čtvrtek 14. ledna 2016

Štětce na tvář aneb ŠTĚTKOPOST I.

Ahoj kamarádi! 

Jak jsem avizovala ve Štětkové preambuli ZDE, štětcový seriál začíná štětci na tvář.

Makeup:

V úvodním článku jsem konstatovala, že mám nejraději kabuki štětec do roviny a mým nejoblíbenějším je dlouhodobě Sigma F80.  Je akorát hustá a akorát poddajná. Jeho typová Zoeva ségra 104 Buffer není špatná, ale je ohebnější a vrklavější.

Zaoblená Sigma F82 Round Kabuki je pro mou tvář méně přizpůsobivá než F80. 

Sigma 3DHD Kabuki má výhodu tvaru, dostane se i na hůře přístupná místa, například kolem nosu. Trvá to s ní však déle než s F80. 
Sephora PRO Flawless  airbrush 56 je menší placatý, avšak hustý štětec, který je velice dobrý, já ho však primárně používám na krémovou tvářenku
Sephora PRO Ultra-liquid foundation 83 na tekuté makeupy najdete na mém Instagramu, já z něj úplně na větvi nejsem. 
Stiplík MUFE 122 (na fotce má ještě lehce mokré štětiny po mytí) je skvělý, je však nutno vychytat techniku a zjistit, se kterými makeupy dělá to, co umí. Osobně bych se vyhla hodně krémovým a hutným.
Pudr:

Netřeba u mě představovat MUFE 130, můj milovaný huňáč.
Stojí hodně, investice se vyplatí.  Jsme spolu už nějaký ten pátek bez ztráty chlupu.  Jeho hlavní výhodou kromě hebkosti je, že  šetří pudrem, navíc nabírá zlehka rovnoměrně, tudíž dobrý pudr není třeba ani oklepávat. Mazel. Jestli jen jeden MUFE štětec, tak tento.

Jeho menší placatější bráška 128 je rovněž výborný a bude vhodný pro ty, na které je 130 příliš rozměrově gigantická.
Sephora PRO Round powder 60 je můj  asi nejméně oblíbený štětec z PRO řady  (spolu se shora uvedenou 83 na tekutý makeup). Šedesátka je takový trochu Vlad Napichovač. Ne, že by se to nedalo vydržet, ale vzhledem k ceně a vzhledem k opravdu velmi slušné kvalitě této řady zaostává za ostatními. 
Jsem velký milovník Sephora PRO řady.  Ano, je dražší než "základní" černá řada,  ale lepší. Nicméně i v základní řadě se dají najít slušné kousky (objeví se v dalším Štětkopostu). PRO řada je určena i pro profesionály (jak je zřejmé i názvu), proto je i rukojeť delší než u  běžně prodejných štětců. Za mě je PRO řada kvalitativně hodně nad Zoevou. 
Obecně moje dlouhodobá zkušenost se sephoráckými štětci je velmi dobrá, doporučuji se však vyhnout dárkovým sadám, jako jsou třeba na vánoce.  Tam jsou štětce asi tak o pět tříd na nižší úrovni.  Umělohmotné nic. (I u MACu jsou dárkové sady horší, ne však o tolik.  U nich je to dáno tím, že štětky v sadách jsou střižené a nikoli skládané jako v permanentním sortimentu).
Na 90% laickým okem odhaduji, že Sephora PRO  štětce jsou skládané, pak je jejich vyšší cena namístě.  Nicméně bez akce nekupuji  (2+1 nebo třicítka to jistí).

Tvářenka:

Jak už jsem ve Štětkové preambuli uvedla, tvarově mám nejradši zkosence, nejlíp se mi s ním pracuje. 
Z mnou v poslední době vyzkoušených zkosenců však nemohu doporučit Zoevu 127 Luxe Sheer cheek ani 128 Cream cheek.
127 nadto koluje po republice v různých provedeních - jak hustotou, tak délkou vlasu, což mi nejde na rozum. Tudíž je možné, že některá 127 je dobrá.  Nicméně téže číslo téhož výrobce má mít vzhled i funkci stejnou,  a proto zde dávám velké minus.  128 na tvářenku je taková spláclá chudinečka. Obě jsou z domu. 

Sephora Angled natural blush 131 je můj nejoblíbenější zkosenec, tato barevná řada je už bohužel skoro dva roky zrušená. Občas se ještě něco objeví v rámci výprodejů. Z této řady uvidíte dost štětců i v části o štětcích na oči. Pokud na ně ještě někde narazíte, kupujte. Mám ho opravdu hodně dlouho, takže začíná odcházet. Nepelichá, ale praním už ztrácí tvar. Ještě jeden stejný mám v kanclu. Poradí si se všemi typy tvářenek.

MAC 168 mám rovněž dlouho, vytýkám mu pouze jednu věc, a to, že by pro moje potřeby mohl být větší. Velkou výhodou štětců od MACu je jejich bezproblémové čištění. Se Zoevou se nadřu třikrát déle. Štětce Sephora PRO se také čistí o něco déle než MAC.
 
Sephora PRO Precision blush 73 je výborný štětec, který já ovšem používám na kontury a rozjasňovač.

MAC 116 je jeden z mých prvních štětců od této značky, mám ho opravdu dlouho. Drží a funguje.

Sephora (Flat Blush 42 ze standard kolekce) placák do špičky mám také několik let, nyní už slouží jen v případě, že oblíbenější jsou v prádle. Vzhledem ke tvaru lze využít i na kontury, vrškem na rozjasňovač a podobně. Drží a nepelichá, chlup je však tužší.

Lancome hustý placatec do kulatého zakončení na vršku je moje úplně první věc z butiku na Jungmannově náměstí, když otevřeli. Je to již štětkový důchodce, avšak stále vitální. Je výborný i na pudr, vlas je velmi příjemný, přitom si poradí s jakoukoli strukturou produktu.


MUFE 156 pořád pokládám za svůj nejhorší MUFE štětec. I když je pravda, že po počátečním celkovém rozčarování už jsem ho vzala do jisté míry na milost, neb jeho hlavní nevýhoda - poměrně dlouhý a ostrý vlas se velmi osvědčuje na zapečené tvářenky typu Bourjois či macovská Kindergarten red a její obdoba od Catrice z podzimní LE. I tak ho kvůli vysoké ceně nedoporučím.

Kontury, bronzer, rozjasňovač:

Nebronzuji, nesluší mi to.
S konturováním zacházím opatrně, jednak mám poměrně výrazné kosti, tím pádem i rysy, jednak mi na tento krok pořád nějak nezbývá v rutině  čas. A přehnané konturování (ale ani rozjasňování) se mi nelíbí ani u ostatních. 
Jako pomůcka na konturování poslouží dobře moje dva nejoblíbenější štětce ze sortimentu Zoevy  (jinak značku a hlavně její výrobky pokládám za střed, nižší střed.  Štětce se šíleně rychle opotřebovávají, byť o ně pečuji stejně jako o ostatní značky - jak vidíte, některé štětce jiných značek mám řadu let, Zoeva je u většiny štětců do roka rozčepýřený rozmetávač. Humbuk kolem značky nechápu, pro mě byla většina z mnou vyzkoušeného sortimentu zklamání. Stíny, většina štětců, rtěnka, linky. Z českého,  potažmo slovenského eshopu už nic nechci, kdybych se však nachomýtla v Německu, možná bych něco zkusila). Nicméně konturovací štětec 109 Luxe face paint a štětec na rozjasňovač 105 Luxe Highlight svou práci odvedou. Sto devítku mám asi ze všech Zoeva štětců nejradši (páč jsem chtěla ušetřit za totéž od MACu, zatím).

Sephora PRO Contour 74 na kontury je zcela jiného tvaru než Zoeva 109, výhodou oproti zoeváckému tvaru je okamžité rozstínování už při nanášení, zatímco sto devítkou frknete koleje a až pak jim rozostříte hrany.

Sephora PRO Precision blush 73 - viz shora u tvářenek, poslouží i v této oblasti.

Nadstavba:
1) Vějíř neboli fan brush je bezpochyby štětec, bez kterého se v základní výbavě v klidu obejdete. 
Nejlepší využití najde na rozjasňovač a v neposlední řadě jako ometadlo napadaného nepořádku. 
Doporučit na rozjasňovač mohu z mých pěti dva, a to MUFE (není zde na fotce, najdete ho na mém Instagramu ) a Sephoru PRO fan 65.
Fan brush z Douglasu jsem koupila vysloveně jako ometadlo. 
Poslední dva,  a to Laukrom a Kryolan nebyly šťastnou volbou. Laukrom leda jako smeták opadavek a Kryolan pro svou hrubost ani to ne.
2) MAC 133 je můj nejnovější MAC přírůstek ve štětcích, mrňousek, který se ale do toho umí opřít na více frontách.  Rozjasňovač, přesné kontury,  ale i precizně tvářenka.  Využití se meze nekladou.  Jeho kvalita je perfektní. 

Závěr:
V příští části proberu štětce na oči.
Poté sérii ukončím shrnutím mých oblíbených značek a také nástinem, po čem mé štětkové srdéčko prahne.
Zároveň se zmíním, čím štětce čistím.

Sérii možná proložím jiným tématem, abych vás neuštětkovala do zemdlení.
Ráda se dozvím, co používáte za náčiní a co jsou vaši oblíbenci. 
Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta

MUFE stiplík 122, Sigma 3DHD Kabuki a
Sigma 3DHDPrecision (na korektor)
 
 Zoeva 104 Buffer, Sigma F80 (Copper edice) a Sigma Round Kabuki F82 
Sephora PRO Flawless airbrush 56 a
Sephora PRO Ultra-liquid foundation 83
Sephora PRO Round powder 60, MUFE 130 a 128
Sephora (Flat Blush 42 ze standard kolekce), Lancome a MUFE 156
Sephora PRO Precision blush 73, Sephora Angled natural blush 131 a MAC 116
Zoeva 109 Luxe face paint a Sephora PRO Contour 74
MAC 168
Zoeva 105 Luxe Highlight
Douglas, Laukrom, Sephora PRO fan 65 a Kryolan

7 komentářů:

  1. Štětce od Sephory jsou super, mám z obou řad, ale asi 2 profi štětce mi docela pelichají, což úplně nepotěší, kór za tu cenu. Všehovšudy jsem ale se Sephora štětcema dost spokojená.Jinak mám štětců spousty, od dost značek třeba jen po 1-2 kusech a vždycky to tak nějak střídám podle nálady, make-upu..

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek. Všechny tvoje štětce se mi líbí, je vidět, že i ve štětkách máš vytříbený vkus a jako náročná uživatelka i vysoké nároky na kvalitu, palec nahoru👍

    OdpovědětVymazat
  3. Tento článek mám přečtený už vícekrát a mám napsaný i seznam, co si pořídím. :) Určitě koupím Sigmu na makeup. Od Sigmy mám sadu štětců a makeupový mám ten plochý a s tím mi to nejde. Teď jsem koupika expert face brush od Real Techniques, už jsem ho dřív měla a byla jsem nadšená, ale teď mi moc nevyhovuje jako makeupový. Zato je super na konturování. Od Zoevy mám sadu z řady Bamboo a spokojená jsem jen s některými štetci, třeba zkosený kabuki na makeup je hrůza ohebná. Těším se na pokračování. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Sabi. V článku o štětkách na oči naopak zminím, kterou Sigmu ne;)

      Vymazat