pátek 5. února 2016

DPH aneb Diorova přidaná hodnota

Ahoj kamarádi!

V souvislosti s euforií z jarní kolekce CD Glowing Gardens a  v podstatě ve volné návaznosti na článek o HE (ZDE), dnes popíšu konkrétní zkušenost s HE značkou Dior, v čem spatřuji "to něco navíc" oproti středovkám a výběrovým (nikoli však HE) značkám a proč je dobré nebo i potřebné do této značky dorůst  (dospět, vyvinout se, zestárnout - jak chcete).

První zprostředkované setkání se značkou byla voňavka Diorella, kterou se od prváku na gymplu (1983) hojně polévala třídní soudružka učitelka Hošková. Strašná ženská nesnášející lidi (u pedagoga dost problém) a mladá děvčata obzvláště  (na Black listu jsem byla numero uno). Tudíž první dojem nebyl nejoptimističtější. 

Můj první Dior byla v dekorativce klasická pětistínová paletka ke 30.narozeninám. Péči jsem zkusila ještě o něco později. Hydratační řada Hydralife byla pro mě tím nejlepším z jejich péče v době počínající středověkosti. Řada je fajn, ale kvalitou jen vyšší střed.   Později jsem přešla na Capture Totale a tam cena versus výkon dle mého mínění nesedí. Navíc mě oční dráždil.  Takže péči za mě ne a nemám ani touhu dále zkoušet, budu se držet osvědčeného odjinud. 

Vůně jsou individuální - pokud pominu zákeřnou Hoškovou s Diorellou, nikdy mě dámské parfémy neuchvátily. Počínaje pro mě nudnou Miss Dior až po Poison či  J'adore, ze kterých mě bolí hlava. V pánských je to něco jiného a Divočák (Sauvage) nově od vánoc  trůní v Charlieho poličce v koupelně. 

Ovšem dekorativku, tu já můžu.  
Jsem známá vyznavačka rtěnek. Krémovek zvlášť.

Kdybych si musela vybrat jen jednu značku a od ní jeden typ, bude to bez zaváhání Rouge Dior.
Po zkušenosti s jarní LE  (667 Rouge Pimpant - viz můj Instagram) však musím dodat, že více balzámová struktura limitky oproti permanentní kolekci včetně  nižšího krytí a výdrže je doufám jen odskok od standardní konzistence a vlastností a že to takto nebude i v budoucnu, protože jsem konzerva a od Rouge Dior prostě cosi očekávám a LE mi to nedala. 

Mám vagón červených rtěnek různých odstínů, nejdokonalejší červená mého rtěnkového života byl odstín 444. Zrušili. Doteď ten odstín hledám jinde. 

Ze rtěnek mám ráda i zlaté Diorific,  což jsou vlastně semimatky. Jdou hlášky, že by jejich inovace měla přijít v březnu do ČR. Zda budou v původním semimatném finiši či jako plné mattky, zatím v parfumeriích nevědí. Budu hlídat. 

Naopak nic mě nenutí kupovat další Addictky a pak různé mutace typu Baume a podobně. Jsou to vlastnostmi objektivně výborné produkty, subjektivně jsem však  zastánce plného krytí a intenzity pigmentu. 

Stíny (pudrové) vyvolávají rozporuplné reakce, hejty se ozývají hlavně ohledně pigmentace. Pigmentační mýtus jsem popsala ZDE . Já to shrnu opětovně tak, že základ je chování na oku. Dlouhá léta je miluji pro snadnost aplikace, bezproblémový blending, možnost lehkého nánosu i přidání na intenzitě bez drobivosti, přilnavost, výdrž bez ztráty intenzity, neopadavost. Mám je radši i než stíny od Chanelu, a to včetně  šanelí inovované verze - hlavně pro ještě rychlejší aplikaci. K Dior stínům dodávám, že přesně to, co naberete zkusmo na ruku, přenesete štětcem na oko.  A to nebývá pravidlo.

Krémovopudrové stíny v kalíšku Diorshow Fusion mono jsou hned po Chanelu Ombre Illusion mými nejlepšími v této kategorii. 

Co se týká laků na nehty, někdo jim vytýká nižší výdrž, já problém v tomto smyslu nemám. Měla jsem či mám poměrně hodně Dior laků, až na jeden světle růžový kryjí v první vrstvě. Oceňuji hlavně jednolitý hladký povrch bez zbytečného crcání, což je za mě hlavní bonus. 

Mám hodně ráda Dior tvářenky.  Až na jednu splňují všechny mé požadavky, které jsem popsala ZDE .  Výbornou konzistenci, nanášení,  rovnoměrnost, výdrž, mizení  bez neplech - to vše u nich najdu.  Jedinou o něco slabší je k mému velkému fňuku Diorskin Nude Tan v odstínu 001 Pink Sunrise z kolekce Tie Dye (loňská LE), a to kvůli výdrži. Ne, že by byla špatná, ale vzhledem k ceně a kvalitě ostatních o něco zaostává.  Jinak ke tvářenkám výhrady nemám. Nejradši mám "samozabarvovací" Rosy Glow 001 Pétale.

Z makeupů mi seděl původní Forever, zklamáním byl Star  (výdrž nedostačující a po pár hodinách šup do pórů). Nový Forever jsem si přinesla ve vzorku a budu zkoušet. Nude Air je pro mě (majitelku suché pleti) s přehledem poražen od Vitalumière Aqua od Chanelu. 
Pudr jsem měla naposledy tak před deseti dvanácti lety, lovila jsem a lovím v jiných vodách. 

Řasenka mi sedla Diorshow, ta úplně původní s megaštětkou, další verze a variace ji u mě nepřekonaly. Kupovala bych ji,  ale odrazuje mě cena. 

Tužky a konturky jsem vyzkoušela, mám lepší. Zvlášť vzhledem k poměru náklady - výsledek.  Je ale pravda, že mě dlouho nic nepřesvědčilo zkoušet je znovu. 

Stručně k jarní kolekci Glow Gardens: zaujala mě celá :).
Moje řádění u Dior stojanů jste viděli už na mém Instagramu . Co se týká tvářenky Diorblush v odstínu 844 Floral Pink - jedním slovem ach! Přesně splňuje moje požadavky.  Pigment akorát, nepráší,  nános rovnoměrný, lze vrstvit, odchod pozvolný, výdrž perfektní.  Stíny (5 Couleurs v odstínu 031 Blue Garden) rovněž tak.  Navíc u nich oceňuji kompatibilitu s jakýmkoli štětcem včetně přiloženého aplikátoru (který na rozdíl od štětce dělá intenzivnější efekt). O rtěnce viz výše, lak (odstín Pivoine) ani duo tužka - stín (odstín 557 Twig) jsem zatím nezkoušela (lakovat budu dnes či zítra). 
Rozjasňovač Diorskin Nude Air v odstínu 001 Glowing Pink má přesně ty vlastnosti, které u rozjasňovače vzhledem k věku a zaměstnání hledám - lehkou rukou jen nádech glow efektu. 

Jak je z textu zřejmé, pár výhrad k určitým produktům mám.  Je to jako s dětmi - bezmezně je milujete, i když znáte jejich chybky. A za další - vzhledem k věhlasu značky a ceně,  jakož i vzhledem k subjektivní náročnosti na HE produkty z titulu zkušeností, vím, kde jsou slabiny nebo kdy budu konkrétní výrobek hledat jinde. 

Nicméně přidaná hodnota tu bezpochyby je.  Aby ji však bylo možno rozpoznat a užít si ji, je dle mého názoru nutné mít dost "šminkově odžito" neboli ozkoušeno portfolio produktů téže kategorie, středové i drogerkové, a to pro možnost srovnat ve všech směrech.  Bez srovnání není úsudek, samozřejmě při vědomí, že u Dioru a jiných HE platím i značku. Což je naprosto v pořádku. Nemohu totiž říct, že je Oktávka stejná jako Mercedes, když Mercedes nemám  (Btw jezdíme Oktávkou; )).

Začíná to obalem.  V daném případě luxusním obalem klasického Lady vzhledu. I do něj se musí dorůst, protože to není nic cool a funky a pudrování Diorem kupříkladu na letním fesťáku před toi toikami nebo ve frontě na kelímkáč by bylo poněkud zvláštní. Dior si zaslouží použití u příležitostí a v situacích, které s ním korespondují. Jednotit řepu se taky nehodí v lodičkách od Louboutina.   Tím nechci říct, že by mladší generace nemohla Diora mít (pominu-li náklady),  spíš, že  si značka zasluhuje zacházení s úctou a respektem. Protože vlastnit Diora není samozřejmostí, ale nadstandardem.

Pak je tu hledisko tradice a konzervatismu. Pro někoho možná nuda, pro mě bonus.  To však neznamená ustrnutí ve vývoji, ale tvorbu nového či inovovaného na solidních a léty prověřených základech.
V neposlední řadě nemohu opomenout předvídatelnou kvalitu.  Že vím, co kupuji a až na výjimky se nejedná o pokus - omyl - jakž takž - s přimhouřením oka. 

V bleděmodrém totéž bych mohla napsat i o jiných HE značkách jako EL,  Chanel, Guerlain apod.

Dejte mi vědět, zda byste tedy chtěli(y) obdobu o jednotlivých mnou prověřených produktech i u jiných HE značek. 

Jak vnímáte HE Vy? V čem spatřujete nadstavbu nebo to tak neberete? Ráda si počtu. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

P. S. Příští článek bude buď o TOP 3 korektorech či pokračování série Levné a dobré.  Co byste raději? 

 
Rozjasňovač Diorskin Nude Air v odstínu 001 Glowing Pinka Rouge Dior odstín 667 Rouge Pimpant (LE jaro 2016 Glowing Gardens)
Laky na nehty
Rouge Dior a Diorific
Diorskin Nude Tan v odstínu 001 Pink Sunrise z kolekce Tie Dye (loňská LE)
Jarní kolekce Glow Gardens - Diorshow duo tužka a stín v odstínu 557 Twig
a lak v odstínu 650 Pivoine
Limitky 
Tvářenky
Cestovní paleta (stíny, rtěnky, pudr, tužka a tvářenka - odněkud z letiště) 
Dior Addict 
Rouge Dior - rtěnková láska navěky
Diorshow Fusion mono

45 komentářů:

  1. Marti skvělý a hlavně Itálie výstižný článek. Bohužel s touto značkou ještě mám jen málo zkušenosti, tak si v některých úsecích přijdu nesva😃😃😃...ale snad dospěji.Ctu to strasne rychle pac z povzdali se rozčiluje Any...tak snad me čas a tři deti dovolit se věnovat tvému blogu vic.

    OdpovědětVymazat
  2. Pod to bych se mohla podepsat, byť teda vlastním HE tak z jedné setiny, co ty :-D hlavně pasáž o podrování před toitoikou mne pobavila. Myslím si, že do HE se musí dorůst po všech směrech, i v rámci společenského postavení a schopnosti si na to vydělat. Puberťačky by podle mě neměly od rodičů dostávat Dior a Chanel jen aby machrovaly, že TO mají. Musí si toho vážit a s úctou k těm věcem i přistupovat. Napsala jsi to moooc pěkně ;-) já třeba ještě tu RougeDior limitku neměla na puse, protože mám brutálně rozpraskané rty (tradičně celou zimu) a nemůžu to té rtěnce přece udělat... Takže vyčkávám, až si mé rty zaslouží tu poctu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeji brzké uzdravení pusiny na odpanění Rouge Dior; )

      Vymazat
  3. Od CD jsem zatím vyzkoušela řasenku Dior Addict. Byla dobrá, ale nemám potřebu se k ní vracet. Dále mám MU skin nude (ten stříbrný vršek). No, měla jsem vzoreček, všechno v pohodě, zamilovala jsem se, koupila plné balení a přišlo zklamání. Nevím proč to ten vzoreček nedělal, ale jak jsem vyzkoušela plné balení, začal mi na obličeji měnit barvu do oranžova, růžova a vypadalo to prostě strašně! vyzkoušela jsem všechny báze, krémy atd co mám doma. Pořád stejný efekt. Co jsem četla, nejsem sama komu oxiduje na pleti. MU jsem kupovala normálně v Douglas. Žádní překupníci na jiných eshopech. To mě štve ještě víc :D ale co.. Život jde dál a MU taky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zamrzí. V makeupech to pro mě není značka číslo jedna, i když ten nový Forever po první aplikaci vypadá fakt dobře, uvidím dál.

      Vymazat
  4. Marti,
    krásné počtení :-) Dior jde jaksi mimo mě (asi ještě nejsem zas tak velká holka), mam jen jednu tvářenku :-) Diorellu používá celá léta moje maminka, která jí sháněla v Tuzexu za bony :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diorellu kvůli tý soušce učitelce nemůžu ani cítit :)))). Ano, Tuzex. Měj se fajn, Věrko!

      Vymazat
  5. Ja aj napriek tomu že som ešte štena som už skúšala aj niečo z pleťovky čo sa mi podarilo od známej zohnať vo vzorčekoch. Tiež ma pleťovka presvedčila vtedy a odvtedy bol Dior u mňa tak nejak v nepovšimnutí. Ale vďaka tebe som celkom dostala aj takú chuť objavovať práve dekoratívku. Predsa len ide o investíciu na dlhšie obdobie a preto som ochotná aj investovať viac, aj si priplatiť za značku a jej tradíciu. U mňa pri drahšej kozmetike ide aj o taký "citový vzťah" ktorý popravde nikdy nebudem mať ani k Naked-ke od UD ani k ničomu z drogérky.
    Marti a hlavne čo ešte chcem podotknúť že si skvelým oživením celej blogosféry, nakoľko už mňa už naozaj nebaví čítať o MUR, Freedom, dokonca už aj od UD, ktoré odkedy prišlo na český trh to tu tak zahltilo, že už sa pre mňa celá značka stala nezaujímavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Snažím se to dělat zcela jinak a jsem ráda, když jste spokojené.

      Vymazat
  6. Rozhodně bych si ráda početla o dalších značkách. Dior (a stejně vnímám i Chanel a Guerlain) je pro mě velká nadstavba...jsou to věci, které si člověk koupí za odměnu a pak si je hýčká...

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Marti, byla bych ráda i za ostatní HE značky, nejvíce YSL a EL ☺ jinak bezva napsané a zpracované téma, ostatně jako vždy 😆

    OdpovědětVymazat
  8. Martino, parada a Toi Toikam zdar:)) Ja bych urcite uvitala dalsi clanek o oblibencich HE, urcite vcetne pece. A zajimal by me samostatny clanek na tema Vonavka s Cimlem aneb Tvoje parfemy;) Dekuju za osvezujici pocteni jako vzdy!

    OdpovědětVymazat
  9. Jo a uz jsem prokleta neb mam na ceste Clinique Overnight masku;) Diky Tobe a Pavle :)

    OdpovědětVymazat
  10. Zítra omrknu co jste tam nechaly z jarní kolekce, chtěla jsem rozjasňovač, ale byl jen ten tmavší v neděli. A hlasuji pro korektory.
    To jsem si zas hezky početla, díky.

    OdpovědětVymazat
  11. Dior je kosmetika pro velké holky. Moc jsem si přála aspoň 1 věc a mám tvářenku... Ješte toužím po rtěnce a budu happy. A další článek by mohly být top korektory... Určitě tam nebude chybět Helča:) je totiž dokonalá!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Make-up Dior Nude Air dosel 😢 Fňuk..na Chanel tedy kouknu, když je lepší :) jiná dekorativka od Diora mě zatím nebere :) Chanel mi přijde zajímavější :) jinak článek o EL by mě zajímal moc :) a korektory taktéž :) hezký víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli nemáš suchou pleť, Nude Air je pro tebe lepší než Vitalumière Aqua :)

      Vymazat
  13. Marti, na tvůj popud mám makeup, tvářenku a rozjasňovač od Chanelu ... velké díky ... dospěla jsem pro Chanel :-D ... a teď se chystám na Dior. Červeným rtěnkám tolik úplně neholduju a když, tak víc v zimě, takže EL Envious jsem neodolala. Takže jarní dioří volba rtěnky bude asi 417 Souflle Nude a lesk naopak výrazný Brise Bise :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, děkuji. Miluju Chanel tvářenky. Rtěnky má Dior ale lepší :)

      Vymazat
    2. Btw lesky má nejlepší Guerlain; )

      Vymazat
    3. jeee děkuju, tak kouknu místo toho na Guerlain, protože lepší HE lesk mám jen jeden od Macu, tam teda nic moc, a jeden Pure Color Envy v odstínu Tempting Melon.

      Vymazat
  14. Dobrý večer paní Martino, chtěla bych Vám poděkovat za velmi přínosný blog o kvalitní kosmetice, který se pro mne stal během ledna blogem č. 1. Konečně čtení na úrovni! :)
    Článek o Dioru pobavil /pudrování před toitoi :D/ a pomohl rozhoupat ke koupi první rtěnky od CD. Mohu být smělá a zeptat se na Vaše doporučení ohledně rtěnky s nejlepší výdrží, a make-upu pro sušší pleť? Dodělávám DayWear, nicméně dost vysušuje, takže repete nebude. Přeji hezký víkend /a předem děkuji za odpověď/ Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím a děkuji. Prosím o tykání :). Makeup pro suchou se středním krytím Guerlain Lingerie de Peau a Lancôme Teint Miracle. Rtěnka s výdrží - prosím o definici finiše (mat, semimat, krémovka. ..)

      Vymazat
  15. Tady je to stejně vždy parádní počtení. Marti, pokud bych mohla mít tip na případný budoucí článek, zajímaly by mě oční stíny - kelímkové, krémové, tekuté (YSL, Giorgio Armani)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ysl tekutky jsem si nekoupila, vypadalo to, že budou flekatět. Díky za námět, časem zpracuji téma nepudrovek (krémové, tekuté, hybridy a slisované pigmenty). Času málo, témat tak na deset let:))

      Vymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  17. Bezva článek! Taky mě by zajímala další kosmetika pro velký holky, korektory (brzy na něj pod oči dojde a v merku mám Clarins i Catrice) i ty levné a dobré :-D - já mám totiž dekorativky fakt málo, ale kupuju jen prověřené značky a vybírám dlouho. Rtěnky mám celkem 4 :-) - Charlotte T, Dior, Guerlain a Sisley pastelku. Makeup jeden přírodní minerální na bežné nošení a jeden Shiseido - popravdě mi oba připadají podobně skvělé :-). Tvařenky celkem dvě - Bourjois a Benefit. Nechci kupovat lacino a být pak zklamaná, tak vybírám mezi prověřenou klasikou. Včera prvně jsem ale po několika pochvalných recenzích objednala par kousků od Jordany - tvářenku, rtěnku, pastelku na pusu a konturku. Ta je zas tak levná, že to prostě zkusím a kdyžtak pošlu dál, ale swatche jsem zkoumala dlouho a vypadají dost dobře. Kdyžtak budu zas hodná a začnu z tabulkoveho platu šetřit ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :). Od Jordany nic nemám - levnější ségra Milani a nic z Milani mi nesedlo :(. Nicméně Jordana tvářenky měly dobrý ohlas, tak ať se ti hezky nosí!

      Vymazat
  18. Krasne fotky! Já mám od Diora zatím 2 rtenky (teda jedna je balzamova), štětec a make-up a se vším max. spokojenost, do budoucna by me lákala tvarenka..:)

    OdpovědětVymazat
  19. Moc pěkné shrnutí. Brala bych i další značky. A máš čím dál hezčí fotky:))

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Marti,
    mám jen takový dotaz, jelikož jsem ještě mládě na takovéto drahé značky, tak se v nich nevyznám... ale okoukávala jsem dnes, co nabízí Dior a zamilovala jsem se do Diorshow fusion mono (zlaté a růžové)... Ráda bych se tedy zeptala, zda to za tu cenu stojí, koukám a čtu, že už je máš ozkoušené ;-) Předem děkuji za odpověď B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baruško, jsou výborné. Ale jak píšu nahoře, Ombre d'Illusion od Chanelu jsou ještě lepší v této kategorii produktů. Za mě.

      Vymazat
    2. Mrknu na ně, děkuji;-) Přeji krásný víkend:-)

      Vymazat
  21. Ešte počas VŠ v Bratislave som často chodila okukávať jediný obchod Dior na Slovensku. Hneď za prvé peniaze z brigády som si kúpila Diorissimo, to bola moja veľká láska. Parfém ako hrom.
    Domíňala som a zmenil sa mi vkus. Raz po veľmi dlhom čase som naň natrafila a neodolala. Už to nebolo ono. Bol úžasný, ale zmenila som sa ja. Tak teraz už len spomínam.
    Čo sa týka dekoratívky, mojim naj je rúž Rouge Dior - 757 Souveraine (myslím limitka z jary 2014). Môj prvý červený (i keď v skutočnosti červenkasto ružový s trblietkami). Sadne mi k očiam :))) a mám ich potom nebesky modré. Teraz k dostaniu už len cez e-shopy, v predajniach ani chýru ani slychu. Dávam si naň pozor.

    OdpovědětVymazat