Ahoj kamarádi!
Jak jste si přáli a jak jsem slíbila, shrnu svou schůzku se zástupci FAnn Parfumerie (panem ředitelem Voňavkou a slečnou Janou, co má na starosti sociální sítě).
Na schůzku mě pozval mailem pan ředitel v reakci na předchozí článek "Zákaznický servis na český způsob II" KLIK.
Za pozvání ještě jednou děkuji.
Sešli jsme se 15.8. v centru Prahy v Siddharta Café a debatovali zhruba hodinu a půl.
Pan ředitel se vybavil vytištěnou verzí mého článku a v jednotlivostech i v globálu jsme probírali moje i Vaše připomínky.
Na některých v mém článku zmíněných problémech či spíše výhradách jsme se shodli ve smyslu, že firma si jich je vědoma a snaží se s nimi dlouhodobě pracovat.
Na některých v mém článku zmíněných problémech či spíše výhradách jsme se neshodli.
Shoda panuje stran "lidského faktoru".
Souzníme i v tom, že zaměstnanecké nedostatky tvoří problém jen asi z 50 %, ten zbytek je jinde.
Shoda panuje také v tom, že nelze paušalizovat.
Předala jsem Vaše pochvaly těch poboček, o nichž jste mi dali vědět.
Shoda panuje rovněž v tom, že Praha vykazuje určitá specifika.
Já je spatřuji poněkud jinde než (brněnský) FAnn a nedomnívám se, že by Praha vykazovala vyšší míru zákaznické arogance než zbytek republiky.
Pokud vidím kdekoli v obchodech v mém milovaném hlavním městě zákaznickou aroganci, v drtivé většině případů se nejedná o osoby s pražským přízvukem.
Místa, kde se naše názory do jisté míry rozcházejí, lze shrnout hlavně do do oblasti prezentace na sociálních sítích a reklamy a marketingu vůbec.
Prezentace na sociálních sítích:
Jak víte, měla jsem (ve stručnosti) připomínky k určité unifikaci, laciné zkratce a nemožnosti pro běžného uživatele (který si předtím neobstaral informace jinde) rozlišit jeden subjekt od druhého.
Stejný typ focení, stejně pojaté popisky.
Bylo mi vysvětleno, že mnohdy je nutné dodržet zadání přímo od značky/distributora (to chápu u příspěvků, které se nejprve objeví na oficiálním internacionálním profilu značky, a pak jsou přebírány - ať již povinně nebo pro ulehčení prezentace, národními mutacemi. Nechápu to však tam, kde určitá "volná ruka" pro ten který subjekt existuje).
Dále mi bylo vysvětleno, že drtivou většinu jejich sledujících tvoří lidi do 28 let.
Tudíž prezentace cílí tam.
Můj názor je však ten, že sledující nerovná se nezbytně nutně nakupující.
Dále mi bylo předestřeno, že věkově zralejší o sociální sítě nejeví zájem a nezajímá je to a že jsem v podstatě výjimka.
A to si nemyslím taky.
Ve virtuálním prostoru je značná skupina 30+, 35+, 40+ i 45+.
Nemám ráda jakékoli kastování, tedy ani stran věku.
V daném případě je navíc kontraproduktivní.
Nehodlám obhajovat nás stařinky.
Kdo s námi sám od sebe nepočítá, uškodí to především jemu.
Svobodná volba, zdarec.
Nedůvěryhodní influenceři, propagace kopií, napodobenin a fejků, současná podpora pokoutných eshopů:
Pořád si myslím, že značkám/distributorům/prodejcům více škodí než přináší spolupráce s těmi, kteří zároveň propagují neoficiální prodejce nebo rovnou fejkařinu označovanou za inspiraci.
Vzorky:
Toto téma zajímalo především Vás.
Za sebe držím názor, že vzorek jako dárek k nákupu pro mě osobně není určujícím faktorem - když chci vzorek, tak pro potřebu alespoň zběžně zjistit, zda má smysl si produkt koupit (resp.zda mě třeba nebude dráždit).
Ano, chápu, že toho mohou někteří lidé zneužívat a dyndají vzorky ne kvůli koupěchtivosti, ale z vypočítavosti (je to zadáčo, že).
Stran vzorků mi bylo dále vysvětleno, že značky/distributoři poskytují čím dál méně "pytlíčků".
Cestou kelímků se FAnn nechtěl vydat stran hygieny, nicméně do budoucna to nevylučuje.
Toto téma shrnuji jako nedořešené, respektive z objektivních důvodů důvodů nedořešitelné.
Chystaný projekt:
FAnn (nejspíš v průběhu listopadu) otevře v centru Prahy na Jungmannově náměstí tzv. Beauty Atelier specializovaný zejména na péči.
Zároveň se ve dvoupatrovém domě objeví i koutek zaměřený výhradně na české a slovenské značky.
Koncept mě zaujal (#péčejezáklad & #podporujmečeskéznačky + #podporujmeslovenskéznačky) a budu mu držet palce, aby byl úspěšný a aby se klientela s chutí a ráda vracela.
Snad bude mít smělý projekt i odpovídající servis.
Zároveň mi bylo přislíbeno, že držitelé Royal karty budou pozváni na předpremiéru otevření, a to ještě i před tiskem a blogerkami.
Na to se těším a slibuji, že z otevření nebudu postovat makronky, ovocné koktejly a šáňo, ale předám info.
Sumážka:
Schůzka byla věcná a vstřícná.
FAnn má na našem parfumerkovém trhu jedinečné postavení, protože na rozdíl od ostatních parfumerií není součástí nadnárodního koncernu.
To za mě znamená, že to má oproti ostatním těžší (neboť není "přikryt matkou"), na druhou stranu si ale myslím, že by tohoto "handicapu" bylo možno použít ve svůj prospěch.
Nemusí se totiž ostošest reportovat do ciziny kdejaká blbina, není takové svázání rukou.
Tím pádem by dle mého názoru bylo možné se poněkud diferencovat nad rámec mainstreamu.
To je jen moje úvaha, plný vzhled do tohoto odvětví nemám. Ale za více než 20 let v byznysu si troufám říci, že určitý odhad i schopnost zpracovat (byť nepřímé) informace mám.
Prozatím nejsem obrácena na zpětný chod - tedy bez dalšího se vrátit do řad věrných, stálých a hojně utrácejících klientů.
Nicméně do Beauty Atelieru určitě půjdu a zároveň jsem nahlodána nakoupit si už teď zásoby mé oblíbené značky Aqua Mineral, která bohužel na našem trhu končí.
Jako dárek jsem obdržela Mother Dirt (aktivní probiotika vre spreji pro řešení různorodých kožních problémů, jakož i pro péči o pleť), za což ještě jednou děkuji. Zodpovědně testuji, zrecenzuji později.
Myslíte si, že sociální sítě jsou/mají smysl jen pro skupinu do 28 let? (Úmyslně se ptám takto návodně, protože Vás stran ochrany osobních údajů nemohu vyzvat ke sdělení, jestli jste uz přešvihli 28.rok věku, tím méně pak, do jaké věkové skupiny spadáte). Ráda si počtu, jako vždy.
Děkuji, že mě čtete.
Konec hlášení.
Pusu teta
P. S.: O Royal Clubu (nejvyšší zákaznické kartě) nepíšu, ačkoli jsme tuto problematiku probrali rovněž.
Nás Royalistů je poměrně málo, tak jsem s tím nechtěla zatěžovat.
Pokud je zde nějaká Royalistka a zajímalo by ji to, ráda odpovím v komentáři.