úterý 14. března 2017

Okénko bydlenky domácí aneb Šetrnější praní a sušení z NuSpringu

Ahoj kamarádi!


Jak jste si mohli přečíst ve článku z mé návštěvy v kamenném obchůdku NuSpring (Belgická 27, Praha 2),  koupila jsem si mimo jiné produkty firmy Ecoegg, a to prací vajíčko, vajíčka do sušičky a čistič pračky.

Dnes tyto tři produkty shrnu.




Ecoegg je anglická značka, která vznikla s cílem vytvořit alternativu  ke konvenčním pracím prostředkům s přihlédnutím k  šetrnému přístupu k životnímu prostředí.

Ecoegg neobsahuje agresivní látky, výrobky z ropy ani ropné deriváty, optické rozjasňovače, fosfáty ani chemická bělidla.
Výrobky nejsou testovány na zvířatech.

Děvčata z NuSpringu mi doporučila nejprve pračku vyčistit.
Ačkoli doma ještě jeden sáček konvenčního čistidla mám, pořídila jsem si čistící tabletky přímo od Ecoegg, aby to všechno hrálo dohromady.


I. Čistící tablety 



V balení je šest kusů (130 Kč).  
Do bubnu pračky se na jeden čistící cyklus vloží jedna tableta a prázdná pračka se pustí na nejsilnější program.  Dala jsem bavlnu na 90 stupňů.

Pračku jsem měla před použitím vcelku čistou,  čistím pravidelně, žádné nánosy. 

Hezky to umylo jak buben, tak sklo zevnitř, u těsnění zůstal zbylý shluk nějakých vláken z prádla (asi se zbytkem pracího prostředku z minulých praní), což jsem mechanicky sebrala papírovou utěrkou. 

Za mě zcela na pohodu, ale nemohu posoudit účinnost na hodně zašlou pračku.


II.Prací vejce


Prací vejce je vhodné i pro ekzematiky či děti.
Vonné složky jsou zajištěny pomocí éterických olejů. Nicméně můžete zvolit i variantu zcela bez vůně .

Ecoegg vejce se skládá  z minerálních a turmalínových keramických perel.

Dva druhy minerálních perel působí takto:
- turmalínové keramické perly zabezpečí  uvolnění nečistot z vláken prádla; 
- bílé minerální perly ionizují molekuly kyslíku ve vodě, čímž změní její pH, a tak se z vláken odstraní tuky a bílkoviny. 
Ionizované molekuly kyslíku zajistí, že je voda při praní zásaditá, v důsledku čehož se prádlo přirozeně změkčí.

Mám variantu vůně jarních květů.
Vejce plus náplň stojí 390 Kč a výdrž je spočítána na 210 praní. 
Pak už se dokupuje jen náplň (bílé perly).

Návod k použití (držím se údajů od výrobce a poučení děvčaty z NuSpringu):


  • Před prvním použití  je důležité nejprve vyčistit pračku (viz shora - tablety, případně můžete použít i octovou vodu).
  • Dejte do vajíčka 3 balíčky minerálních perel (bílé) a 1 balíček turmalínových perel (tmavé).
  • Vajíčko vložte do pračky s prádlem a pračku zapněte. Nepřeplňovat buben -  je potřeba nechat prostor, aby pračka nebyla příliš plná. Vajíčko je určeno na max. 5 kg prádla.
  • Po vyprání vyndejte vajíčko z pračky a nechte ho proschnout.
  • Pokud vám dojdou perly na praní (bílé), můžete dokoupit.
  • Nepoužívejte na 90 stupňů.
Suma sumárum:
Zajímavá alternativa. 
Na barevné a černé prádlo v prací účinnosti naprosto dostačující.
Co se týká prádla bílého,  speciálně bílých formálních košil, tam zůstanu u konvenčních pracích gelů v kombu s papírky proti zašednutí, protože prostě chci optické zjasnění prádla a vyprání zcela do ostré bělosti.
Toto vejce na sto procent nezvládá, nejvíce pokulhává u manžet. 
Nicméně na ostatní prádlo nemám, co bych vytkla, a to na jakýkoli materiál vlákna, který jsem prala.


III. Vajíčka do sušičky




Aby mohla vejce působit,  je třeba dát do bubnu sušičky obě dvě

Můžete je dát tak, jak jsou,  či do každého vložit vonnou tyčku na provonění prádla. 
Obě dvě tyčinky zajistí poměrně intenzivní vůni pro milovnice většího efektu, já  nakonec jednu vyndala a nechala ji jen v jednom vajíčku.  Tak mi to stačí.

Pokud bych měla volit ten nejlepší z těchto tří výrobků, jsou to tato vajíčka na sušení.

Výrobce udává úsporu sušícího cyklu 28%, troufám si u svého měření říci, že je to i více. 
Moje Miele má přesné počítadlo,  pohybuji se lehce nad třiceti procenty (dle typu prádla a naplnění sušičky). 
Prádlo je méně zmačkané!
A zároveň fakt nepotřebujete aviváž, prádlo je nadýchané (kdo sušičku nemá a aviváže miluje, Ecoegg je má taky).

Suma sumárum: 
Obdoby používám od dob, co mám sušičku, a toto je bezpečně můj nejlepší produkt. 
Tetaštempl. 

Dáváte do sušičky míčky či vajíčka?  A jak se díváte na ekopraní? Ráda si počtu, jako vždy. 

Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení. 
Pusu teta


P. S. :  Koupíte buď ve zmíněné kamenné prodejně či na eshopu www.nuspring.cz .
Všechny recenzované produkty byly pořízeny za moje peníze.

17 komentářů:

  1. Já jsem zatím na praní nic eko neměla, ale vyzkoušet bych něco chtěla. Sušičku nemáme, ale čistící tablety a vejce mě zaujaly a až půjdu konečně obhlídnout obchůdek Nuspring tak si je tam pořídím :) Takže díky za rencenzi!

    OdpovědětVymazat
  2. Ja pracie vajce az tak pozitivne nehodnotim. Bezne pradlo, ktore bolo treba vyprat od poto, vypralo. Akonahle je vsak na obleceni viditelna spina, tak ta sa dokonale nevyperie. Otazne je, ci by takto nedokazalo vycisti aj pranie s cistou vodou. Dalsiu vyhradu mam voci tomu, ze vajce je v pracke cely cas a teda nedojde k prepratiu pradla v cistej vode. Neviem ci vajce peni, no kazdopadne tie latky v pradle zostanu. Znovu by som si ho uz nekupila. Nechala som sa ovplyvnit pozitivnymi hodnoteniami na amazone. Suma sumarum, ked ho uz mam, na bezne pranie ho budem pouzivat, ale na spinave oblecenie treba klasicky prasok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s vejcem spokojena, až na to bílé prádlo. Je ale fakt, že peru hodně často a prádlo je špinavé jen minimálně. Že bych zcela nahradila klasický způsob praní, to ale ne.

      Vymazat
  3. Na túto recenziu som sa veľmi tešila, zaujalo ma na IG najmä to vajíčko na sušenie.
    Vcelku nechápem princíp, chémia ani fyzika nikdy nebola mojou silnou stránkou, ale keď to funguje, o to lepšie.
    To vajíčko na sušenie potom necháš vysušiť ? Alebo ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sušící vejce nechávám vevnitř, ale s lehce otevřenými dvířky sušičky. Vejce na praní se ale musí vyndat ven uschnout vždy.

      Vymazat
  4. Ja urcite mrknu na to vejce do susicky. Mne osobne nestaci ani Lenor papirky, davam dva a prijde mi to porad malo. Libi se mi,kdyz pradlo opravdu voni a tato eco varianta me nadchla, ocenim to hlavne na pradle u deti.. Diky, Marti. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, když dáš tyčku do obou vajíček, tak je to opravdu intenzivní.

      Vymazat
  5. Ja bych brala ta vejce do susicky. Ta se mi moc libi. To vejce na cisteni bych asi take zkusila. Jo a papirky na zasednuti sezenu prosim kde a jak vypadaji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám tu speciální papírový článek, štítek Okénko bydlenky domácí. Nejvíce se mi osvědčily k2r a ani ty Dalli z Drogerie zDE nejsou marné. Štítek ve vyhledávači Drogerie zDE.

      Vymazat
  6. Marti, vajicka do susicky mě zaujala, za měsíc Velikonoce, takže to bude i tematicky vhodná zmena ;-) Používám totiz ubrousky z DM a nejsou špatný, ale tak nějak nemám košer pocit, když je dávám k detskymu pradlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubrousky jsou jen na vůni co proti zatuchlosti, vejce hlavně na zkrácení doby a načechrání. Vůně je až za druhé :)

      Vymazat
  7. Díky za recenzi :) Sušičku mám od včerejška, takže studuji a studuji a suši vejce mne hodně zaujalo :) To prací jsem taky chtěla vyzkoušet, ale doma mám 3leté čuňátko a nevím, jak by si vejce poradilo s jeho flekatým oblečením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sušička spolu s myčkou jsou nejlepší vynálezy od doby parního stroje :)). Čuňátečko asi bude potřebovat klasický prostředek na praní.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Mám to úplně stejně. Peru s vajíčkem zhruba měsíc a právě u košil a bílého prádla sáhnu po konvenčním prášku. Ale pro běžné praní bez extra fleků dětského prádla, barevné a černé je moc dobré. Jsem mile překvapena, že nemusím přidávat máchání, že se nedělá po praní pěna jako u klasického prášku. Jsem moc spokojená :)

    OdpovědětVymazat