úterý 5. ledna 2016

Zázraky a přízraky 2015 - séra

Ahoj kamarádi! 

V cyklu #zazrakyaprizraky2015 dnes zařazuji séra roku.

Dnes bude článek speciální v tom, že nebude žádný Přízrak.
Je tomu tak proto, že s pleťovou péčí příliš neexperimentuji, držím se osvědčeného a novinky začleňuji opatrně a až po ozkoušení vzorků. 

Přeci jen jednak máme jen jeden obličej a za druhé jsem z podstaty pleťová citlivka (což se mi však podařilo léty vhodné péče eliminovat). 

Obecně k sérům mohu ze své zkušenosti říct, že výsledky lze čekat  až po nějaké době a pravidelnost jest matkou úspěchu. Za další je třeba mít na paměti, že na sérum vždy patří krém, zejména kvůli tomu, aby se sérum "uzamklo". Jinak výsledky budou pokulhávat za očekáváním a navíc by pleti chyběla hydratace a výživa, neb to - dle mého názoru -  není základním posláním séra  (byť to některé umí).

Séra jsou v podstatě "doplňkem" běžné denní a noční péče, který je však od určitého věku velmi žádoucí.  

Já aplikuji sérum ráno i večer na očištěnou tonizovanou pleť.  Až se vstřebá, použiji krém.  Sérum nepatří na oční okolí. 

Standardní parfumerková séra obsahují silikony (v drogerii v této kategorii nelovím vůbec). Navíc jsou finančně nákladná. Z obou těchto důvodů jsou zbytečná pro mláďata. Vím, že mě sleduje hodně mladých děvčat ve věku mého syna, což mě pochopitelně velice těší. Tutéž radost mám i ze sledování matkami mých mladých kamarádek (z Instagramu i blogu), ať už přes profil dcer či odjinud.  Čímžto hlásím -  děvčata, na níže uvedené čtení spíš zavolejte maminy či starší ségry, ale počkejte si na Bione :).

Začnu Clinique, a to sérem ze řady Smart, a to Smart Custom-repair Serum
Pro mě to není záležitost roku 2015, protože jsem již na sklonku 2014 měla 30 ml verzi, hned po uvedení na trh.  Zařazuji ho proto, že  letos byla Smart řada doplněna o oční krém,  denní a noční krém  (ve variantách dle typu pleti) a olej. Na samostatný článek o Smart řadě se chystám. 

K narozeninám v květnu jsem od Clinique dostala  obří 100 ml verzi a používala ji letos nepřetržitě ráno i večer 4 měsíce. 

Jedná se o hustší gelík bez parfemace. Tím, jak nejsou přidány žádné vonné složky, má lehce "příčmuch". Mně osobně to nevadí  (u očního krému je to znatelnější, naproti tomu například noční krém je zcela bez těchto subjektivních pocitů).

Sérum bylo mělo fungovat multifunkčně, jako napravovač toho, co a kde je třeba. 
Na mojí pleti působí skvěle jako výživná příprava pro další péči,  jako prokrvovač a na sjednocení tónu pleti. Zároveň je po něm pleť hladká a pružnější. 

Ač není výrobcem určen pro konkrétní věk, myslím, že pod hranicí třicítky nebude moci rozvinout svůj talent. A pro úplně mladé dívky ještě nemá smysl. 

Letošní novinka Estée Lauder New Dimension Shape + Fill Expert Serum má jiné zaměření než Smart.  New Dimension je primárně zpevňovač  kontur, "pumpička" na objem, vyplňovač.

Naštěstí i ve svém věku kolem spodní čelisti zatím nepotřebuji vracet kůži na místo :). Leč v čem mě toto sérum nejvíce ohromilo, je zmenšení nosoretních kráterů, tam zafungovalo jako "výplň". 

A všeobecně dotváří kontury obličeje, dodává žádoucí ostrost.  Rovněž vidím potlačení zašedlosti pleti způsobené únavou, dodává jas.

Vzhledem k nízké spotřebě balení vydrží dlouho (prodává se v 30 ml a 50 ml verzi), čímž se vysoká cena stává o něco snesitelnější. O trošku :).

Dobře fungovat bude dle mého názoru cca od 35 let.

Pro správné použití doporučuji kouknout na YT kanál americké Sephory, kde přímo odborník z týmu EL názorně aplikuje produkt na figurantce. 

Až mi dojde, vrátím se opět ke Smartu. Jak jsem výše psala, příliš nestřídám a bezhlavě neexperimentuji, ale po určité době určitá změna mé pleti svědčí.

Co se týká Estée Lauder sér, toužím po novince z výběrové řady Re-nutriv Diamond - to ale stojí pomalu jak plastická operace, tak si zatím nechám zajít chuť :).

Z levného ranku a pro jakýkoli věk tu mám velmi slušný výrobek Bione Cosmetics zvaný Revitalizační protivráskové sérum. 

Tu protivráskovost bych brala s rezervou, ale vzhledem ke konzistenci a absenci silikonů v klidu doporučím i dívkám po dvacítce.  Dokonce si zcela laicky myslím, že to není sérum v pravém slova smyslu, spíš pečující emulze.  Mladým by mohla stačit i bez následné aplikace krému (čímž uvádím výjimku ze shora uvedeného pravidla: na sérum krém), přičemž i v tomto případě na něj krém doporučuji. 

Mně na dlouhodobou péči již nestačí, ale je to dobrá víkendovka a výletovka.
Za nízkou cenu oplývá nadstandardní kvalitou. 

Je to můj suverénně nejlepší výrobek od Bione, co jsem zkusila  (zbytek je průměr, něco i podprůměr). A to i co do balení, které je lehké a skladné, leč plně funkční  (což u jiných Bione výrobků říct nemohu,  nicméně to je přidaný neduh nízké ceny, tak to pominu).

Z dražší skupiny mohu mladým doporučit i svou hydratační stálici - Aquasource Deep Serum od Biothermu.  Ale  tu původní verzi ve skle.  Noční verze v plastu (novinka letoška, pokud se nemýlím) , je mnohem horší.  Ale ne zas tak hrozná, abych ji zařadila do Přízraků.

Ráda se prostřednictvím komentářů dozvím, zda séra používáte či je berete jako zbytečnost, nebo se třeba teprve chystáte. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení. 
Pusu teta

P.S. Do zítřejšího poledne (6.1.2016) se ještě  můžete zúčastnit GA ZDE. Všimla jsem si, že některé komentáře se zdvojily, tak se nelekněte, když jeden z nich odstraním pro snazší orientaci pro losování (každý soutěží jen jedním komentářem).


Smart Custom-repair Serum od Clinique
Estée Lauder New Dimension Shape + Fill Expert Serum
Bione Cosmetics  Revitalizační protivráskové sérum

49 komentářů:

  1. Super shrnutí. Vsmechna tři mám taky a všechna mám ráda - každé je na nemco jiného. Pro celodenně krásnou pleť, okamžité zlepšení sáhnu po Clinique Smart. Sérum od EL je na kontury skvělé. U mě fungovalo po dvou týdnech, ale účinek jsem vlastně znistila, až ksem jej přestala používat. Na vyplněné tváře jsem si zvykla rychle �� A Bione jsem měla v létě na noc. To ještě nebyl retinol. V létě mi to stačilo i bez krému - mám v létě mastnou pleť a tato lehká rmulze byla skvělou volbou. Plus péče. To je povedený produkt. Vlastně všechny tři ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netrpělivě čekám hlášení o retinolu :). Chtěla bych ho zkusit, ale jsem extrémní fotosenzitivka, tak radši před létem.

      Vymazat
  2. Séra čas od času používám, od Bione jsem zrovna zmiňované měla a bylo fajn. Ale tak nějak bych potřebovala ještě nějakou přidanou hodnotu, kterou pravděpodobně najdu v těch dražších produktech. No jo.... čtyřicítka klepe na dveře. Děkuji za článek a přeji hezký den :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez pravidelnosti to bohužel nejde. A bohužel ani bez větší investice, typově jsou séra jedním z nejdražších produktů. Přidaná hodnota se najde, když se zvolí dobrý produkt na konkrétní pleť. Já jedu séra od třiceti, jejich zaměření se v průběhu doby pro mou pleť samozřejmě proměnilo. Dík za komentář a rovněž přeji hezký den!

      Vymazat
  3. Ja zatiaľ séra nemám, mávala som nejaké čo boli skôr zamerané na problematickú pleť a potom jedno prírodné kolagénové z rias ale nič moc nerobilo. Ale celkom ma zaujalo Shiseido sérum na mladú pleť, tak uvidíme či sa do neho odvážim ísť :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to zkusit ve vzorku, ať se nevyhodí zbytečné peníze.

      Vymazat
    2. Určite sa skúsim opýtať v parfumérii, ale poznáme ochotu asistentiek predaja :D. Ale budem si stať za svojím. Našťastie aj keby som ho kúpila za plnú cenu, tak stojí okolo 20 eur, čo je ešte prijateľná suma :).

      Vymazat
  4. Ahoj teta :)Sera zatial nepouzivam , mam 28,myslim ze este mam cas . Ale zopar som ich uz skusila ,ked som ich dostala ako darcek k nakupu EL. ANR som vypouzivala tri alebo styri tie male flasticky-strasne mi vadi ta parfemacia .Parfemaciou aj pocitom po pouziti sa mi viac lubil Enlighten. Pekny den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ANR byl před časem inovovaný. K horšímu. Přestala jsem ho používat.

      Vymazat
  5. Po Bione se asi podívám. Séra mi připadala zbytečné a možná ještě jsou, ale našla jsem jedno, které mi plní funkci jinou, než má a mě to vyhovuje. S vráskami snad problém nemám...často mi tipují o 5 let míň, stalo se že i o 10 :) No abych se vrátila k tématu: objevila jsem Hyaluronové sérum od Nobilis Tilia. Má sice vyhlazovat a omlazovat pleť, což zatím nepozoruji, ale všem, kteří mají problémy s akné a jinými neduhy pleti ho doporučuji. Pupínky se mi díky němu mnohem rychleji hojí a pleť se regeneruje jednou tak rychle jako bez něj. Když je pleť horší, tak ho aplikuji ráno i večer na očištěnou pleť a pak dávám krém, když je pleť klidnější, dávám jen ráno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem měla. Na mě účinek nula, ale já pupínky netrpím. To je dobře, že na ně funguje.

      Vymazat
  6. Díky za souhrn, zatím žádná séra nepužívám, ale asi bych už mohla začít - 30+ :) Co bys doporučila za dobrý oční krém na tento věk? Třeba ten od clinique? Něco na počínající vrásky... díky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Clinique All About eyes gel - krém. Clarins Balm (kuk do článku "oko bere")

      Vymazat
  7. Ahoj Martino, ráda bych znala Tvůj názor na Perfekcionista [CP + R]. Bylo to moje první sérum a byla jsem z něj nadšená. Po nějaké době buď si pleť zvykla nebo už potřebuji silnější kalibr, ale chtěla bych se k němu vrátit, teď zkouším Dimension.
    K ANR loni jsem dostala na Vánoce a měl mléčnou světle oranžovou barvu a teď jsem dostala vzorek čiré oranžové, tak nevím, jestli jde o zmíněnou inovaci :-)
    A ještě jeden dotaz. Mám zažité , že by sérum a krém měly být stejné značky, aby se lépe doplňovaly. Děkuji za odpovědi a těším se na další články.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Perfectionist jsem kdysi měla, na mě byl moc jakoby hutný. ANR jsem používala několik let, barvou to myslím není. Něco má v sobě navíc, co neměl, co mi nesedne. Zesílenou parfemaci pomíjím, ale taky mě nenadchla. Jedna značka - já na to moc nedám. Myslím, že to striktně platí jen u Chanelu. Možná Dior. A já beztak točím pořád EL - Clinique -EL - Clinique :)). Měj se hezky.

      Vymazat
    2. S tím ANR jsem nemyslela, že by se změnila jen barva, spíš jsem myslela, že už mléčná byla inovace od původního složení a průhledná je nějaká další po roce.
      Ještě jednou díky.

      Vymazat
  8. Sérum zatím nepoužívám, ale to od Bione bych vyzkoušet teda mohla! Myslela jsem si totiž, že sérum je vždy plné silikonů, které ucpávají póry...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, silikony jsou i v krémech, v bází Ch, v makeupech. ..prakticky všude. Komu to nedělá v pórech paseku, tak já myslím, že se to dá. Snažím se ale vyhnout bázím a nepoužívat, ať ty silikony nevrstvím jak dort.

      Vymazat
  9. Článek tedy pro nás mláďata spíš do budoucna :) nicméně musím říct, že jsem dostala vzoreček séra Elizabeth Arden Visible Difference skin optimizing serum a ze zvědavosti již chvíli používám a od té doby se nemůžu vynadívat na svojí pleť :D je krásně čistá bez pupínků, černých teček, žádné fleky a hlavně vypadá tak nějak svěže a vyživeně jako nikdy :)) jak je na tom se silikony netuším nikdy jsem to u ničeho nezkoumala :) za mě je to pecka a uvažuji, že ho budu používat už napořád :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péče není nikdy dost:). Nejsem ani zastánce ani odpůrce silikonů, beru je jako fakt. A pokud nedráždí. ..proč ne

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Zkoušela Clinique v pidi verzi, ale já prostě miluji Mission Perfection od Clarins. Je přesně na moji pleť. A jinak jsem zkoušela jen Double serum - takže tady mám stále velké mezery.
    Bione Cosmetics jsem měla doma, ale nenašla jsem odvahu ho vyzkoušet a dala jsem ho raději tetě :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Marti, zajima me,jestli ti " staci" tato serova pece,nebo jestli chodis i pravidelne na kosmetiku na nejake specialni osetreni? Pokud ano,jak casto. Neni to Sice dotaz uplne k tematu,ale jak jsem se zacetla,tak me to zajima jestli jeste nekam chodis navic. Diky Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na kosmetice jsem nebyla dosud NIKDY. Asi je to ostuda, ale jednak moc nemám ráda, když na mě sahají cizí lidé a jednak je to náročnější na čas. Vzhledem k práci trochu složitější. Nicméně hodlám to změnit. Nemám žádný zákrok ani Botox či obdobu. Pečuji dosud neinvazivně, ale zodpovědně doma.

      Vymazat
  13. Ahoj Marti! Konečně jsem otevřela tvůj blog a zrovna tu na mě čeká super review sér! Díky za něj. Osobně jsem úplně paf ze Smart sera od C, mám na něm mírnou závislost. Je dokonalé, přesně pro mě. Funguje. A hrozně moc mi voní. Ten "příčmuch", jak to nazýváš, tak toho se nemohu nabažit. :-D Uvažuji o koupi toho limitovaného jumbo balení, protože spotřeba je veliká. Na noc na něj dávám teď většinou clinique hydratační masku a ráno mám pleť jak ve 20. :) Ludří péče, tedy co jsem zatím vyzkoušela, je na mě taková až moc navoněná, tak se sérem váhám, i když ten pumpičkový efekt zní lákavě...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moisture surge Overnight mask pod sebe sérum myslím nepotřebuje. Já ho pod ní nedávám, aby jí nic "nebránilo" v působení. Ludří sérum zkus vzorky, aspoň dva tři. Cena je vysoká. Navoněný je teda ale taky.

      Vymazat
    2. Aha, to me nenapadlo... Co davas pres serum na noc ty? Ja aktualne stridam prave tu masku a super rescue antioxidant. Rada bych od C na noc vyzkousela jeste ten modry kremik Turnaround overnight, vim, ze ty ho chvalis. Ludri serum zkusim, spis me ale laka ta jejich legendarni maska. ;)

      Vymazat
    3. Turnaround je super na rozjasnění, zároveň velice pěkně hydratuje.

      Vymazat
    4. Martinko, tak jsem využila slevy na vánoční sety, modrý set si pořídila a jsem moc spokojená. Přesně jak říkáš. Hydratuje moc pěkně. Mám tímto další oblíbenou řadu. Jen toho olejíčku se trochu bojím.... :) Plus jsem se konečně rozhoupala k tomu smartovému jumbo balení, juchu. :)

      Vymazat
    5. Oleje se neboj, stačí trochu na noc pod krém místo séra. Tak jsem to dělala já. Nezanáší, nedusí.

      Vymazat
  14. Martinko...super článek..smart jsem mela ted tester..a super..jinak používám už cca dva roky Clarins double sérum a jsem spokojena...a ten smart taky Teda pecka. Já Teda po seru nepouzivam už nic. Ale možná bych to mela napravit...přijde mi,že to sérum mi staci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, nejsem kosmetička, odborník či co, ale to sérum krém nahoru chce, i když to pocitově stačí. I třeba jen nějaký jednoduchý obyč hydratační.

      Vymazat
  15. Martinko...super článek..smart jsem mela ted tester..a super..jinak používám už cca dva roky Clarins double sérum a jsem spokojena...a ten smart taky Teda pecka. Já Teda po seru nepouzivam už nic. Ale možná bych to mela napravit...přijde mi,že to sérum mi staci.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Marti,já jsem sérem netknutá :D je mi 27,tak si myslím,že mám ještě čas,ale kdo ví.... :D opět skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Čas ještě máš, tak za tři roky se mrkni. Nicmémě ten Biotherm by ti sedl už teď.

      Vymazat
  17. Koukám fakt samý mlaďošky :-)
    Jsem ráda, že jsi založila blog. Konečně blogerka pro mě. A myslím, že je nás víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky. Čtoucí mládí mě velice těší, ale mám tu i dost vyzrálejších žen. A nejradši jsem za dvougenerační zájem v jedné rodině :).

      Vymazat
  18. Super článek Marti. Já jako jedna z těch vyzrálejších holek séra používám delší dobu. Asi jsrm ze staré školy, ale vždycky používám sérum od stejné značky, jako krém. Vím, jsem v tom konzerva i když jsi mi kdysi vysvětlila, že to není tak uplně nutné. Mám takový pocit, že když jsou od jedné značky, tak se péče jakoby znásobí.Tak tě nepřekvapí, že používám sérum Prodigy Powercell od mojí milované Helenky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adri, jdou fámy, že Helča v ČR končí. Bez záruky. Možná péče zůstane.

      Vymazat
    2. To by bylo škoda. Na dekorativce tak závislá nejsem, ale péče by mě mrzela, ty Collagenové krémy absolutně miluju. Tak se budu modlit, ať alespoň tu péči nechají. A díky za info.

      Vymazat
    3. Bojím se odchod korektoru, musím si udělat zásobu, radši :)

      Vymazat
    4. To je pravda a já make-up Color Clone, chjo:(

      Vymazat
    5. Adri konci. Zustane pece a rasenky :-(

      Vymazat
  19. Nosoretní rýhy trápí i mě,kor když mi tam leze make up. Takže serum od EL mě nadchlo. Moc děkuji za tip,jak snadno a bez pomoci plastické chirurgie na tomto zapracovat. Což by mohl být i námět na další článek,co ty a plastická chirurgie ;-) Já osobně předsudky nemám,naopak je skvělé mít možnost vylepšit něco,co mě trápí a zvednout si sebevědomí. Hezký den Marti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by byl článek o jedné větě : nic nemám a neplánuji. Neodsuzuji, ale nechci. Hlavně z respektu k zákroku, neb nesnesu jakýkoli lék a nemám ok srdce. Takže by mi to přišlo jako hazard. Za další já osobně nemám ráda cokoli umělého. Nicméně to je každého věc.

      Vymazat
    2. Aha,to vyjasnuje vše. Jasně a stručně. Já osobně předsudky nemám,jen se to nesmí přehánět,například kolegyni pomohl zákrok na horních očních víčkách,což je fajn,že ze zdravotního hlediska jí to i pomohlo s tlakem a otoky očí. Určitě jsem neměla na mysli umělé výplně, vypichování rtů a podobně ;)

      Vymazat