čtvrtek 28. ledna 2016

MASKOPOST aneb zkrášlující doplňkové mimikry

Ahoj kamarádi! 

Z cyklu Péče o pleť jsou dnes na řadě masky. 

(O sérech si můžete přečíst ZDE,  o péči o oční okolí ZDE a o péči o rty ZDE).

Masky jsou doplňkovým arsenálem, který sice nenahradí běžnou rutinu, nicméně ji vhodně podpoří, případně se zaměří na konkrétní dílčí problém či potřeby pleti. 

Pro nově příchozí raději předesílám, že  moje pleť je sušší se sklonem k podráždění a zralá jak pomeranč na rovníku. To znamená, že hloubkově čistící masky na problematickou a mastnou pleť u mě nenajdete. 

Maskuji dvakrát týdně,  obvykle středa - neděle. Vycházím z toho, že nic se nemá přehánět. 
Masky potřebuji dvojího typu - hydratační a anti-age.  Typ volím dle momentální situace. 

V každém typu mám své stálice
U hydratačního je to Clinique Moisture surge Overnight mask  (používá se na noc místo nočního krému). Jedná se o krémový produkt, jehož ani není třeba dávat extra velkou vrstvu, stačí v množství stejném či o trošinku vyšším než běžného krému.  Hydrataci potřebujeme všechny, mlaďošinky i stařinky, sušinky i mastňoši.  I mastná pleť může být dehydrovaná.  Ačkoli nejsem kosmetička, mám pocit, že občas se dehydratace zaměňuje za suchost. Této masky jsem spotřebovala již tři plná balení a pár pinďů, používám ji od příchodu na trh. Po probuzení nabumbaná pleť.  Miluju. Vhodný bude pro všechny typy pleti i věkové kategorie.

V této kategorii teskním po zrušené gelové a ideální letní masce od EL Hydracomplete. Fňuk. 
Modrá Hydraquench od Clarins mi bohužel v hydrataci nestačí. 

Hodně mi vyhovovala i noční maska od Sampar (Masque Source de nuit - s aplikátorem ve tvaru "štětce"). Krémová, hydratační a zároveň výživná.  Pokud natrefíte v Sephoře na akci, v klidu do ní běžte  (dle informací konzultantky z Palladia bude Sampar na českém trhu už jen tento rok. Tak přihoďte i enzymatický peeling :)).

V anti-age skupině nedám dopustit na EL Revitalizing supreme mask, můj objev roku 2014 v péči.  Dává se rovněž na noc místo nočního krému.  Výsledky jsou opravdu viditelné.  Ráno vypnutí a zdravější tón pleti. Pod třicítkou nemá smysl. Nevýhodou je vysoká cena. 
Ve stejný den, kdy na noc aplikuji  Revitalizing supreme mask, nanesu na oční okolí v silnější vrstvě oční balzám  ze stejné řady a lehce vklepu prstem.  Tento oční balzám je určen k používání nejen jako oční krém, ale i jako maska.  

Ke Clinique i EL maskám  mám levnější alternativy.

Obě sephorácké. Mám je sice krátce, nicméně základní úsudek jsem si udělala.  A hlavně v porovnání vím, co mi obě výše zmíněné Clinique a EL udělají ráno po probuzení.
Hydratační Sephora Creamy night mask moisturizing & plumping je řidší krém neboli hustší emulze. Konzistence je příjemná a lehce roztíratelná. Ubrala bych na parfemaci  (ale já mám zhýčkaný nos neparfemovaným Clinique). Na pleť bude vhodnější pro mladší ročníky. Domnívám se, že je pro všechny typy pleti.   Na mě má  teď v zimě slabší grády, myslím, že si budeme rozumět spíš v létě.  Já ji ovšem primárně koupila na ruce a na ty je velmi dobrá.  Je to také noční záležitost místo krému. Clinique u mě ale nenahradí.

Alternativa k EL Revitalizing supreme mask, tedy sephorácká Serum mask smoothing & revitalizing, se na rozdíl od EL nepoužívá místo nočního krému,  ale jako běžná maska - nanést, deset patnáct minut nechat,  poté odstranit přebytky. Neviděla bych ji jako anti-age, spíš jako výživu.  Rovněž se domnívám, že je vhodná i pro mladší.  Je to fajn, ale na EL nemá.

Stress relief eye mask od EL jsou jednorázové "nalepovací polštářky" pod oči.  Nebýt ceny, ráda bych si je kupovala pořád.  Jsou už na trhu poměrně dlouho, mám je ale teprve cca potřetí či počtvrté právě kvůli ceně,  vždy jsem využila buď akce v butiku nebo věrnostní body. Očnímu okolí dodají hydrataci, výživu a určitý stupeň vyhlazení. Žít se bez toho dá, ale ve srovnání třeba s Patchness polštářky je to o poznání lepší  (soudím ovšem jen na základě jednoho páru Patchness, co mi věnovala Pavla @ohmybeautifullife).

Starskin hydratační masku jsem dostala od Mileny @mimarkova k vánocům.  Starskin se prodává v Douglasu v různých typech. Určitě si ji koupím znovu.  Je to jednorázovka, třívrstvá  - spodní a horní se dle návodu odstraní a prostředek ve tvaru obličeje z "plátýnkopapíru" se aplikuje.  Samotná maska je konzistencí taková sérovitá emulze, velmi příjemná. Vzhledem ke tvaru masky à la film Vřískot doporučuji na aplikaci soukromí, ať se Vás  okolí nezděsí :). Přebytky se rozetřou na dekolt. Je toho dost, zbyde i na ruce.

Z Müller drogerie jsem si přivezla hydratační masku od německé firmy Sans Soucis ze sekce přírodních produktů.  Nakolik Moisture Aqua Benefits vyniká v přírodnosti, nechám na Vašem úsudku, ofotila jsem složení.  Cenově je to středovka za necelých 20 eur.  Konzistence je krémová, vsakuje se jen částečně. Používá se jako standardní maska, nanést, nechat cca čtvrt hodiny a poté se zbavit přebytků či je zapracovat do pleti. Je to fajn, ale vyrovnat se Moisture surge Overnight mask od Clinique nemůže. Je však o něco výživnější než hydratační sephorácká, která je naproti tomu konzistenčně lehčí a vhodnější i pro nesušky.

Relativní Clinique novinka Moisture surge Melting mask  v dóze je tužší hmota, která se po nabrání zahřátím tělesnou teplotou rozpustí v ruce na konzistenci typu mastičkobalzám. Je poměrně hutná, podle mého laického názoru se s úplně mastnou pletí kamarádit nebude, byť je nejspíš určena pro všechny typy pleti. Už jsem o ní psala na mém Instagramu .  Balení je jen 11 ml mrňousek a již jsem ji spotřebovala  (naleznete ji rovněž v #tetčinapopelnice). Dá se použít buď klasicky jako maska nebo na noc (to jsem dělala já) nebo lokálně na suchá místa na obličeji.  Neb není vsakovací, na den pod makeup jsem ji nedávala.  Četla jsem,  že  je fajn na suché lokty či paty - to jsem vzhledem k ceně tedy fakt nedělala, zas taková frajerka nejsem. Pro mě je to s ohledem na konzistenci záležitost na chladnější období. Osobně mám radši Moisture surge Overnight mask, což je pro mě celoroční produkt.  

Co se týká drogerky, vyzkoušela jsem levné jednorázovky od privátek DM, Rossmannu i Teta drogerie, v hydratační řadě vede Ellie od Tety.  Zázrak to není, použití jako nouzovka ok, pořádnou doplňkovou péči to ale nenahradí. 

Pro mě osobně byly velkým zklamáním jednorázovky od Dermacolu, s mojí pletí se nesnesou - pálení, řezání. Ani jednu jsem nevydržela doporučenou dobu a v budoucnu se všem vyhnu obloukem. 

U masek zastávám po všech pokusech názor, že než levnou nekvalitu, radši nic a zůstat u běžné péče. 

Co Vy a masky?  Používáte pravidelně? A co říkáte "trendu"  posledních let aplikovat masky na noc místo standardních přípravků?  

Děkuji, že mě čtete.
Konec hlášení.

Pusu teta 

P. S. Jako obyčejně jsou všechny produkty za moje peníze. Tradičně hnusné fotky jsou rovněž moje :).

Clinique Moisture surge Overnight mask  a
Moisture surge Melting mask
EL Revitalizing supreme mask a oční balzám ze stejné řady
Sans Soucis Moisture Aqua Benefits
Stress relief eye mask od EL
Sephora Creamy night mask moisturizing & plumping a
Serum mask smoothing & revitalizing
Starskin (prodává Douglas)

23 komentářů:

  1. Masky používám pravidelně. Dvakrát týdně nějaký ty papající hydratační :). (Matis, Juvena) a jednou za čas, když to pleť potřebuje tak detoxikační od Glam Glow (zelená). Od Matise používám Vitality by M a od Juveny něco aqua.. :) jsou super a můžu doporučit a případně doplnit alespoň krémem ze stejné řady. Glam glow ano, ale s rezervou. Po ní mám tu pleť sice čistou a zralou na červený kobereček, ale je tam háček v tom, že uvádí 2x týdně. Já když to zkusila aplikovat 2x týdně, tak jsem si připadala, že mi tu kůži někdo stáhl, vypral na vysokou teplotu a strazil a dal mi jí zpět na xicht :). Velmi "příjemný" pocit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Glam glow stejný pocit. Naštěstí jsem měla jen vzorky. Vypadala jsem jak ošmirglovaný rak. Juvena mě obecně dráždí. Matis jsem neměla nic už léta. S Matisem jsem začala, když jsem se stala klientem Fannu. Dům módy Václavské náměstí, rok 1999 cca ;)

      Vymazat
  2. Masky nepouzivam - stydim se. Mam problematickou plet, rada bych proto vyzkkousela od Saloos zeleny jil. Zkousela jsem drive Freemann, a za me ne, mne vadila parfemace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky si dost chválí tu sephoráckou v kelímku na problematickou pleť . Saloos obecně miluju, toto jsem vzhledem k typu pleti ale nezkoušela.

      Vymazat
  3. Pěkné odpoledne, over night mask mám 7 ml miminko a dávám si ji jednou za 14 dni po pílingu 7 day scrub taky z Clinique. Jak jsem psala na IG obhlédnu ty Sephora.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné odpoledne, over night mask mám 7 ml miminko a dávám si ji jednou za 14 dni po pílingu 7 day scrub taky z Clinique. Jak jsem psala na IG obhlédnu ty Sephora.

    OdpovědětVymazat
  5. 2x tydne používám od clinique moisture surge masku (díky tobe teto Martinko), po prvním použití s velkým nadšením... Ted v zime bych snesla jeste vice hydratační, jsem susina silena, delaji se mi suché plochy na tváři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zkus ten Melting balzám. Lokálně.Anebo 8 hodinový krém od Elizabeth Arden (v Douglasu). Anebo pod noční krém Smart olej od C. O olejích někdy něco taky sepíšu, časem. Smart olej miluju.

      Vymazat
  6. Ahoj Marti,ja ted mam z Decleoru -Harmonie calm mask, kosmetiku Decleor mam moc rada. Pro cistici si jdu pro vzorek Sisley - tropicke ovoce ( mamv parfumerce kamosku ��), je fajn,ale za tu cenu ( tusim kolem 2500,-) se asi zblaznili. Jeste se chystam poridit Kralovskou snidani nebo Ranni bio masku od Havlikova prirodni apoteka,holky na Ig se ji dost chvali,tak uvidime. Antiaging zatim nepouzivam.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím, Havlíkova ranní maska je príma, jen ten odér by někoho mohl odrazovat (za mě hlavně kombinace levandule a konopí). Hodně oblíbené mám masky Nuxe - růžovou čisticí a hlavně 24hodinovou hydratační, ta je opravdu skvělá, krásně se vsakuje a pleť je pak hezky "nacucaná". Často ji používám i místo krému, měla jsem strach z parfemace, ale kupodivu i moje citlivá pleť ji snese dobře. A jako bezkonkurenční "záchranář" při podráždění a přesušení pleti (hlavně v zimě na horách) se mi osvědčil cold cream od avéne - v silné vrstvě nechat vsáknout a přebytek zapracovat. Noční masku clinique už mám dlouho v hlavě, tak se asi odměním za náročné zkouškové :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak v maskách plavu, pt na sebe plácnu masku tak 3x za rok:/ je třeba to napravit. Péči ale nezanedbávám (až na ty masky)... Pul roku poǔzívám sensai emulzi a pleť je jak vyměněná. Tady se investice vyplatila. Mrknu na vzorek té clinique masky. Díky tetooo díky!

    OdpovědětVymazat
  9. Maskuju jenom klasicky...nenést, nechat působit, sundat...ačkoli u výživných a hydratačních masek mi trend působení přes noc přijde jako vhodnější než pouhých 30 minut...masky používám hlavně čistící, momentálně Francouzský jíl a pak Nuxe, ten je kromě čistících účinků i docela výživný...co se týče hydratačních masek tak úplně nemám potřebu, na noc používám oleje, ale občas koupím pytlíčkovou od Alterry

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alterra má super čistidlo. Sice trochu smrdí, ale čistí moc dobře.

      Vymazat
  10. Já jsem se teď vrátila k lékárenské péči, takže i maskuju Sensibio od Biodermy, přebytek rozetřu na krk a dekolt a jdu spát. Měla jsem poslední dobou hodně zrasovanou pleť - dlouho jsem zkoušela různé přírodní věci, po létě jsem se začala mastit, dělaly se mi černé tečky, tak jsem začala maskovat jíly, nasadila Nesostratu, peelingovat a to byla cesta do pekel. Až dermatoložka mi prozradila, že mám citlivou pleť s kuperózou. Co jsem zvolila odpovídající krémy od Biodermy, tak se mi pleť dává dokupy.
    Clinique mám a byla jsem zklamaná - myslela jsem právě, že je to maska a ne hydratační noční krém. Jako takový je fajn, ale já jsem si chtěla koupit jiný typ produktu. Když jsem ho nanesla ve větší vrstvě, do rána jsem měla krupičku na čele.

    OdpovědětVymazat
  11. Na tvoji radu pouzivam uz docela dlouho Clinique moisture surge masku... A vazne je skvela:) dekuji teto:-*

    OdpovědětVymazat