Jak docílíš toho, že na bílém povrchu pudru (třeba Guerlain nebo kompakt YSL) nemáš stopy po makeupu, které ulpí na štětci? Mám kompakt Prip & prime od MACu, který je taky bílý a když jej nanáším na pleť s makeupem, vždy si povrch ušpiním a hrozně mě to štve... 😳

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruš, ty používáš jeden štětec na obojí?

      Vymazat
    2. Neee �� štětců mám vcelku dost a těším se na tvůj speciál o nich. Myslela jsem to tak, že když pudrovým štětcem nanesu pudr na pleť, kde je čerstvě makeup, tak ten štětec pak na pudru zanechá barvu makeupu, který trochu ulpí na štětci po nánosu pudru. Nevím jak docílit toho, aby povrch zůstal bílý. Musím štětec namočit do pudru víckrát, na jedno nanesení nepřepudruju celý obličej... :-/ určitě se to děje i u klasického pudru, ale tam to vzhledem k barvě nevidím. Tak mě právě zajímalo, jak to děláš ty? Jestli máš nějaký fígl ;-)

      Vymazat
  9. YSL pudry mám ráda, jak ten sypký tak kompaktní. Dřív či později si určitě pořídím ten nový, teda ten co "vyšel" v září :). Příjemně mě jinak překvapil sypký pudr od UD, a naopak naprostým propadákem je pro mě Bourjois Bio Detox pudr, to byl nejhorší pudr za celou moji dosavadní kosmetickou kariéru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Bourjois jsem neměla a nebudu tedy ani zkoušet :).

      Vymazat
  10. Mám ráda sypký MUFE. Trochu vidět je, souhlasím, ale mám mastnější pleť, za chvíli se to srovná samo. Akorát mě na něm trochu štve, že je to taková nesmrtelná teta. Snad vůbec neubývá a já mám pak výčitky si koupit něco dalšího. Úplně nejlepší je ale za mě Sexy mama od theBalm. Když se to s ním nepřežene, vidět téměř není a úžasně brání lesknutí. Zároveň je trochu rozjasňující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sexy mamu mám, je to jedna z mála věcí, kterou jsem si od TheBalm nechala - spíš kvůli názvu a obalu;). Na mě po určité době mapuje. Bohužel.

      Vymazat
  11. Super článek, Marti ;) YSL sypkouše už mám dávno (díky tobě) a miluju ho ;) Benefití Hello flawless jsem taky milovala, kupovala jsem několik balení, ale přesně z výše zmíněného důvodu jsem se s ním rozloučila, najednou mi došlo, že ho kupuju pomalu co dva až tři měsíce... A jako pudr za litr kupovat co čtvrt roku?! To fakt nee :( no a co se týče slavných meteoritek.. Pořád jsem kolem nich chodila, pořád nějak to haló kolem nich nedokázala pochopit, a pak je pořídila mamce k vánocům... No a celý svátky, co jsme byli u našich na chalupě jsem je chodila mamce do koupelny očmuchávat a "testovat" :D teď už vím, proč je všichní chtějí... Chci je totiž taky ;) jen stále váhám, zda jít do klasiky, nebo slisovanců...? Přeji krásnej víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, Míšo. Slisovanec je levnější začátek G mánie, praktický co do balení. Kule tě stejně jednou neminou :)

      Vymazat
  12. Právě mám nově kulky od G a jsem nadšená. Ještě uvažuji o slisovaných do kabelky:-)

    OdpovědětVymazat