středa 6. ledna 2016

Levné a dobré aneb Kde si mohu odskočit od High End (část II.) + Co jsou pro mě "dobré řasenky"

Ahoj kamarádi!

V sérii Levné a dobré dnes pokračuji druhou částí a opět rozdělím ji na kategorie.

I. ŘASENKY

Řasenková kategorie je z mého úhlu pohledu nejvíce vyhraněná ze dvou důvodů: za prvé je asi máloco tak individuální a za druhé, pokud přesně víte, co od produktu očekáváte a chcete, lze najít velmi dobrou řasenku v drogerii a v této kategorii ušetřit.

Nejprve tedy stručně popíšu, co je "dobrá řasenka" pro mě a moje řasy (v zásadě bezproblémové, rostoucí přirozeně nahoru a nepotřebující kleště ani jiná ohýbátka).


1) konzistence: nemám ráda příliš tekuté ani příliš husté náplně, spíš se ale kloním na stranu hustoty.  Řiďouši (typu Perversion od UD a typu Lancôme řasenek) mi působí ztěžklost a řasy spadnou dolů jak mince do kašny. Naopak přehnaná hustota či "lepivost" mi dělá hrudky, obaluje nerovnoměrně  (např. vychvalovaná Imperial od Dermacolu cca po dvou týdnech od otevření).

2) snadnost aplikace: vrozená blíženecká netrpělivost se projevuje ve všech sférách mého života, tudíž i zde. Jakmile se budu muset s nanášením příliš crcat, už to pro mě nebude "dobrá řasenka" bez ohledu na konečný vydolovaný efekt. Samozřejmě mám ale na vědomí, že pokaždé musím kartáček zbavit přebytečných nánosů náplně, to zas jako ano.
3) vrstvení: požaduji efekt v první vrstvě. Délku, objem,  zhuštění. 
4) výdrž: nesmí během dne opadávat, hrudkatět, šmouhovatět.
5) kartáček: dříve jsem byla zarytým odpůrcem plastových kartáčků, až Diamante od Gabriella Salvete  zlomila můj odpor.  Mám ráda štětiny klasické i plastovky, chci ovšem rovný základ.  Všelijaké pokrouceninky jsou dle mého jen produktem "už nevíme, co by" . Já chci rovinu.  Zároveň nemám ráda štětiny moc daleko od sebe. Jinak, pokud si mohu odškrtnout body 1) až 4), jsem ochotna se kartáčku do jisté míry přizpůsobit.


Nejoblíbenějšími stálicemi jsou pro mě Diamante  (bílá verze) a D'Amore od Gabriella Salvete. Obě jsou s plasťákem a obě miluju a kupuji pořád dokola.  Vždy doma nějakou z nich v zásobě mám.  Ostatní mnou vyzkoušené GS řasenky se jejich efektu a  oblibě nepřiblížily

Zařazuji sem i Gosh Catchy Eyes. U nás je ve Fannu, v Rakousku v drogerii.  Je to taková střed značka, lepší drogerka  (typově cca Bourjois).  

Catchy Eyes mi sedla perfektně. Odpovídá i plné ceně bez akce.


Objevem roku 2015 je ultralevná Senza od Kosmetika Moje.  Tisíc ód na ni najdete na mém Instagramu (je tam rovněž pod hashtagem #zazrakyaprizraky2015). Hodlám vyzkoušet i další řasenky této značky.

Seděla mi i Lash Princess od Essence v té verzi s růžovolososovou aplikací (ta druhá ne). Chtělo to ale opravdu důkladné otření přebytků, jinak by slepovala.  Na fotce je už jen kartáček.
Mimochodem, z vypotřebovaných řasenek si vždy umyju a schovám kartáček,  používám ho na odstranění makeupu z obočí  (mám samozřejmě speciální štětce, těch je mi ale líto a používám je přímo na úpravu obočí.  Na nepořádek slouží staré řasenkové).

Všechny uvedené řasenky jsou v běžné verzi.  Voděodolnou dobrou jsem v drogerii nenašla.  Vychvalovaná Essence mi nesedí. 

II. TUŽKY NA OČI

Kdo by to byl řekl, že to nejlepší najdu u Essence

Za pár korun. Nejradši mám vysouvačky. Jasně, nebudu je srovnávat třeba s MUFE, ale mým oblíbeným výsuvným sephoráckým se hodně blíží  (mimochodem, ze Sephory mám nejradši běžné ořezávačky a jumba. Teď jsem viděla pár odstínů ve slevě za kilčo).


Na fotce je ilustrativně krásná zelená Long Lasting eye pencil v odstínu 12 I have a green a tmavě modrá voděodolná  z kolekce Nauti girl.


Tužky od Kosmetika Moje (za deset korun jedna!) nejsou primárně držáci, ale jejich konzistence je fajn a manipulace s nimi je příjemná.

Bourjois Contour Clubbing Waterproof  (zde odstín 46 Bleu néon) je v základní ceně poměrně drahá, pokud chytnete akci stojí za to.  Oceňuji perfektní výdrž.  Mohla by být více "klouzavá", více přizpůsobivá víčku.

Vynikající šroubovací tužku od Avonu Big&Daring v odstínu Smoked taupe  jsem dostala od Terezky @terezkamk. Nejenže má krásnou barvu, ale skvěle drží,  výborně se nanáší a má moc hezký efekt. 

Pokračování příště.  Zejména o očních stínech. 

Jaké jsou Vaše oblíbené produkty v těchto kategoriích?  Dejte mi vědět, budu ráda! 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta. 

Diamante  a D'Amore od Gabriella Salvete
Gosh Catchy Eyes
Long Lasting eye pencil v odstínu 12 I have a green od Essence, Kosmetika Moje a Avon Big&Daring (odstínSmoked Taupe)
Bourjois Contour Clubbing Waterproof  (odstín 46 Bleu néon) a Essence LE Nauti Girl
Lash Princess od Essence

26 komentářů:

  1. Ahoj Marti, z řasenek mám v oblibě Maybellinky, ať už Colossal, Color Sensational, Go Extreme... (vím, že ty je nemusíš :)) a potom Senza od Moje. Určitě vyzkouším ty GS. A co se týká tužek, ještě jsem se je nějak nenaučila používat, musím se do toho nutit, trvá mi to.. obecně mám v linkách velký rezervy, a těch pár co mám, jsou klasický ořezávačky ze Sephory. Díky za tipy a těším se na další díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti malý dotaz - nemá být u odstavce o objevu roku Senza? Všimla jsem si fotky na IG a zde není, naopak je tu jakoby dvakrát Gosh :)

      Vymazat
  2. Adi, dík. Nevím, jak se to stalo. Části jsem si všimla,na část mi upozornila Zuzka na ig. Asi jsem blbě zkopírovala název. Ořezávačky ze Sephory dlouhodobě miluju.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, jak jsi psala je to individuální, ale já mám velký problém s Gosh Catchy Eyes. Mám řasy dlouhé a přirozeně zatočené, ale tahle řasenka se mi neskutečně obtiskava pod obočí, hned od rána! :-D upřímně ji nenávidím :-D a mám pocit ze jsem jediná, všichni si ji chválíte, navíc mě nic extra nedělá.Asi poletí do koše, i když se skoro nová, nebaví mě každou chvilku kontrolovat jesli nevypadám jako panda :-D Schválně, jestli má ještě někdo takový problém... Měj se krásně naše milá Teto z Prahy :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ou, obtisky nebrat! Hezký večer přeji!

      Vymazat
    2. Evi, mám úplne stejný problém. Panda jako vyšita! Ta řasenka letěla rychlosti blesku směr koš. Vždycky když o ni čtu chválu, tak si říkám, že jsem asi divna.

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek 👌 Asi pul roku zpět jsem koupila v akci řasenku od Gabriella, měla zelené víčko v napíšu extreme... byla skvělá. A přesně tahle lososová od essence mi vyhovovala, tak jsem ze zvědavosti sáhla po jejim zeleném provedení a to byla katastrofa..Mokrá, ale takovým způsobem, že na řasách byl jakýsi nátěr, zbytek snad az na čele.
    Marti nechystas článek třeba o vlasové kosmetice? A ještě jsem tě chtěla poprosit o radu, jestli nevíš o nějakém séru nebo krému pro citlivější, suchou pleť, který vyrovnává tón pleti? Mám sem tak flicek, žilka, kruhy...Děkuji 🌼 a hezký zbytek večera přeji☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, dík. Jj ta zelená Essence byla hrozná. Na vyrovnání tónu a rozjasnění Turnaround řada od Clinique, bez parfemace a tak. Je inovovaná a rozšířená od loňska. Možná i EE od EL, což je spíš na pigmentové skvrnky, ale sjednotit by měla taky (EE ale znám jen ze vzorků). O péči o vlasy je taky dost zájem, napíši. Témat spoustu :))

      Vymazat
  6. Super článek 👌 Asi pul roku zpět jsem koupila v akci řasenku od Gabriella, měla zelené víčko v napíšu extreme... byla skvělá. A přesně tahle lososová od essence mi vyhovovala, tak jsem ze zvědavosti sáhla po jejim zeleném provedení a to byla katastrofa..Mokrá, ale takovým způsobem, že na řasách byl jakýsi nátěr, zbytek snad az na čele.
    Marti nechystas článek třeba o vlasové kosmetice? A ještě jsem tě chtěla poprosit o radu, jestli nevíš o nějakém séru nebo krému pro citlivější, suchou pleť, který vyrovnává tón pleti? Mám sem tak flicek, žilka, kruhy...Děkuji 🌼 a hezký zbytek večera přeji☺

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tady se moc neshodneme - ale já mám nic moc řasy a chci z nich mrkačky. Jsem ochotná se s nimi crcat i 5 minut, když to bude stát za to. Pro mne je objevem poslední Maybellinka (růžová), jen ze začátku nabírá produktu tak na 4 oči. Ale za celý den se nehne a řasy zůstanou natočené. Tužky o essence, jak který odstín, některé jsou krémové, jiné byly tuhé tak, že nešly na víčko aplikovat jedním tahem (a šmrlat s tužkou po víčku ve svém věku nehodlám). Ale Bourjois mám dokonce 2 a pokud natrefím na nějakou akci, vůbec se koupi bránit nebudu.
    Je vidět, že té blog chytil - ještě jsem nestačila napsat koment k sérům a je tu další článek. Tak jen dotaz - proč sérum na oční okolí ne? Mě většinou nijak nedráždí, takže dávám i tam. Ale já zatím jedu lékarenskou péči - citlivá pleť, sklon k žilkám,...
    A ještě ti chci vysmeknout poklonu za to, jak na každý komentář odpovíš, byť třeba jen poděkováním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, nejsem kosmetička ani dermatolog, nicméně mám laicky nastudováno, že kůže kolem očí je zcela jiná než zbytek obličeje, proto potřebuje zvláštní a jinou péči. Většinou je to na krémech i sérech uvedeno (vyhněte se očnímu okolí, neaplikujte na oční okolí atd.). Tak se tím řídím :).

      Vymazat
  8. Bezva článek, z řasenek mám velmi ráda Senza od kosm. značky Moje a krásné řasy mi vykouzlí Devil lash od Dermacolu. Přeji hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Devil jsem nezkoušela, jednak se mi fakt nelíbí obal a všechny Dermacol řasenky smrdí jak za komoušů. Vzhledem k tomu, že jsem pamětník, odpuzuje mě to:). Senza je Senza!

      Vymazat
  9. Za me je z drogerky nejlepsi rasenka od GS Sineria Care, a hned po ni od Maybelline Lash Sensational :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Řasenky jsou jedna z věcí, u kterých ráda skončím v drogerii, i když zase tolik dražších vyzkoušených nemám, to je pravda. Diamante je dlouhodobý oblíbenec a pak mě moc příjemně překvapila Sexy pulp od YR, zahustí a prodlouží fakt krásně, jen si tím kartáčkem člověk nenalíčí spodní řasy...tam ale stejně radši používám řasenky voděodolné (hlavně zima ze mě dělá slzavé údolí)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruš, všechny slzavky eliminuji Little Black Primer od EL jako top coat. Když to udělám, mám voděodolnou (jenže se mi málokdy chce s tím babrat, vrstva navíc)

      Vymazat
    2. JJ, EL mám...ale právě často zapomínám :-(

      Vymazat
  11. Tak se mi to včera neodeslalo, ještě tedy jednou :)
    Já mám právě nejradši maybelline collosal volume řasenku, z tužek mám hodně ráda ty vysouvací od catrice, tlustý tužky od astrou, hlavně šedou, a essence vysouvací nebo z limitek, všechny mi drží celý den, a to mám mastná víčka. Jinak díky moc za tyhle souhrny!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak dneska jsem si koupila Senzu a těším se, až ji vyzkouším. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Já mám z drogerie ráda řasenky od Lorealu a tužky na oči od Gabrielly Salvete..

    OdpovědětVymazat