sobota 9. ledna 2016

Levné a dobré aneb Kde si mohu odskočit od High End (část III)

Ahoj kamarádi!

Ve třetí části série Levné a dobré se budu věnovat pudrovým očním stínům (a vlastně i slisovaným pigmentům).

Oční stíny jsou pro mě kategorií, kde HE produkt ve všech směrech  (viz článek o "dobrých stínech" ZDE) nahradit nelze,  respektive já ho dosud nenašla.

Fajn stíny se najít dají,  nicméně vždy tam mám nějaké "ale". Pokud je to "ale" odstranitelné např. postupem při aplikaci či vhodnou pomůckou a podobně, zařazuji je sem.

1) Chris cosmetics - tedy Estyle

Značku jsem začala používat dávno předtím, než začal její marketingový rozmach. Jak víte, stále hledám levnější alternativy, byť jsem převážně highenďačka,  zároveň stále hledám možnosti podpory českých  (a slovenských) firem  (#podporujmečeskéznačky), které to mají ve všech oborech těžké vůči asijským eshopům (další obtíže českého podnikání zmiňovat nebudu, chodím si sem odpočinout a rozčílila bych se).

Česká značka zasluhuje českou podporu. Tečka.

Začnu tím novějším ze sortimentu,  a to paletami Perfect harmony palette v odstínu 02 Charm a 08 Posh. Poshku jsem dostala od firmy jako zákaznický vánoční dárek.  Obě najdete na mém Instagramu . 

K oběma shodně předesílám, že  by bylo uživatelsky i pro výsledný efekt lepší, kdyby pigmentace byla nižší  (rovněž odkazuji na článek o " dobrých stínech " sem,  na část o mýtech). Tmavší stíny v Charm a stíny se třpytkami v Posh tím pádem proto vykazují určitou drobivost (světlé v Charm naproti tomu poněkud práší, shimmerky v Posh jsou z těchto deseti odstínů nejlepší. Právě proto, že jejich pigmentace je o něco málo menší). 

Náčiní pro aplikaci je co do celkového výsledku stěžejní.  Vzhledem k měkkému povrchu hrubší štětka udělá brázdu a přenos na víčko bude komplikovanější. Můžete samozřejmě použít prsty a pak jen dostínovat, což mě osobně se nechce; do středu víčka pro zvýraznění oka klidně, ale na celé oko mi to nevyhovuje.  Proto volím buď menší plochý štětec, jímž je v podstatě postupně vklepu (jedním směrem, sem tam - sem tam technika není dobrá volba). Anebo starý dobrý a velmi funkční latexový aplikátor  (pak jen okraje dostínuji).

Mimochodem, všeobecné hejty na aplikátory považuji za štětkový mýtus a popíšu ho včetně ukázek aplikátorů v chystaném štětkovém článku.  Samozřejmě zapomeňte na hnusoty z molitanu, chce to latex a v lepší kvalitě. 

Paletky Estyle jsou za mě nejlepšími drogerkovými paletkami a i přes popsané mušky vzhledem k ceně odvádí velmi slušnou práci. Drží mi perfektně, intenzitu přes den neztrácí. 

Monostínů mám mnoho. Zde ilustrativně tři Matt Touche (nahoře 09 Purple Dust, dole vlevo 02 Jeans a vpravo 01 White Coffee). Obecně mám radši ty matné než Wet&Dry se třpytem. Nejoblíbenějším odstínem je matňoch Bamboo, říkám mu něžně klimakterická barva (=barva na přechody :)). Do ohybu na jemné vykonturování je opravdu fajn.
Nezařazuji sem tria. To moje, co mám, je nejsušší ze všech Estyle stínů.  Je použitelné, ale jako drogerkový  standard. 

Naproti tomu quattro Fine&Strong (odstín 03 Graphite) mám co do obsahu ráda hodně a kvalitní štětka výrazně eliminuje prášení.  A to i ta s přírodním chlupem. Za poslední dobu, pokud mi cizí lidé pochválí líčení  (např. prodavačky a tak), byla to zásluha této palety. Zajímavé, že. Obal je slabota, radši bych si připlatila. Nedovírací fórovka. Teď už má Estyle obaly lepší. 

Suma sumárum: dávám zelené mávátko (trochu u toho přihmuřuji). Nicméně přirovnání k High End provést nelze. A kdo tvrdí, že jsou naroveň, tak o High End nemá tucha. 

2) L'Oréal. Kdysi dávno jsem měla jakési paletky nevalné úrovně a další jsem od té doby nezkoušela (až na La Palette Nude, o ní na mém Instagramu . Sem nepatří). 

Monostíny L'Oréal jsem měla vždy v oblibě, byť je dlužno poznamenat, že v základní ceně to není žádná levnota, jeden ke třem stovkám. Zde trochu popírám název článku. 

Relativní novinkou  (cca necelý rok, řekla bych), jsou mona Color Riche L'ombre Pure. Existují v různých variacích, mně osobně nejvíc vyhovuje verze Lumière (odstín 502 Quartz Fumé, na fotce nahoře).
Dále mám verzi Nude (odstín 201 Café Saint Germain) a verzi Smoky  (odstín Place Vendôme). Ok, ale kvality Lumière pro mě nedosahují. 

Color Infaillible jsou vlastně slisované pigmenty, textura je proto jakoby do krémova, "mastnější" než běžné pudrovky. Doporučuji na nanesení použít syntetický štětec (placatý) nebo případně silikonový aplikátor. Dostínovat už pak lze blending brushem i s přírodním chlupem. Miluju je už dlouho  (ondy jsem je viděla za velmi hezkou cenu ve výprodeji v Tetě,  možná budou i jinde.  Doporučuji však kouknout přes víčko,  že nejsou vysypané).

Pro fajnšmekry a na speciální příležitosti lze před aplikací stříknout na štětku fixátor, ta intenzita vás ohromí.  Já to takto udělala na Štědrý večer do středu víčka s odstínem 032 Sassy Marshmallow,  co jsem dostala od Baru @barue k vánocům, a to byl nářez. 

Na fotce je nahoře odstín 005 Purple Obsession, dále pak 015 Flashback Silver, 004 Forever Pink, 028 Enigmatic Purple, 032 Sassy Marshmallow a 002 Hourglass Beige

Ráda si přečtu, zda se na něčem shodneme a také Vaše tipy v této kategorii.

(Essence paletu All about...v mém případě Vintage sem nezařazuji. Průšvih to rozhodně zvlášť vzhledem k ceně není,  ale kvůli ztrátě intenzity při stínování, kterou eliminovat nelze, a v jejím důsledku setření  rozdílů mezi odstíny, mi do tohoto článku nezapadá).

Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení. 
Pusu teta 

P. S. Úplně nejžádanějším článkem je článek o štětcích. Pár už jsem jich nafotila, udělala si osnovu a vypadá to, že se to do jednoho článku vejde jen stěží.  Tak mi prosím dejte vědět, zda preferujete seriál či jeden článek hodně dlouhý.  Děkuji. 

Perfect harmony palette od Estyle v odstínu 02 Charm a 08 Posh
Estyle Quattro O3 Graphite a Matt Touche (nahoře 09 Purple Dust, dole vlevo 02 Jeans a vpravo 01 White Coffee)

L'Oréal Color Riche L'ombre Pure - verze Lumière (odstín 502 Quartz Fumé, na fotce nahoře) a verze Nude (odstín 201 Café Saint Germain) a verze Smoky  (odstín Place Vendôme) 
L'Oréal Color Infaillible (nahoře odstín 005 Purple Obsession, dále pak 015 Flashback Silver, 004 Forever Pink, 028 Enigmatic Purple, 032 Sassy Marshmallow a 002 Hourglass Beige)

30 komentářů:

  1. Ahoj Marti,
    opět velmi přínosný článek. K levnějším stínům se moc vyjádřit nemohu, vlastním jen pár monostínů Estyle. Ty jsou fajn, chystám se objednat i nějakou paletku, jen stále nevím jakou. Jsem stínová konzerva, většina paletek, co doma mám, jsou nude barvy.
    A k článku o stětcích. Nemůžu se ho dočkat. ;)
    Myslím, že když ho rozdělíš, tak to bude přehlednější.
    Hezký večer.
    Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi dík. Asi fakt rozdělím. Dvě hodiny jsem dnes fotila, a to nemám vše (musím dovyprat:)).

      Vymazat
  2. Ja z týchto spomenutých mám len Color Infaillible v jednom odtieni. E-style chcem vyskúšať, ale zatiaľ je vždy na wishliste niečo prednejšie :D.
    Ja mám ešte celkom rada mono tiene od Catrice, či už stála kolekcia ale niekedy sa dá nájsť aj v limitke.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Catrice mám několik, ty nejlepší jsou z limitek, proto jsem je sem nakonec nedala. Pár hrozných.

      Vymazat
  3. Milá této, na štětkový post se klepu, jak na zmrzlinku;-)) klidně udělej seriál. Děkuji za krásné čtení. D

    OdpovědětVymazat
  4. Na štětce se těším a zatím si užívám tento článek. Stíny infalliable nebyly i při stejné aplikaci mým kamarádem. Už mám asi starý víčka, ale třpytivé pigmenty MAC celkem na mých očích ujdou. Možná bych jim měla dát ještě jednou šanci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, slisované pigmenty od MACu mám taky ráda. Sypké už si netroufnu :).

      Vymazat
  5. Super článek, jako vždy :-). Infaillible teď zoufale sháním ve slevách, už jsem tam ukořistila tři a potřebuji nutně víc :) a Estyle jsou prostě super. Z levnějších monostínů mám nejradši asi NYX Prismatic Shadows, za tu cenu jsou fakt super ;).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Veru, dík. Od Nyxu jsem měla paletu, ta nic moc.

      Vymazat
  6. Opet fajn clanek.Libi se mi,ze tve clanky jsou uzitecne.Nevim jak to rozepsat vic...asi se nebudu pokouset.Jsem rada,ze nam tak venujes svuj cas,abychom nemuseli tapat.

    OdpovědětVymazat
  7. Marti opet superovka. Na stetky čekám od chvíle co jsi na IG napsala, ze se jdeš odreagovat jejich focenim. Porad kontroluji zda uz neni na světe 🙈🙈. Každopádně si radi pockame. Ja jsem pro jeden dlouuuuuhy osobně. At to psaní jde! Tesime se 😘😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iveto, dík. Na štětky potřebuji moře času, jen ty popisky jsou na dlouho; )

      Vymazat
  8. Článek mě velmi potěšil, konečně někdo s rozumným názorem na silikonové aplikátory... Ta všeobecná nenávist vůči nim je trochu úsměvná.
    Stíny infaillible mám taky ráda. Škoda, že u nás skončily a už se jen občas vyskytnou ve výprodeji.
    Preferovala bych seriál o štětcích. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Naštěstí jsou Infaillible ještě ve zbytku na trhu, vždy to nej zruší ;)

      Vymazat
  9. Moc mě těší, že se ti odstín tak líbí. A vlastně můžeš děkovat sama sobě ;) na ty stíny jsi mě navedla :) článek jako vždy super! Těším se na štětkočlánek ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký oddychový článek. Loreal mono stín jeden mám a je fajn :)

    OdpovědětVymazat
  11. Loreal monostíny mám dva a jsou skvělé!! :) No a od Estyle zkusím asi paletku Purple Rain, ale je tak těžké jednu vybrat :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  12. Neměla jsem ani jeden, ale Loreal monostíny mě lákají už dlouho. Kdysi jsem měla nějakou tu menší paletku, ale moc mě nezaujala. Estyle jsem taky nezkoušela, předpokládám, že jsem asi jediná. Nejprve se mi nelíbily obaly, ikdyž ty paletky vypadají už o trochu lépe. Možná nějakou objednám :). A článek o štětcích bych možná rozdělila.. Každopádně už se těším na doporučení, chci si co nejdříve objednat nějaké nové, tak ocením každou radu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím píšu úvodní článek, kritéria mých požadavků a nějaké základní poznatky. Pak to vezmu hlouběji po typech a značkách. S tímhle je tedy babračka:).

      Vymazat
  13. Naprosto souhlasím s E-style quattrem, nicméně trio (šedostříbrné) už odcestovalo do koše, to se prostě nedalo. A Loreal Color Infaillible miluju, jenom jsem je bohužel objevila až ve výprodejích a tak mám jen tři.
    A o štětcích bych asi radši seriál...ať mám prostor všechny ty informace vstřebat :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Mně se z levnějších variant osvědčily mono stíny od Gabči Salvette, ale rozhodně bych je nesrovnávala s HE;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Gabči mám dvě mona, není to úplně špatný, ale jsou dost hrubý na můj vkus.

      Vymazat
  15. Pro mě se stal hnědý matný od Estyle must have ;-)

    OdpovědětVymazat