pondělí 18. ledna 2016

VLASOPOST II. aneb pomůcky a styling

Ahoj kamarádi!

Druhý díl Vlasopostu budu nejprve věnovat česadlům. Mám jich dost, vyberu ty nejoblíbenější a nejpoužívanější.

Hřebeny a kartáče

Objev Tangle Teezeru se časově snoubí s objevem Alterny cca před sedmi osmi lety díky mému kadeřníkovi Petrovi Volákovi.  Tehdy byl TT ještě poměrně neznámý a dal se koupit asi jen v kadeřnických salónech za vcelku ranec; dnes se jeho základní varianta dá vychytat i za půlku tehdejší ceny.

Základní TT mi doslova změnil česací torturu na pohodovou záležitost.  Tehdy, tedy v době před Alternou, se mi hodně cuchaly vlasy, hlavně za větru a vlhka a rozčesávačka končívala chomáčem vyrvaného porostu.  Díky TT a péči toto už neznám. 

Časem jsem si pořídila jeho verzi do sprchy, klasiku mám radši. Bez něj bych se obešla, bez klasiky ne. Přijde mi i hrubší k pokožce hlavy.

Cestovní verze Tangle Teezeru je nastálo v mém neseserku,  vyhovuje mi, že má kryt na ochranu "štětin".

Pak tu mám ještě jeden uměláček, punťa srdcovku Sibel - dárek od Verči @maybeitsbaby k vánocům.  Skoro,  skoro se k základnímu TT co do užitné hodnoty  blíží. Pro mě má však hodnotu mnohem zásadnější. 


Plochý kartáč Schwarzkopf Professional je další výbornou investicí.  Je z kančích štětin  (mám ho tak pět let, drží v perfektním stavu,  jen se trochu opotřebila rukojeť - páč ho strkám do pračky i myčky). Jeho hlavní předností je šetrnost k vlasům a pokožce hlavy, perfektní uhlazení (eliminace  "chlupatých vlasů"), tím pádem efekt lesku. Používám ho i na fénování  (níže uvedenou odnož od Ebelin ne).
Nějak nemůžu najít kulatý kartáč na fénování, co by mi zcela sedl,  byť mám i profesionální kartáče.  Buď mi to škrábe hlavu nebo se mi do toho vlasy namotávají. Sem s tipy!

Levnější alternativou kaňoura od Schwarzkopfu za cca polovinu ceny je Ebelin.  Jen tento na fotce, z ostatních mnou koupených Ebelin česadel urvaná nejsem. Ebelin nedosahuje kvalit Schwarzkopfu, nicméně je docela dobrý. A používám ho často. Ani on však není extra levný,  tuším kolem 250 korun, což je na Ebelin dost.

Všechny kartáče a hřebeny čistím tak, že takovou tou malou speciální "vidličkou" (k sehnání i v DM) odstraním vlasy a pak buď umyji v myčce nebo vyperu v pračce v programu na jemné prádlo v prací síťce.  Není to zřejmě nejněžnější  způsob, ale já mám ráda hřebeny čisté. A zatím mi tento způsob vlastně nic nezničil.

Styling

Posledních cca deset let nepoužívám tužidla. 

Jak jsem psala v předešlém Vlasopostu ZDE, pokládám za nadbytečnou ochranu před horkem.  

Bez laku na vlasy se ale  neobejdu, pro mě must have,  snažím se nepoužívat ty nejsilnější, ale zase ty slabé u mě neudělají nic. Takže volím trojku nebo čtyřku  (kde je pětibodová škála). Lakuji vždy  jen vpředu, aby mi nelezly vlasy do obličeje.

Pro mě je suverénně nejlepším lakem Alterna Caviar Anti-aging Working hair spray. Flexibilní a dostatečné zpevnění, avšak neviditelné a vlasy nezanášející. Ani náznak lepidla. Okamžitě uschne, odejde bez nánosů, zbytek se vyčeše raz dva. Bohužel stojí takovou bombu, že ho mám jen na občasné použití,  na zvláštní příležitosti.  Tento jsem koupila u kadeřníka s třicítkou dolů, i tak byl děsně drahý. Byť lakuji jen zepředu, přesto je spotřeba laků poměrně velká. 

Od Alterny naopak nedoporučím lak z mé jinak velice oblíbené řady Bamboo (Style),  a to lak Anti-humidity hair spray proti vlhkosti a krepatění.  Což o to, jako běžný  lak funguje perfektně, nicméně neplní svou základní deklarovanou funkci - stop vlhkosti.  A vzhledem  k ceně - už ne. Kdyby stál půlku,  kupuji,  protože hned uschne, nezatěžuje, vyčeše se bezezbytku. 

Výborné jsou laky od Sebastianu, ty ale stojí ještě víc než Alterna. 

Z profi laků mám ráda Tigi řadu Catwalk,  od L'Oréalu řadu Techni art a taky Schwarzkopf Professional řadu Osis+. Na eshopech se dá najít slušná cena, takřka za drogerku. 

Z drogerie doporučím Elnett od L'Oréalu.  Suverénně nej lak z drogerie dle mého názoru. Kupuji ale v Rakousku.  Cenově ovšem vychází jako profi laky v akci  (krom Alterny a Sebastianu).

Moje nejhorší laky všech dob byly z Lidlu, zelený i fialový.  Takové lepidlo, které ovšem nefixuje a jen dělá divný povlak, jsem nezažila.  Již nikdy.
Nemám ráda Toni&Guy. Ani fialový ani béžovožlutý (a jejich suchý šampon nedělal nic). Špatně se mi vyčesávají a po aplikaci mám ve vlasech nepříjemno. Důvod obliby mi uniká.

Co se týká levných laků Balea, občas si na cesty koupím ten malý fialový.  Vcelku ok byl ten s vanilkou.  Vyobrazený s mechanickou střičkou Classic&Style je ale hrozný.  Náplň je sice standard Balea, ale ta aplikace...Střička chlístá mokřadinu, nerozprašuje - cáká. Po uschnutí za dlouhý čas zatvrdne v pramenech. 

Cestovní balení Wellaflexu od Welly je nouzovka.  Malý zelený Taft Volumen si kupuji v Rakousku a ten použitelný v pohodě je, když se nepřežene množství.  A jeho cena je nižší než Wellaflexu. 

Občas použiji stylingový krém  (zas jen v přední části), mými nejoblíbenějšími jsou Alterna (překvapivě :)), a to stylingový a výživný krém-gel, dále pak stylingový krém od Tigi z řady Catwalk. 
Z řady Catwalk od Tigi jsem toho měla už dost, obecně jsem byla spokojená.  Super lak (viz shora), super suchý šampon (viz níže).  Ještě mám od Tigi na styling ráda řadu Bed Head.
Holky, kdo  máte vlnité vlasy, zkuste od Tigi z řady Bed Head sprej Foxy Curls.  Stříká se do mokrých či suchých vlasů a pak se rukou "namačkají" vlny. Lze i pro rovnovlásky, pokud vlasy nejsou extra dlouhé.  Když manuálně navlníte a chcete definici vlnek a zvýšení výdrže, funguje.  Ovšem dočista do čista se vyčesat nedá. 

Suché šampony 

Jak jsem psala výše, nemám ráda Toni&Guy, zabordelí, aniž by ovšem plnil svou základní funkci. 

Levné drogerkové jsem nezkoušela a nebudu. 

Profláklý Batiste je v pohodě, nevidím mezi variantami rozdíl,  akorát mi přijde, že verze pro brunety je co do výkonu slabší, tudíž je spotřeba větší.  Že by to byl zázrak, to není. Osis+ od Schwarzkopfu nebo třeba Tigi jsou výkonnější (no a pak drahá Alterna). 

Snažím se však sucháče nepoužívat jindy než v nouzi a jen na refresh, nikoli jako styling. Po aplikaci chvilinku počkám, pak suchým froté ručníkem projedu vlasy a poté důkladně vyčešu. 

Přístroje 

Na žehlení používám už léta Bio Ionic Free style žehličku s iontovou technologií.  Její pořizovací cena byla oproti ostatním běžným žehličkám na trhu vyšší, ale žehlím s ní už sedmý rok. Až odejde, rozhodně zůstanu u této značky. Pro žehlení vlasů je tato značka nejspíše nejlepší na trhu, říkali mi profesionálové.   Žehlím v současné době už jen tak dvakrát do týdne. 

Fén mám rovněž dlouho, Vidal Sasoon.  Vyhovuje mi jeho užší foukací hubice, tudíž se rychle vysuší kořínky a zbytečně je nepřehřívám. 

Závěr

Druhým dílem končím souhrnné Vlasoposty,  následovat bude pokračování Štětkosérie. Poté péče o pleť. A také pokračování Levné a dobré.

Dejte mi vědět, co jsou vaši oblíbenci, ať si rozšířím obzory.

Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení.  
Pusu teta 

Tangle Teezer v základní verzi a do sprchy 
Tangle Teezer v cestovní variantě
Sibel (omlouvám se za jeden vlas Tetky Vševědky:))
Schwarzkopf Professional a Ebelin
Alterna Caviar Anti-aging Working hair spray
Cestovní verze laků na vlasy: Taft Volumen, Wellaflex a Toni&Guy
Balea Classic&Style 
Stylingový a výživný krém Alterna
Stylingový krém Tigi 
Batiste
Bio Ionic žehlička, typ Free style
Tigi sprej na vlny Foxy curls, řada Bed Head

14 komentářů:

  1. Zase super clanek. :) nikdy me nenapadlo dat hrebeny do pračky,a to peru skoro vse, i boty. Tohle je super napad :)

    OdpovědětVymazat
  2. I já zkusím hřeben do pračky, snad to přežije, mam ho ráda 😂

    OdpovědětVymazat
  3. I já zkusím hřeben do pračky, snad to přežije, mam ho ráda 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, radši do prací síťky. Ochrana kartáče i pračky :)

      Vymazat
  4. Tradične super post.
    TT som si obľúbila hlavne pre jeho jednoduchú údržbu. Oceňujem, že ho rýchlo vyčistím a naviac je pomerne šetrný k vlasom. Mám ešte obľúbenca s prírodnými štetinami so Sephora rady, tam ale trávim viac času čistením ako česaním. Nechápem, kde sa berie toľko bordelu.
    Schwarzkopf používa dcéra, je super na jemné dlhé vlasy (dokáže vyčesať aj omáčku od obeda - no nie je skvelý?)

    OdpovědětVymazat
  5. Musim zkusit foxy curls! Diky za bezva clanek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji. Marti, zkus. Lepší výsledky jsou dle mého názoru do suchých vlasů. Trochu to vlasy zabordelí, ale určitě méně než například různé Salt spreje.

      Vymazat
  6. Od doby co mám TT iž nemám takový problém mé vlasy rozčesat,mám je jemný a hodně se cuchají. A oceňuji velmi to,že se dají umýt pod tekoucí vodou,co využívám hlavně po vyčesání suchýho šamponu z vlasů. Batiste cherry a original jsou pro mě must have celoročně. V případě lenosti po něm šahni,ale není to zas tak hrozný se mnou :-D Zelený taft používám už roky, se pozná co je dobrý ;-)
    Na žehlení mám nově žehličku od Remingtonu, vadí mi,že si vkasy dostanou pod ty plotýnky a nejdou vytáhnout a tímto je trhám :-( Buď jsem tak nešikovná a nebo je to nevýhoda těch plotýnek.

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, jak vypadá ta "vidlička" na čištění kartáčů :-), předem moc děkuji, můj velký problém :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deny, oni ji nikde nemají! Sháním ti ji snad dva týdny. Ofotím ti svou do Directu, ale už je jetá :)

      Vymazat
    2. Deny a Marti,jestli je to tento,tak na ebay za 20kč ;) http://www.ebay.com/itm/Hot-Useful-Hair-Brush-Comb-Cleaner-Cleaning-Remover-Handle-Embedded-Salon/261905632716?_trksid=p2045573.c100034.m2102&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003150253%26meid%3D87ff7db113e54917a9404dc1e65f4cc6%26pid%3D100034%26rk%3D2%26rkt%3D8%26sd%3D111868996097

      Vymazat