pondělí 13. června 2016

Okénko bydlenky domácí aneb Jednorázové papírky, co šetří čas

Ahoj kamarádi! 

Dnes zabrousím na domácí půdu, neb uklízet, prát a udržovat obydlí se holt musí. 

Navazuji tak na své posty na Instagramu označené hashtagem #okénkobydlenkydomácí.

Tento článek bude takovým shrnutím jedné kategorie pomocníků v domácnosti. Pokud bude zájem, budu pokračovat a vytvořím sérii.

Jak už jsem psala ve článku Mateřství a kariéra aneb Lze najít symbiózu? ZDE, již pár let mám pomocnici na úklid  (jednou týdně) a slečnu na žehlení.
Byla to jedna z mých nejlepších životních investic a drbu si leb, že jsem tak neučinila už dávno. 

I tak ale průběžně  poklízím, protože jednou týdně je pro moje nároky a potřeby jednoduše málo. 


I. PRANÍ A SUŠENÍ 

Co se týká praní, jsem až skoro úchyl.
Jsme tři a mám cca 8 praček týdně  (pokud nepřevlékám peřiny).
Množství je trochu ovlivněno tím, že mám dost jemného prádla  (šaty, punčocháče, citlivé spodní prádlo, halenky apod.), u kterých se kvůli programu na tento druh prádla nenaplňuje celý buben mojí milované Madly od Miele (i sušičku mám Miele, obojí z výroční edice 111). 
Od doby, co jsem před lety objevila papírky do pračky proti vzájemnému přenosu barvy z kusu na kus a proti zapírání, je třídění prádla ihned veselejší a rychlejší,  protože se nutnost třídit výrazně omezila. 
Navíc odpadly nervy, v jakém stavu vytáhnu černobílé a jinak kontrastní prádlo z pračky. 
Vyzkoušela jsem nejspíš vše, co je na našem trhu (zas tolik toho nemáme).
Běžně dostupné a cenově nejvýhodnější jsou Denkmit papírky  (privátka DM) a Domol  (privátka Rossmanna). Cena cca stejná (pod 70 Kč), Denkmit je z o něco lepšího materiálu.

Nejlepší mi přijdou Iberia Protect  (mají všechny sítě drogerií), jsou však výrazně dražší, než Denkmit i Domol  (119-129 Kč).

K2r (Teta drogerie, PeMi a tuším i DM) je lepší než Denkmit a Domol, rovněž dražší.  Mají dva typy - klasické papírky a sáčky, které jsou rovněž proti již existujícím skvrnám  (funguje - Charlieho triko vydatně zasviněné čokozmrzlinou na 40 stupňů vypráno).
Z Rakouska jsem ještě měla Dr.Beckmanna a Vanish  (dražší záležitost, Beckmann je z lepšího materiálu, ale ne tak dobrého jako Iberia Protect.  Vanish odpovídá cca úrovni Denkmitu, avšak o dost cenově výš).
Müller drogerie má rovněž vlastní privátku, kvalitativně Denkmit, cenově za cca 2/3. Nakoupím zásoby. 
Papírky na vybělení bílého prádla a proti zašedlosti obecně nefungují, se mi zdá.  Efekt mi udělaly jen dvoje - K2r a Dr.Beckmann (ten tu není). Denkmit nefunguje. 
Občas je potřeba postarat se i o vyčištění bubnu pračky, mám teď K2r (z PeMi) a myslím, že svou práci zastane.  Nemám však tento produkt ozkoušen dlouhodobě. 
Do sušičky přidávám papírky proti zatuchlosti a pro vůni prádla.
Lenor oranžovožlutý voní lépe než modrý, běžně dostupný Denkmit má zvláštní příčmuch.
Lenor modrý je k dostání v Rakousku všude, oranž jen v Müllerovi (v Německu jsou tuším obě varianty bez shánění).  Narazila jsem na ně však v PeMi, při mojí poslední návštěvě je už neměli.  
Žádný jiný efekt než svěžest prádla to nemá.  

II. PÉČE O KŮŽI 

Na rychlou péči o boty, kabelky a sedačku se mi osvědčily rovněž papírky. 
O kůži se obecně průběžně starám, tento typ výrobku je ideální jako doplňková péče mezi pořádným vyčištěním,  leštěním a impregnací.
Poliboy se mi jeví jako nejlepší - nevýhoda je, že běžně na našem trhu v kamenných prodejnách není (na eshopech se sehnat dá. Dříve byly v OBI.  V DM je cca rok a něco verze ve flakónu s rozprašovačem ve variantě na hladkou kůži a univerzál). Nyní kupuji v Müllerovi. 
Glenfield je v PeMi i v Rossmannu, kvalit Poliboye nedosahuje. Ale nic jiného tohoto typu tu běžně není,  tudíž ho kupuji často. 
Obecně mám značku Poliboy ráda (o tom možná někdy příště).

III. DEZINFEKCE

Kdo sdílí domácnost s muži, potřebuje hajzltrůn opečovávat kontinuálně  (nikdy, nikdy se netrefí.  I když je člověk pohrůžkou bezprostředního násilí donutí zkusit to v posedu jako holčičky, stejně se netrefí).
Denkmit papírky jsou moje stálice, spotřeba masivní, efekt výborný, cena dobrá. 
Sanytol je sice taky hodně fajn, ale výrazně dražší.
Parozone mám  (asi) rovněž z Rakouska. 
Denkmit je fajn a stačí. 

IV. UNIVERZÁLKY

Univerzální vlhčené papírky jsou jako tanec ve vysokém tempu: utři - otočka - setři - dva kroky vzad - vem to rychle ještě jednou - úkrok stranou - vyhoď.  Neboli spása pro každou časově vytíženou ženu, a to bez ohledu na důvod nestíhačky.
Nenahradí gruntovací zběsilost, ale vcelku dobře zabezpečí, že  to HUJ nahoře nezpůsobuje až tak zoufalé fuj dole. 
Vyzkoušela jsem rovněž nejspíš takřka vše ze sortimentu v ČR, Denkmit z DM vyhovuje. 
Skladuji v boxíku, který byl ondy dárek k nákupu,  tím bráním vysychání.  
Potřebovala bych,  aby balení měla ten otvírací zaklapovací systém.  Občas mi něco, co nebylo v boxu, vyschne - a to je škoda. 
Linteo  (z PeMi) se teprve chystám použít.  Jsem zvědavá,  protože cena byla nízká  (24,90).

V. OSTATNÍ 

Do této zbytkové kategorie bych zařadila:
- Denkmit papírky na sklo  (na rychlou likvidaci zejména zubní pasty ze zrcadla v koupelně.  Kdo přemluví chlapce, aby si čistili zuby v předklonu a neobzírali svůj odraz,  dostane tisíc zlatých bludišťáků).
- Denkmit papírky na čištění displejů a obrazovek  (teď jsem koupila suché  leštící  hadříky Spontex na vícero použití - viz můj IG. DM, tři kusy v balení za 34,90.  Zatím spokojenost).
- Na mikrovlnku mám teď Brill, měla jsem i Poliboy.  Obecně však stačí univerzálky. Stejně tak na rychlé očištění sporáku. 
- Na setření podlahy se mi osvědčily Denkmit,  jsou rozměrově větší. 
Momentálně nemám papírky na nerez a sklokeramické desky (měla jsem Poliboy), mám nyní tekuté prostředky.
 
Co Vy a tito rychlí pomocníci? Jaké máte oblíbence, které bych měla vyzkoušet? Ráda si počtu, jako vždy.

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

P. S. Budu ráda, když mi dáte vědět, zda stojíte o pokračování a časem o další bydlenkovský díl. 

24 komentářů:

  1. Urcite chci pokracovani. Ja ti Marti doporucim hadr od Viledy actifibre :) uklizi fakt skoro sam :D vidim velkou usporu casu. Chytne veskerej bordel na prvni pokus. Coz mi u jednorazovych uterek chybi :/ a jako bonus ho staci oplachnout a je cistej :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, ano, další bydlenkovský díl uvítám :) Jak říkáš, uklízet se prostě musí, takže každý pomocník, co to alespoň trochu ulehčí, se hodí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, určitě chceme další díl. Vlhčené ubrousky jsou můj každodenní pomocník, těmi univerzální utírám ulepený stůl po dětech, v rychlosti pracovní desku v kuchyni, nebo i prach na parapetech ... těmi na dřevo utírám schody z masivu, když se mi nechce zrovna je vytírat, těmi na kůži přejedu zaprášené boty ... těmi na nerez otřu všechny kliky včetně doplňků v koupelnách ... děti používají vlhčený toaletní papír a já přesně pak po nich těmi dezinfekčními utírám záchod :-D ... a ty na tu mikrovlnku vůbec neznám, určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  5. Urcite, pokracovani ano:-)...ja bych take bez ruznych "vlhcenych ubrousku" nebyla... s malym ditetem pouzivam vzdy a prakticky na vse:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Nakoupeno :D dneska bude rychloúklid... přes týden jsem po večerech prostě líná cokoliv dělat a ty víkendy jsou zabité...

    OdpovědětVymazat
  7. Nevěřila bych Marti, že se u bydlenkovského speciálu tak pobavím...já si totiž úplně živě představila, jak se mužská část obdivně prohlíží u čištění zubů v zrcadle a konečně mi došlo, proč ho máme zaprasené i doma, navíc jsem se viděla i u toho sem tam přešmrdlávání vlhkými ubrousky čehokoliv...to je vynález!!! Já jsem nadšená i z těch vlhkých hader na podlahu z DM, když se s nimi pracuje svižně, zvládnou poměrně velké plochy a je jakž takž čisto, navíc vánoční limitka s granátovým jablkem byla top. Bydlenkám zdar a určitě pokračování:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S chlapci je to složité ve všech sférách jejich konání; )

      Vymazat
  8. super rubrika :-) Poslední dobou jsem si oblíbila i desinfekční Denk Mit ubrousky - hlavně do kuchyně na linku, malému na jídelní židličku, do práce na klávesnici/stůl... Prý ničí bakterie, takže se tam nebojím položit i jídlo a mám aspoň dobrý pocit, když nestíhám nějaký větší úklid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík. Jj, na zběžný úklid ideální. Člověk nestíhá v jakékoli fázi svého života :)

      Vymazat
  9. Upratovacie vlhcene obrusky kupujem v Lidli - cca 1,6€ zs 80 kusov - pri 4 detoch je toto vynalez roka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak ty z Lidlu dosud neměla, chystám se dlouho, ale nemám Lidl úplně na trase.

      Vymazat
  10. Přiznám se, že tohle vůbec nepoužívám, prostě přejedu vlhkým hadrem (víc kusů pro víc účelů) a v případě zrcadla s clinem, zatím nemáme děti, tak to jde, navíc mi vadí zbytečný odpad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu s produkcí odpadu. Je to holt něco za něco.

      Vymazat
  11. Pobavil mě popis univerzálek :-D Já používám z lidlu na veškeré povrchy,mají asi dva druhy a výberu si podle nálady, obojí jsou fajn, hlavně tím, že se dají použít na vše a stojí kolem 30-40kč. Papírky do pračky už nedávám,protože mi to jednou vlezlo do filtru a při práce plněné z boku to bylo fakt peklo. Ted už mám na plnění z vrchu, ale jsem ponaučená. A musím souhlasit, ty na bělení prádla z DM nefungujou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nefungují. Respektive žádný efekt jsem neviděla zejména na bílých límcích košil.

      Vymazat
    2. Ale ten prášen DM v plastovým kelímku docela účinkuje. Jo a pánové X toaleta, naučila jsem oba moje bývalé partnery,s kterými jsem žila víc let sedat a od tý doby už žádnýho, achjo! :D

      Vymazat
  12. Teto Marti,
    ĎAKUJEM za Tvoj špeciál. Pobavil, pomohol, rozšíril obzory.
    Niektoré vecičky nepoznám, už som si zaznačila.
    Môj muž tieto veci neuznáva, ale on to ani nerieši, veď dlážku a všetky veci čistím ja.
    Pomáhajú a to veľmi, nejak mi nie je ľúto prírody, šetrí mi to čas.

    OdpovědětVymazat
  13. Taky mám na otírání prakticky čehokoliv ráda vlhčené ubrousky z Lidlu, akorát mi hrozně smrdí, ale jinak super.

    OdpovědětVymazat