sobota 16. ledna 2016

VLASOPOST aneb moje péče o vlasy

Ahoj kamarádi!

Vlasopost byl poměrně dost žádaný,  tudíž dnes přináším svou vlasovou péči.
Dala by se shrnout slovy Alterna, Alterna, pak zase Alterna, ještě jednou Alterna a poté pár dalších věcí.

Na Alternu nedám dopustit a používám ji cca 6 nebo 7 let takřka výhradně.

Moje vlasy jsou těžší, v podstatě  nepoddajné,  rovné, geneticky se sklonem k suchosti (už eliminováno) a bez správné péče silně elektrizující  (kdysi stačilo přetáhnout rolák přes hlavu a vyrobila jsem tolik elektřiny, že bych nabila mobily v okruhu kilometru). Nepraktikuji domácí barvení, občas si nechám barvu v mém přirozeném odstínu nahodit u kadeřníka. 

Snažím se poskytnout jim dobrou péči, protože mám za sebou osmdesátá léta s hand made trvalou  (Studená vlna za 10 Kčs, brrr:)) a pouze dvěma šampony na trhu - žloutkovým a březovým.

Díky mému kadeřníkovi Péťovi Volákovi, který mě navedl na správnou péči, mám své vlasové neduhy pryč nebo aspoň silně potlačeny.

Aktuálně mám vlasy zdravé, konečky se netřepí, elektrizace takřka vymizela. 
Dlužno podotknout, že v případě vlasů, pokud je nemáte od přírody bezchybné, zapomeňte na drogerii. Petr má takové úsloví, že nelze čekat zázraky od vlasového produktu, který je v ceně přípravku na mytí nádobí.  Dávám mu za pravdu.


Šampon a kondicionér

Po čase či podle potřeby mých vlasů střídám Alternu řadu Bamboo Anti-frizz  (eliminace nepoddajnosti, krepatění a elektrizace) s kaviárovou hydratační  řadou Replenishing Moisture

Neboť mám vlasy nezničené, mám ozkoušeno, že kaviárová řada Repair X na poškozené vlasy už je na mě zbytečně  moc,  není třeba a vlasy by zatížila. Mám už jen masku na občasné použití  (viz níže). Pro poškozené vlasy doporučuji.


Neskutečné zatížení a plihnutí mi způsobila vychvalovaná Macadamia.  Nejspíš proto, že moje vlasy jsou po Alterně zdravé, ale zároveň bohužel geneticky těžké žíně. Šampon nic moc, bezoplachový kondicionér a maska pro mě průšvih.  Ještě jakž takž bezoplachový kondiš - pokud jsem však popřela jeho podstatu a opravdu důkladně ho spláchla. Měla jsem holt potřebu zkusit něco jiného, chyba. Alterně jsem se omluvila za nevěru a pokorně se vrátila.


Jeden omyl jsem učinila v létě právě v drogerkových vodách s přírodní kosmetikou Bigood, což je privátka rakouské Bipy  (vypadá to na obdobný koncept jako Alverde z DM). Šampon mi nesedne vůbec,  dělá mi rozčepýřenou koudel  (ale výborně se s ním perou štětky :)). Maska je vcelku ok (nesedí mi její přírodní příčmuch à la tlející blatouch u potoka). Neboť mě to neohromilo, už jsem ji poslala dál.

Docela příjemným překvapením je pro mě pivní vlasová řada z Manufaktury, kterou jsem dostala od Terky @terezatududum v rámci Šmajdiny akce instaletních vánoc.  Napořád by mi asi nestačila, ale na prostřídání a dovolené či cesty je moc fajn.

Maska

O hrůzné zkušenosti s Macadamií viz výše,  aktuálně mám jen jednu, kaviárovou Alternu Repair X. Jak jsem napsala výše, tato řada je na poškozené vlasy, používám ji proto jen občas, cca jednou za dva týdny v pidi množství.  Krásně uhladí, vyživí, dodá lesk a vlasy se snadno rozčesávají.

Doplňková péče

Ódy na CC Cream od Alterny najdete průběžně na mém Instagramu.  Momentálně došly zásoby, proto není fotka. Už mám ale objednáno.

Moje milovaná stálice je Kendi Oil od Alterny ve verzi Mist (to je ta "nejslabší" verze, nejsilnější je olej a poté suchý olej). Mist mi bohatě stačí.  Nedovedu si to bez něj už představit.  Dá se dávat i do suchých vlasů.  Ráno stříknu do délek , pročešu Tangle Teezerem. Uhlazeno, hebko.  Podstatně se tím ruší nutnost žehlit.

Hydratační sprej Schwarzkopf Professional Moisture kick z řady BC Bonacure je rovněž stálice.  Jedná se o dvousložkový sprej,  po protřepání lze použít i na suché vlasy. Nezatěžuje, hydratuje, usnadňuje rozčesávání. Najde u mě uplatnění hlavně v létě nebo když cítím, že potřebuji ani ne tak výživu jako spíš vláhu. Měla jsem i šampon a kondicionér z této hydratační řady, příjemná svěží záležitost. 

Rapid Repair spray od Alterny je nadstavba, bez které se sice dá žít, já ho miluju pro jeho neodolatelnou vůni a lehounký závoj péče. 

Objem 

Nejen jemné vlasy mohou trpět nedostatkem objemu, potýkám se s tím i já těžkovlasec.  A neboť jsem odpůrce různých zhušťovacích technik a zejména clip-in "vlasů", musím si pomoci jinak.

Nejlépe se mi osvědčil sprej od Alterny z řady Bamboo Volume Uplifting Root Blast.  Lze použít na suché i mokré vlasy, stříkne se cíleně ke kořínkům a okamžitě nadzvedne. 

Vlasový pudr od Alterny z řady Bamboo Style Texturing Body Boost je prášek, který se buď poprášením  (to nedělám) nebo pomocí prstů aplikuje ke kořínkům suchých vlasů. Funguje bezvadně, mně trochu vadí, že po sobě nechává takový trochu lepkavý pocit. Žádné drama, leč sprej mám radši. 

Z levnějších vod tu mám objemový sprej Guhl  (u nás na trhu není,  seženete v Müllerovi či Bipě za cca 7 eur). Používá se ke kořínkům na mokré vlasy.  U normálních a mastnějších vlasů bude v pohodě, tam,  kde je sklon k suchosti, pozor, trochu vysušuje.  Takže používám sporadicky, nicméně svou práci zastane. 

Vlasové mýty a omyly

Ochranu proti teplu osobně považuji spíše za zbytečnost a za zanesení čistých vlasů dalším produktem. A ty drogerkové jsou strašná blemcadla.

Myslím, že vlasy "chráním" dobrým šamponem a kondicionérem plus doplňkovou péčí. Nicméně jeden mám, sprej od L'Occitane.  Tak nějak si nejsem jistá, zda něco dělá. 

Nesušení vlasů a jejich schnutí jen tak na vzduchu s odůvodněním jejich ochrany je hloupost. Dochází totiž k dehydrataci. Sami víme, jak máme dehydrovanou  pleť, když se třeba dlouho koupeme.  U hlavy je to totéž.  Vždy prosuším alespoň kořínky, byť mě fénování extrémně nebaví. 

Kokosové a jiné oleje v koncentrované verzi pokládá můj kadeřník za další zbytečnost zatěžující vlasy.  Nikomu to neberu, moje vlasy to zřejmě nepotřebují a navíc nesnáším ten slizký pocit. Možná jako nárazová záležitost pro hodně vyčerpané vlasy třeba v důsledku odbarvování, za mě ale ne.

Méně je více.  Příliš časté mytí či příliš mnoho použitých produktů ať už množstvím či vrstvením jednoho přes druhý taky není dobrá cesta.

Závěr 

Léty zkoušení jsem prostě došla k Alterně a hodlám u ní setrvat.  Produkty jsou to dražší, nicméně spotřeba je minimální.  Tak když se to rozpočte, oproti levnějším kolegům to není už takové drama.

Ozkoušené vlasové produkty kupuji přes specializované eshopy s vlasovými přípravky (zde dělám výjimku nenakupovat kosmetiku online) nebo u svého kadeřníka, když má dobrou náladu a dá mi třicítku slevu:). Alternu občas koupím i v Douglasu. 

Dejte mi prosím vědět, zda byste chtěli druhý díl o stylingu, o hřebenech a kartáčích a jiných pomůckách.

Co jsou Vaše oblíbené vlasové přípravky?  Ráda si přečtu. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

Alterna Replenishing Moisture
Alterna Bamboo Anti-frizz
Bipa Bigood 
Macadamia 
 L´Occitane ochrana proti teplu
a Schwarzkopf Professional Moisture kick z řady BC Bonacure
Vlasový pudr od Alterny z řady Bamboo Style Texturing Body Boost
Objemový sprej Guhl
Sprej od Alterny z řady Bamboo Volume Uplifting Root Blast
Kendi Oil a Rapid Repair spray od Alterny
Alterna Caviar Repair X maska 

22 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Hezke a druhy dil bych prosila. :) ja pouzivamm kosmetiku z drogerie a to predevsim kvuli financni strance. Snesu skoro vse, jen se velkym obloukam vyhybam prirodnim samponum, popr. tech bez parabenu a silikonu. Obecne by me tvuj nazor na prirodni kosmetiku zajimal
    :) T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou přírodní to mám tak nějak rozporuplně. Navíc není vše Bio a natur a jánevímco, i když je to tam napsáno. Samozřejmě moc chemie škodí, ale na druhou stranu se ty přírodniny mohou rychle kazit a ne každý snese konkrétní složku třeba ohledně alergie. Já tak nějak razím heslo všeho s mírou a bez fanatismu ani tam, ani tam.

      Vymazat
  5. Čauky Marti ;-),tak Sqchwarzkopf Professional Moisture kick z řady BC Bonacure mám taky, je peckovej a navíc fakt nádherně voní a mám z tý řady i šampón. Od Alterny jsem nevyzkoušela nikdy nic, asi budu muset napravit. Moje háro je jemný a stále se mastící, je to voprus, musím umývat #everyday . Já nejradši používám na vlasy přípravky od Tigi. Ted mam doma mega balení šamponu a kondicioneru 2x750ml :-D. Dnes se vrhnu na tu Macadamiovou masku od Tebe, tak jsem zvědavá. Tangle Teezer je pro mě must have. Jinak pořád zkouším něco novýho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej vědět, co ta Macadamia. Od Tigi mám ráda styling. Řadu Bed head a Catwalk.

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti,dekuji za clanek,od Alterny jsem nikdy nic nemela. Moje vlasy jsou nic moc,hodne jemne a promelirovane,zadna hitpatada,delku muzu mit max po ramena. Ja vystridala take nekolik samponu- Loreal Professional, Matrix, mela jsem i Clinique ( kdyz jsem zila v Irsku,stacilo si koupit sampon a kondicioner a dostalas darek mega tasku s produkty,ne jak u nas kdy clovek musi utratit x tisic a dostane pidimidi tasticku s 3 vecma) a nakonec uz asi 4 roky pouzivam Klorane a jsem spokojena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klorane na jemné vlasy si holky dost chválí. Já kdysi něco měla, nějakou bezoplachovku, na mých žíních to bylo tak napůl.

      Vymazat
  8. Ahoj teto, já už nějaký pátek používám Goldwell. Po x letech experimentování s barvením a melíry mám vlasy krepaté, nepoddajné a bez fénování nemůžu jít ven. Produkty z drogerie je velké zlo, teď už to vím. Šampony a masky mám od Goldwell a mléko na suché vlasy mám od Zone Concept a super.

    OdpovědětVymazat
  9. Marti ani neviš jak jsi mě potěšila! Kdyby všechny ženy to měly v hlavě co se tyká vlasů takhle srovnáne! Akorát u té přírodní péče je to tak že je potřeba k přírodní péče přecházet hooodně pomalu, vlasy tak se postupně zvykají že silikony už nedostanou:) Moisture Kick řada spolu s Blond me je u Schwarzkopf to nějlepší z péče. Ochranu před teplem těž považují za zbytečnou a pouze zatěžující záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidu, moc děkuji. To víš, jsem jen laik a uživatel, nechávám si poradit od profesionálů. A díky za objasnění u té přírodní péče, člověk se pořád učí :)

      Vymazat
  10. Ahoj Marti :-) taky mám žíně a navíc jich mám tak milion a sklon k suchosti...takže je moc hezké že mi třeba holky závidí hustotu ale já s nimi bojuji...já docela na přírodní péči jsem ale práškový šampony na vlasy byly teda děs, to mi nesedlo, Macadamii jsem zkoušela a na mé vlasy nebyla špatná ale zázračná taky ne, dlouhodobě jsem mívala i masku Gestil Wonder, ale pořád hledám něco co by byla TA pecka. Ta přišla s Alterna CC creamem, ten je super. Šampony bych chtěla zkusit Kevin Murphy...

    OdpovědětVymazat
  11. Jj, Baru, vždycky je něco za něco; )

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj teto, určitě si ráda přečtu další vlasové pokračování. Já mám jemné vlasy s citlivou pokožkou a jsem rozhodně pro nedrogérkové přípravky. Řadu Bamboo jsem měla a byla super, možná se k ní ještě vrátím. Skvělé jsou i šampony Matrix a nedám dopustit na Alpecin. Teď mám Loreal Professional a je to bída, strašně to přesušuje vlasy i pokožku hlavy. Přemýšlím kam dál; -)
    Měj se krásně

    P.S: K Petrovi jsem před lety taky chodila. Prošla jsem s ním 3 kadeřnictví. V tom posledním, u Michala Zapoměla, mě stříhal asi 3 hodiny a dopadlo to tak příšerně, že jsem se styděla jet mhd domů :-))) Asi neměl den, ale já už jsem to pokoušet radši nechtěla. Teď mám úžasnou kadeřnici, tak doufám, že mi neotěhotnění;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj teto, určitě si ráda přečtu další vlasové pokračování. Já mám jemné vlasy s citlivou pokožkou a jsem rozhodně pro nedrogérkové přípravky. Řadu Bamboo jsem měla a byla super, možná se k ní ještě vrátím. Skvělé jsou i šampony Matrix a nedám dopustit na Alpecin. Teď mám Loreal Professional a je to bída, strašně to přesušuje vlasy i pokožku hlavy. Přemýšlím kam dál; -)
    Měj se krásně

    P.S: K Petrovi jsem před lety taky chodila. Prošla jsem s ním 3 kadeřnictví. V tom posledním, u Michala Zapoměla, mě stříhal asi 3 hodiny a dopadlo to tak příšerně, že jsem se styděla jet mhd domů :-))) Asi neměl den, ale já už jsem to pokoušet radši nechtěla. Teď mám úžasnou kadeřnici, tak doufám, že mi neotěhotnění;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný článek, Martino, jako vždy:) Já jsem taky Alternátor, miluju jejich CC krém, pak mám hydratační Kendi oil mist, ale ne s mechanickou pumpickou, alebrz cistokrevny sprej. Ted´ zkouším v pidi verzi z rady Bamboo na definici vln (Waves sprej či tak nějak) a taky moc dobrý...Šampon, od té doby, co mám Pidižvíkovou (tedy 3 měsíce), tak je od Manufaktury z řady Baby&Sensitive. Moc dobrý, hezky vlasy vyčistí a voní pak jak miminko vytažené z vany:)

    OdpovědětVymazat
  15. Já mám asi podobné vlasy, hodně, těžší a rovné, vyhovuje mi už osvědčená kombinace ultralevného šamponu swis o par, je to ten čistící s limetkou, v životě jsem neměla tak pěkné vlasy jako po tomhle, ale souvisí to možná i s mým barvením hennou. Jinak používám do délek total repair od loreal, prostě drogerková holka :)Ale kombinace obého mi moc vyhovuje. Dřív jsem měla velmi suché délky, po barvení chemií doma, tak jsem používala arganový šampon taky swis o par, byl super., teď už je to na mě ale moc výživné.
    Jinak lak jsem eliminovala, elnett mi nevyhoval, spíš wella.
    Používám jen na ofinu fixační hmotu Osis z kadeřnictví.
    Ještě jsem mívala docela dobrý šampon Timotei pure, ale teď mi nějak nesedí, a pak taky Panthenol z lékárny, ale změnili recepturu a není to ono.
    Muž ještě miluje manufakturní šampon z Mrtvého moře.

    OdpovědětVymazat
  16. Díky za super článek, taky se začínám víc zajímat o svoje vlasy, protože mi připadá, že se mi začaly lámat. Kamarádka mi doporučila přípravek Keratin Extra, a tak jsem si jej před nedávnem z https://www.beamia.cz/vlasova-pece/1/ taky nedávno objednala. Už jsem moc zvědavá jak moc bude fungovat! :)

    OdpovědětVymazat