pondělí 10. července 2017

Dovolená u Attersee aneb Dojmy z pobytu a haulíček

Ahoj kamarádi!


Dnes publikuji cestovatelský článek, který se vzápětí zvrtne v Tour de drogerie, potažmo Tour de lékárna.
 
Z balkonu hotelu Attersee
Moje dojmy z pobytu v Seewalchenu u rakouského jezera Attersee by se Vám třeba mohly hodit jako tip na dovolenou nebo i na prodloužený víkend vzhledem k blízkosti jižních hranic z ČR. 

 
Západ slunce
Seewalchen je větší ves na severní straně jezera.
Z Prahy jsme jeli na Budějovice, Kaplice a Linec a dále po dálnici A1. K Attersee se touto cestou sjíždí ještě před Mondsee.
Vzdálenost z Prahy je cca 320 km.

Sama ves až tak hezká není  (znám v Rakousku úpravnější), zvláště kolem silnice, která jí protíná. 

Klasické centrum je nad jezerem kolem kostela a radnice.  

Podél jezera však vede překrásná promenáda

Na spodním konci vsi se mostem přes řeku Ager dostanete do vedlejší vsi Schörfling.
U řeky
U řeky

 

U jezera za řekou je moc pěkný park, který je přívětivý i pro menší děcka  (dvě hřiště) i pro teens (minigolf). 


A krásný přístav.


U Attersee jsme byli potřetí.
Před dvěma lety v Nussdorfu a nyní podruhé v Seewalchenu v tomtéž hotelu  (Hotel Attersee).


Hotel je situován nad vsí, bráno dle silnice, která Seevalchen protíná. Stojí na poměrně strmém svahu, který zapříčiňuje překrásné výhledy.


Hotel sám o sobě architektonicky neohromí. Obdélník aka zrekonstruovaná ozdravovna ROH.


Nicméně to místo! To místo je tak skvostné, že má člověk pocit, že kouká na film, že to snad ani není reál.



Hotel má vlastní pláž, na niž vede dokonce (dvoj)výtah.




 






Hotel je drahý.
Čtyři hvězdy, kterým vybavení odpovídá zcela a servis v celkovém dojmu rovněž,  byť s výkyvy.  Což je jako vždy o lidech. 

Co je trochu slabší stran kategorie hotelu, jsou snídaně (ve studeném úseku je menší výběr).
V globálu pozoruji v Rakousku sešup v kvalitě obsluhy (v pohostinství).  Jestli je to dáno množstvím přeshraničních pracovníků z naší části bývalého východního bloku či tím, že Evropa nehodlá makat, je otázka. 


Nicméně vedení hotelu je skvělé, paní majitelka úžasná.

Doporučuji v Seewalchenu návštěvu Kaffee Hausu (Tostmann Trachten) nad hlavní silnicí vedle kostela.
Krásný dřevěný dům je nejen kavárnou, ale rovněž muzeem a prodejnou porcelánu, keramiky, smaltu, tkaného zboží a výběrové kávy. 

Přivezla jsem si misky a presíčko do kanclu.
Venku je pěkná zahrádka  (nekrytá, takže za deště nehrozí).

Zároveň tam mají děcka probíhačku na trávníku.
Vaří z lokálních biopotravin. 


Pokud byste někdy jeli k Attersee, vypozorovala jsem a domorodci mi to potvrdili, že na druhé straně jezera  (Unterach a okolí) je mnohem horší počasí. A pokud jde hnusno, jde většinou z Unterachu  a co neudrží Nussdorf a Weiregg po obou částech středu jezera, dostanete v podobě deště a mraků  (a taky že to přišlo :)).





Výlet do Nussdorfu za deště a větru:



Nakonec se začalo jasnit, ale vítr a kosa i tak
Bad Ischl (výlet):

Cestou do Bad Ischlu



A nyní již k nákupům:


I. Müller 

Müller se nalézá v nákupní zóně v Seewalchenu směrem vlevo za kostelem  (nemůžete se ztratit, na silnici je viditelný ukazatel :)).

Je otevřený teprv druhým rokem, tudíž je nový, urovnaný, vzhledem k množství zboží i přehledný a personál je velmi přátelský. 


1) Klasicky jsem se "vyknajpila".

Kneipp sprchové pěny miluji, ale to už jsem psala x krát (4,95 eur/200 ml).

Peelingy jsem minule kupovala jako dárky, prý jsou boží, tak je mám i já.
Tekuté mýdlo je novinka a tuším, že stálo jako pěna.
Pěny Bilou jsem si tentokrát pro nekoupila, ale vezla jsem jich 11 pro IG Friendky :).


2) Alessandro makronkové krémy na ruce

Je to taková roztomilá  blbinka, která může být i veselým dárkem  (4,95 eur).


3) Tonika 

 
Jsem toníčkový velkospotřebitel.

Tonika jsou pro mě ráno po omytí obličeje "nakopávačem a osvěžovačem", stahovačem pórů a přípravným krokem před nanesením péče  (séra).

Večer jsou závěrečným krokem po odlíčení a vyčištění pleti pro lepší absorpci noční péče,  kdy je pleť dokonale čistá. 

Toniky se nikdy neodličuji, byť některé mají uvedenu i takovou funkci.  Léta se držím zásady, že pokud je na tamponku po použití tonika ještě něco, neodlíčila jsem pořádně a jsem hanbatec.
Nikdy nedávám tonika na oční okolí. 

Tonizuji i po micelárních vodách  (které používám sporadicky). Micelární vody neoplachuji kohoutkovou, suché pleti nedělá samotná voda  (zvlášť pražská tvrdá) dobře. 

Případně mi dejte vědět, zda byste chtěli "Toníčkův speciál".

Lavera i Naturé jsou z müllerovské sekce přírodní kosmetiky, cenu nepamatuji přesně, mezi 6-8 eury, cca.
Shrnu v následném článku,  nicméně jsem poněkud rozpačitá.


4) Catrice lak z LE ProvoCatrice 

 
Ostatní laky na fotce jsou Niki. 


5) Laky na vlasy 


Jeden Elnett jsem si pořídila do kanclu jako totální stálici (pořád byl ještě za skvělých 3,75 eur)  a jeden na zkoušku  (ten zhejtuji v následujícím článku).


6) Korres

Řecký Korres je i u nás.
V Müllerovi měli v aktuální nabídce minimasky na pleť a oči a minipeelingy.

Vybrala jsem si pleťovou noční masku s růží  (miluji růži v pleťových produktech) a okurkovou osvěžující masku na oči  (v akci za necelých 6 eur/kus; následně jsem zjistila, že cena klesla ještě o euro dolů).


7) Odličovací tampony z privátky Müllera 



Vzala jsem větší verze.  Čtverce už jsem měla,  ovály mám poprvé.
Myslím, že balení  stojí 0,59 eur, což je super cena. 


8) Odlakovač Maybellinne Jade


Jsem na lovu účinného odlakovače z důvodu zrušení Look by Bipa za 0,99 eur.
Uvidím, co tento. 

Všechny levné privátky Müllera, i ty výběrovější, jsou na prd.

Takže pokud bude i Maybellinne na nic, nakoupím Kosmetika Moje (ten je fajn), případně se vrátím k modré Mavale  (která je výborná, ale o hodně dražší).

9) Merz Special maska



Už jsem od značky pár masek koupila a zkusila.
Shrnu pak ve článku o potravinovém doplňku značky na pleť,vlasy a nehty souhrnně.
Tato maska je rozjasňující. 

10) Okénko bydlenky domácí

Tentokrát jen osvědčený Poliboy na kůži (větší verze na kabelky, židle, sedačku, menší verze na boty).

II. Bipa 

 
Bipu v docházkové vzdálenosti na tomto místě nemám, je pár km ve vsi, jejíž název vždy zapomenu. 

Já se zbipila v rámci výletu do Bad Ischlu a krom nějakých dárků jsem si pořídila dva laky:


1) Z privátky Look by Bipa variantu Metal Vision  koupený zejména z důvodu srovnání s obdobou od p2  (lahvičky i koncept jsou shodné. Laková globalizace ;). Stál něco pod 3 eura.

2) Essie z aktuální letní kolekce v odstínu S´il vous play (v Müllerovi bylo vyprodáno a zde na mě čekal poslední.  8,95 eur).
Šimřící se liloušek vpravdě příliš letně nevypadá.


III. Lékárny 


Lékárny jsou rájem.
Úpravné, čisťounké, s ochotným  (ale nevtíravým) personálem a širokým sortimentem.

Prodávají jak hodně dermokosmetiky a přírodní kosmetiky, tak i některé  parfumerkové značky.

V docházkové vzdálenosti jsou dvě. 
 
Jedna kousek od Müllera přímo v Seewalchenu (Rosenwind Apotheke), druhá v Schörflingu (See-Apotheke) za mostem přes řeku Ager vedle restaurace Klimt (kde mimochodem výborně vaří).

Zahrádka restaurace Klimt

V Rosenwind Apotheke jsem si koupila rtěnku Burt's Bees v odstínu Magenta Rush (14 eur), dále pak Roger & Gallet tekutá  mýdla (zrovna jsem vychytala akci 1 + 1, jinak stojí jedno 9,90 eur).

Rovněž jsem neodolala jejich novince v sortimentu - masce  (4,90 eur) a čistícím proužkům na frňákovník  (5 ks za 10 eur) od značky Iroha. Jak jsem zjistila, jedná se o značku španělskou, oba produkty jsou Made in Korea.



A zde jsou tekutá mýdla  Roger & Gallet.

V See-Apotheke je krom velkého stojanu s Mavalou a její odnoží dekorativky Mavalia i trojstojan Guerlainu s dalším speciálním pultem s vůněmi. 

Rovněž zde mají Roger & Gallet, pořídila jsem 3 krémy na ruce,  protože jsou božské. 



Dokoupila jsem si Avène termálku  (všechny dovezené Uriage jsem spotřebovala a Uriage jsem tu nenašla).

Dále jsem se posléze  vrátila pro vůni od Louise Widmera L'Eau de Peau ve verzi Eau Fraîche, která je předčasným dárkem od Charlieho k svátku.


Švýcarská značka Louis Widmer se, jak jsem vyšmejdila, zaobírá zejména pleťovou a tělovou kosmetiku.
Jako novinku zařadila do portfolia tři vůně, jejichž přidanou hodnotou je absence alergizujících složek. 


Moje žlutá verze, jak už označení napovídá, je svěží, lehké a nenáročné letní cákadlo s velice příjemnou vůní květinek a ovoce. Moc se mi líbí.
Lze aplikovat i na tělo.  Nějak extra nevydrží, ale to je z povahy produktu logické.

IV. Jídlo

Kupovali jsme kávu, špecle, salám, těstoviny a koření.

Koření Billa Corso - nevíte, zda je i u nás?


Bohužel v den odjezdu - v neděli, je všude zavřeno, jinak bych udělala nákup jídla kompletní.

A na závěr trocha restauračních fotek:









Na hotelové terase



Miluju Solnou komoru, je to moje naprostá srdcovka.
Letos byl začátek pobytu korunován synovým zdárným ukončením studia na žurnalistice FSV UK, takže  jsme zároveň pěkně a řácky oslavili pana magistra :).

Těším se na srpen na týden k Traunsee!


Kam pojedete na dovolenou?  A máte nějaké místo, které je Vaší srdeční záležitostí? Ráda si počtu, jako vždy.


Děkuji, že mě čtete. 

Konec hlášení.
Pusu teta 

P. S.: Ostatní cestovatelské (zejména "rakouské") články najdete pod štítkem "Tetka on the road".

V následujícím článku se budu věnovat sumážně produktům, které jsem na dovolené používala či spotřebovala. Zároveň popíšu první dojmy z  produktů,  které jsem si koupila a mám je nově. Články rozděluji na dva,  bylo by to dlouhé :).

3 komentáře:

  1. K toniku -možno je to trochu mimo a budem rada,keď ma vyvedies z omylu. Píšeš, ze toniká dáváš mimo iné na stiahnutie pórov a následne dávaš séra a péči, ktore sa lepšie vstrebú. Nevstrebávalo by sa to lepšie cez otvorené póry? M.

    OdpovědětVymazat
  2. Jééééžiši, to je pastva pre oči, ako fotky z hotela a prostredie, tak aj kozmetika !
    A poteším sa akémukoľvek Tvojmu článku, už mám deficit :). Čo sa týka toník, obzvlášť. To svoje pravé orechové som ešte nenašla.
    Dovolenka tento rok klasika Grécko (naša rodina 2+2, švagrovci 2+2 a svokrovci ako bonus, spolu 6 dospelých a 4 deti od 9 do 14).
    A v auguste klasika Tatry, tento rok Nízke, Ďumbier, Chopok a zámky na strednom južnom Slovensku.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty tonika bych brala moc. Já taky používám k těmto účelům, ale nějak nemám žádné oblíbené. Jinak jsem se pobavila, pokoutnýma přeprodejci a hodně mně zaujal ten human kind. Na to kouknu. děkuji brettka katka IG.

    OdpovědětVymazat