středa 22. března 2017

Moje kolekce vůní Estēe Lauder aneb PARFÉMOPOST

Ahoj kamarádi!


Když jsem si chystala materiál na článek o vůních, zjistila jsem, že za těch 20 (vlastně skoro už 21) let se značkou Estēe Lauder jsem jich měla/mám značné množství, tudíž jsem se rozhodla věnovat EL vůním Parfémopost speciální

Popíšu vůně vlastními pocity, detailní složení Vám v případě zájmu dodají oficiální EL stránky a Google. 


I. Rodina PLEASURES 



Základní Pleasures je jednou z kotev v parfémovém přístavu EL, myslím, že ji zná takřka každý. 


Taky jsem ji kdysi v dávnověku nosívala, pak jsem z ní "vyrostla". Navíc je podpisovou vůní mojí kamarádky Jolany, mám ji navždy spojenou s ní a brala bych to pomalu jak svatokrádež, jako něco, co mi nepatří :).

Teď mám jen miniaturu, co byla součástí nějaké dárkové sady. 

Základní Pleasures je prostě květinovka
Pro někoho by mohla mít až nádech starých dobrých časů, kdy ženy nosily dlouhé sukně, kloboučky a slunečník a kdy na rozkvetlé louce či v přilehlém sadu s grácií snášely nepohodlí oděvu nepraktického do přírody. 

Od roku 1995, kdy spatřila světlo světa, neztratila nic ze své "aury univerzálnosti", bude dle mého názoru slušet různým typům žen.


Pleasures BLOOM

Naprosto ji miluji.  


Cítím grapefruit s malinou podbarvený květy, poté hodně pivoňky a růže, to vše zabalené do něžné sofistikovanosti, která však nezastře hravost i určitou koketnost.

Spotřebovala jsem více jak pět balení, možná více.  


Pleasures INTENSE 

Podpisovka. 
Srdcovka. 
To jsem já. 

Používám ji už 15 let, od uvedení na trh v roce 2002.

Hodně pivoňky zabalené do růže, lilie a jasmínu, podpořené dřevem. 

Nepřehlédnutelná, výrazná, sebevědomá.

Pro mě celoroční.  


Pleasures EAU FRAÎCHE 

Nejvíce se podobá základní Pleasures
Pro pleasurovsky nevycvičený nos by se mohly zdát až totožné.
Ale nejsou. 

Byť je "Ófreška" z povahy svého názvu o něco lehčí než klasika, má vcelku slušnou výdrž - s ohledem na to, že je podstatou jen takové cákátko.

Přijde mi vyzněním nekomplikovanější než klasika. Taková mladší sestřička, přičemž na starší ségře leží břímě sourozenecké zodpovědnosti.

Mám ji ráda jako doplněk,  není to vůně, která by o nositelce na první dobrou něco vypověděla. 


Pleasures DELIGHT

Teplejší, pro mě zimní. 


Poněkud vybočuje z Pleasures řady, je spíše o o mlsání. Gurmánská ve smyslu karamelu a jahod s cukrem. 

Pro mě je na teplejší období až moc slaďourovitá, byť je jídlo naředěno kytičkami a obecně by jí přídomek "sladká" asi neslušel.

Až tak se mnou nesouzní, ale i láska musí překonávat určité překážky :).


Pleasures EXOTIC

Když jsem se dozvěděla, že končí, koupila jsem si tři naráz :).

Teď mám poslední a opečovávám ji jak chůva robě.

Nejvíce z ní cítím mango v kombinaci s grepem, pak se přidají kytičky a závěrečný akord zahraje santal a ambra. 

Takhle voní dobrá nálada. 

Letní večer, kdy se po horkém dnu trochu ochladí, fouká vánek a vy si zahalíte ramena lehkou šálou.  Větřík přináší vůni letních zahrad smísenou s ovocem ve vašem drinku. A někde v dáli praská oheň. 

Vraťte mi ji zpátky! 


Pleasures FLORALS

Nejvíce mainstreamová z výše uvedených. 

Pro můj nos nejsnáze zaměnitelná s konkurenčními vůněmi jiných značek. 

Mnohem víc mi voní z lahvičky než na mně, respektive po čase se na mně rozvine do určité uniformity, a na to jsem příliš velký individualista.
  
Na trhu byly i jiné verze, které jsem neměla.  Napadá mě Pleasures Aqua.
A Charlie měl jako mladší jinoch Pleasures MEN.


II. Rodina MODERN MUSE 



Z této řady jsem si oblíbila dvě variace: verzi CHIC  a verzi LE ROUGE


Základní verze mě extra nezaujala, když však přišla na trh její sestra CHIC, byla  jsem lapena.

CHIC je vůní pro dračice.

Intenzivní spojenectví květin a ebenového dřeva vyjadřující jasný a přímý postoj nositelky. 
Nic pro submisivní typy.

Modern Muse Le Rouge najdete ve článku z 5.12.2015 o červené vánoční kolekci 2015 ("Jak voní a chutná ČERVENÁ"), kde se dočtete i její specifikaci v návaznosti na můj nos a kůži.



Hodně mi voní i variace Le Rouge Gloss, ale z důvodu množství vůní, které mám, a postupnému přesunu k niche parfémům, jsem si ji nekoupila. 

Varianta Night je velice výrazná, excentrická. Líbí se mi,  nicméně mě "přebíjí", tudíž jsem pouze zkusila několik odstřiků. Vždy chci,  aby vůně podtrhla mě - ne naopak.  V daném případě Nočňátko hrálo prim.


III. AERIN


Aerin Lauder koncipovala kolekci vůní jako vyjádření svých vzpomínek na různé události, situace a osoby. 

Vůně jsou to výjimečné, specifické.  A logicky dražší než obvyklý EL sortiment. 

Exkluzivně je kolekce k dostání pouze v buticích,  což kvituji s povděkem, neboť si zaslouží speciální zacházení. 

Všechny Aerin vůně jsou svým způsobem majestátní, hrdé a nezaměnitelné.

Já jsem se naprosto zamilovala do Evening Rose, růže v koňaku. 

Cinkla mě do nosu na první očuch.
Růže v koňaku je luxusně smyslná, lehce teplá, výrazná. Nejprve zábavně protikladná, rozvine se do harmonie. 

Pozor, Aerin vůně na každé kůži vyzní jinak. A to poměrně zásadně. Takže určitě nekupujte naslepo.  


IV. OSTATNÍ 


Jak já teskním po zrušené WHITE LINEN BREEZE
Před lety nově pojatá koncepce White Linen, před níž bylo přidáno slovo PURE a která postupně obsáhla různé variace, už se mnou tolik nesouzněla. Byť jsem dvě varianty měla,  už jsem se k nim nevrátila. 

White Linen Breeze byla vůní deště a vánku, trochu lesa, trochu louky. Čerstvá, s nádechem omamnosti jako za situace, kdy se po skončení deště vyčasí a květiny se znovu začnou probouzet. 


BEYOND PARADISE 

Měla jsem ji dvakrát. 
krásný flakón ve tvaru buclatější kapky v barvách duhy.

Je to vůně tropického ráje, v němž kromě jasmínu najdete i ovoce a vodní květy. 

Na mé kůži je poměrně průrazná, domnívám se, že  je to ten typ, který buď milujete nebo ho nemůžete vystát.  Pro mou náturu už z hlediska vývoje není,  v době, kdy jsem vůni nosila, mi sedla  (tuším tak před necelými deseti lety).


Letní BRONZE GODDESS 

Prakticky každý rok, co jsem elczteta, přichází na trh letní edice a s ní i Bronze Goddess vůně. 

Já už ji nějaký ten rok nemám, uvažuji, že se k ní zase vrátím. 

Nevím přesně, zda v posledních letech prošla nějakou inovací či si zachovává svůj původní kabátek. Přicházely i různé limitky.  Pamatuji si ji jako kokos s vanilkou v opalovacím krému. 

Musím znovu očichat na vlastní frňákovník:).

Mimochodem, je vyzněním podobná Tomíkovi Fordovi Orchid Soleil, přičemž Bronze Goddess je Beach Girl,  Tom spíš Beach Lady. 


Jaká vůně je Vaše "podpisová"? A máte nějaké EL parfémky? Ráda si počtu, jako vždy.

Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení. 
Pusu teta 

P. S.: O ostatních produktech značky si můžete přečíst v mnoha článcích pod štítkem "elczteta" (a pod hashtagem téhož znění na Instagramu).

Se značkou nemám žádnou spolupráci. 

Čisté #píárzpřesvědčení. 

Všechny vůně jsou koupeny mnou, případně tu a tam #platilmuž jako dárek. 


17 komentářů:

  1. Velmi zajímavé, ráda jsem si přečetla. EL vůni nemám žádnou, obecně vůně moc nepoužívám, spíše na speciální příležitosti.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem Guerlainofil... EL jde zatím mimo mne, ale ta řada Aerin mě zaujala. Díky za článek, Katka.

    OdpovědětVymazat
  3. Moje signature je Cuir Beluga (Guerlain). Od Aerin mám Gardenia Rattan - taková ranní procházka u moře :-)
    Jinak Aerin má Douglas na eshopu.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Super shrnutí, oceňuji, že popisuješ, jak vůně vnímáš, přesné složení si může dohledat každý ☺ Jelikož, jak samozřejmě uvádíš, se vůně vždy rozvine na každé kůži individuálně, neni tvé stanovisko obecně "směroplatné", přesto se mi tvé hodnocení líbí 👍. Když se objevila Modern Muse Le Rouge, zkusila jsem a láska... Absolutni souznění, tolik komplimentů na vůni jsem snad ještě neměla. Měj se moc hezky a těším se na další voňavé články ☺.

    OdpovědětVymazat
  5. ĎAKUJEM !!!
    Moja podpisovka je úplne prvá Bottega Veneta, predtým Dior Diorissimo (teraz mám od neho niekoľkoročnú pauzu).
    Dlho, predlho som si hľadala tú svoju, pretože 90 % vôní, bez ohľadu na to čo obsahujú, vonia na mne v konečnom dôsledku ťažko alebo sladko.
    Hľadajúc niečo krásne som našla Estee Lauder Pleasures a stala sa po pár dňoch mojou láskou. Nik v mojom okolí ju nepozná, možno preto, lebo vo Fann sú vône tejto značky dosť okrajové a butik EL v Nitre nie je.
    A ako čítam Tvoj článok, tak určite príde ku mne, a to čoskoro, Bloom a Intense.
    Pôjdem skúsiť aj verzie Modern Muse, ale na prvý raz ma pôvodná vôňa neoslovila nejak výrazne.
    Tým, že je Aerin len v butikoch, mám k nej ďaleko, cca 100 km :))), takže nateraz nie.
    Ďakujem, za skvelé tipy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Původní a základní Modern Muse mi taky "nejede".

      Vymazat
  6. Aj ja ďakujem za článok. Tiež sa prikláňam k nazoru, ze je dobre vediet nie len oficialne zlozenie vone, ale aj pocity, ktore ta-ktora vona vyvolava u cloveka, co mu pripomina atd.
    Tak ja sa musim priznat, ze cislo 1 je u mna - Chanel 5 Premier - to som ja. Od nej si zvyknem odbehnut k Tomovi Fordovi (Black orchid, Velvet orchid), Laura Biagiotti (Venezia), Lancom (Miracle) a neskutocne sa mi pacia stare vone od Guerlainu (Mitsuko, Samsara, Salimar) - len u nas ich uz nikde nemaju v kamennych predajniach a ishopy neriskujem.
    OOOOO a skoro som zabudla - naposledy som v butiku Clinique v BA ovonala Black cherry....a tu rozhodne vyskusam.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky, super článek...Modern Muse Le Rouge jsem si zamilovala loni v zimě a určitě se k ní vrátím. Aktuálně používám variantu Night a jsem z ní taky nadšená. Obě mi sedí. Základní mi přijde taková dívčí, taky se mi líbí, ale ne na mě - koupila jsem dceři. Základní Pleasures jsem objevila až loni, pro mě ideální jarní a letní záležitost. Aerin jsem zkoušela jen ve vzorcích - moc se mi líbí Mediterranean, ale připadalo mi, že se na mně ztrácí...Přesto chci ještě vyzkoušet, je to krásná vůně. I když za tu cenu si chci být jistá. Evening Rose voní moc hezky, ale na mně moc. Každopádně EL vůně umí 😃

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, krásný článek,dýchla na mě nostalgie. Já jsem milovník hlavně
    starých, nepřeformulovaných vůní a vlna Pleasures mě taky kdysi zasáhla. :-) Moje nejoblíbenější vůně od EL je Knowing. Ta je vždy na mé poličce. Pak mám ráda Cabotine od Gres, původní Opium a Poison, Mitsouko, Jicky, Chanel 5, 31 RC...a mraky jiných. Plus
    ujíždím na růži a arabských olejech.
    Zásoby mám až do důchodu, tudíž mám už rok vyhlášen stopstav a nákupy omezuji. Jen to, bez čeho nemohu žít a v minimálním množství. Celé flakony ne. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cabotine de Grès...to sem vozila v devadesátkách princezna Arabela, když žila v Německu :). Velká nostalgie; )

      Vymazat
  9. Pleasures som raz mala v takom mini flakone, ale nesadla mi, takze som ju posunula kamaratke. Moja mama jednu dobu pouzivala Beautiful. Inak nemam k EL vonam nejaky vztah, sem-tam nieco ovoniam, ale nic ma zatial nechytilo za srdce - okrem Youth Dew Amber Nude, z ktorej som mala vzorku pred par rokmi, to je vona, ktora ma grady, ale aby som pouzila tvoje slova, uplne ma prebila.

    OdpovědětVymazat
  10. Mám moc rada články o parfémech, protože jsou též moji velkou vášní. Jsem ale v tomto směru děsně přelétává. Málokdy si parfém koupím 2x, a když už tak z nostalgie, vrátí mě to "do těch" časů. Vůně EL znám, ale nikdy jsem žádnou neměla. Naposledy jsem zkoušela zmiňovanou Modern Muse Le Rouge. Moc krásná, na mě dosti "růžová", elegantní, neobvyklá. Mám rada osobité vůně, klasicky mainstream mě až na výjimky vůbec neoslovuje. Vždycky proste vonim jinak...v me "holcici" partě už mě vždycky vítají: Tvl ty mas zase něco extra. Na malomesto to možná extra je, ale porad jsou to běžne dostupné záležitosti . Miluju Bottega Veneta, původní, eau Legere, i aktuální Eau Sensuelle (s tou teď bodují), úžasné pro můj nos a pocity je Narciso Rodriguez, bílá kostka Narciso a metalicka Musk for Her. Láska je Hermés Elixír zázraků a Zahrady Nilu. A letošní velký hit Carolina Herrera Good Girl je gurmánska mňamka, která sklízí komplimenty hlavně od mužů. Brousim si zuby na Zadig Voltaire tuším pod názvem Its her. No asi bych o parfemech mohla napsat esej. Marti díky za krásný článek, čtu Te rada....sice ve skluzu, ale rada

    OdpovědětVymazat