pondělí 2. května 2016

Zákaznický servis na český způsob aneb Veselá čísla v účetní závěrce dělá věrný klient

Ahoj kamarádi! 

Dnešní článek bude převážně povzdechový s pozitivním závěrem.

Nechci jen tak bez argumentace hejtovat, nicméně si myslím, že zpětná vazba od zákazníků směrem k firmám ze sektoru služeb a jejich personálu je žádoucí a že dotčené firmy by i za dobře míněný "rejpanec" měly být rády, protože budou mít přehled a mohou operativně reagovat na nedostatky bez  (složitější a nákladnější) vnitřní kontroly. 

Že je na to podstatná část firem až alergická, je chyba. 

Chybí zde povědomí,  že v sektoru služeb  (a zejména v oblasti prodeje spotřebního zboží) je stěžejním měřítkem podnikatelského úspěchu stálá a spokojená klientela 
Zákazník, který se vrací a utrácí.  Z čeho jiného se tady tvoří podstatná část zisku, že. 

Věrného zákazníka je třeba si hýčkat.  A když už ne hýčkat, protože to je tady naprostá výjimka,  tak alespoň standard.  A když už ani standard ne, tak alespoň absenci arogance a povýšeneckého přístupu.

Po těch letech, co se skoro nic neposunulo k lepšímu, jsem už poměrně nenáročná a v podstatě spokojená jsem,  když si na mě nikdo nevylívá svoje neumětelství. Odevzdanost - do jisté míry.  

Vzhledem ke své kosmetické posedlosti se zaměřím především na parfumerie

Obecně předesílám, že si vážím práce jakékoli prodavačky/konzultantky, není žádný med být takovou dobu na nohou, pod umělým světlem, bez pořádného vzduchu a mnohdy pod palbou nedůvodných ataků frustrovaných zákaznic. 

Vcházím do prodejen s úsměvem na rtech a ve snaze si odpočinout, pokochat se,  udělat si radost, utratit fufníky, které nerostou na stromech.  Že mě  mnohdy úsměv přejde,  je věc druhá. 

Největší slabinu považuji napříč řetězci ve velké fluktuaci, což působí nestabilitu poskytovaných služeb. 

Žádný učený z nebe nespadl a než se nově příchozí sžije  (tedy pokud má vůbec zájem), nějaký čas to trvá. 

Další průšvih je neznalost sortimentu.
Do jaké míry je způsoben laxností personálu a neochotou se učit či podporou ze strany vedení, si netroufnu odhadnout, na to nemám dost informací. Působí to na mě kombinací obého.

Jsem poučený zákazník, vím, co je na trhu, vím, co je na co a proč,  nicméně alespoň občas by člověk očekával servisní a informacemi nabitou konzultační činnost, nikoli jen podavače ze šuplíku. 

Ve znalostech a informovanosti o sortimentu jsou velké rezervy

Z důvodu mnoha neblahých zkušeností se proto nikdy nespokojím s kusým sdělením: nemáme/nebudeme mít/to k nám nepřijde/to neexistuje - dokud se neprohrabe šuple, jsem vrostlá do země a neodcházím.  

Přístup personálu
 
První,  co mě na mnoha pobočkách praští přes nos, je zpocený odér pána od bezpečnostní služby. V tom je "mistr" Sephora.
Dotěrnost sekuriťáků spočívající v dupání centimetr za uchem mě nerozhodí - pána upozorním, ať podstoupí, že mi bere nákupní chuť, pokud se nezadaří, beru si na pomoc další přítomný personál.
K určitému zlepšení za poslední rok došlo, pořád je to však  bída padající ale na vrub vedení pobočky.  Ta si má ukočírovat nevhodné chování personálu, lhostejno, zda se jedná o zaměstnance či outsourcovanou službu. 

Jak jsem psala výše, jsem shovívavá k personálu ve smyslu, že mám pochopení pro složité pracovní podmínky.
Navíc - všichni jsme jen lidi, nemusíme mít svůj den.

Nicméně nesmí se to zvrhnout v neomluvitelnou aroganci, štěkání, syčení, odsekávání. A děje se to. I zde jako jinde platí, že nejvíce pindá ten, kdo toho nejméně ví. 

Dokážu i pochopit, že u sítě parfumerií mají děvčata v gesci množství značek.  U jednobrandových prodejen ale očekávám prvotřídní znalost sortimentu.  Neblahá zkušenost v EL Chodov  (nákup Perfectionist korektoru. Nejprve mi předestřeno sérum,  po upozornění, že chci korektor - i s popisem,  jak vypadá, sděleno, že ho nemají a v ČR není .  Já už ho v té době měla pro sebe cca 3 týdny doma z Palladia, druhý nákup byl pro kamarádku.  Třešinka na dortu - zákaznické body načteny úplně cizí paní. Druhá návštěva v EL Chodov se nakonec ani neuskutečnila. Slečna prodavačka se u vchodu tak šklebila, že nás všech pět kamarádek přešla chuť. Zůstanu v Palladiu u Pavlíny a na Chodov nepůjdu. Po těch dvaceti letech u značky se nehodlám koukat na neomluvitelnou nadřazenost nezkušeného děvčete, kterému nestojíme ani za pozdrav, jen za úšklebky).

Nikdy už nepůjdu do Inglotu. Ten sprostý chlapec z mojí kapsy do firemní poklady již nic nepřinese. 

Naštěstí se změnil přístup personálu v MAC, bylo cca dvouleté období, kdy jsem nakupovala MAC výhradně v zahraničí, protože to se nedalo. Drzost, neznalost, nezájem. To už je lepší, respektive já už žádný problém nemám (až na malou informovanost části konzultantek na Chodově - ale jsou aspoň milé). V Palladiu mě všichni znají, jsem tam vítána.

Zákaznické bonusy

Hýčkat si stálého zákazníka je podnikatelská notorieta, v ČR zhusta opomíjená.
Logicky sice firma chce získat další zákazníky, avšak nikdy by to nemělo být na úrovni odehnání současných.
A nedělání rozdílů ve stávající klientele co do četnosti návštěv a objemu nákupů je taky chyba. Neměl by být co do bonusů naroveň ten, kdo jednou ročně omylem zabloudí do prodejny a koupí odličovací tamponky, s tím, kdo je tam pořád, nakupuje četně a má nákupní historii. Odstupňování stále chybí.
Nejúsměvnější je Sephora se svými "neuvěřitelnými" desítkami.  Legendární vtip mezi zákaznictvem a tvorba tříděného odpadu - co jinak s tou záplavou papírků.
Fann má aspoň pro kartaře tu desítku pořád.
MAC nemá slevy žádné, vratka šesti obalů oproti rtěnce fakt nestačí. 

Nepořádek na prodejnách, starý sortiment, poloprázdné regály 

Jedná se o oblast, která nevyžaduje zvláštní znalosti, stačí překonat nechuť/lenost/laxnost a vzít hadr do ruky

V tomto "vede" Marionnaud. 
Fakt si nekoupím krém za dvojku, na jehož obalu je centimetr prachu. Ze všech pražských parfumerií všech řetězců, které jsem navštívila, je největší šmudlárna v pobočce NC Eden a Park Hostivař . Marionnaud v Palladiu také neoplývá běloskvoucí čistotou. 

À propos Marionnaud Palladium - před třemi týdny mi prodali starý zkažený makeup (Guerlain za raketu).  Reklamovala jsem ihned a poté slušně  upozornila IG Marionnaud přes Direct. Nic jsem nezveřejnila, nechtěla jsem prudit, eventuálně se může stát chyba, neměla by sice, ale   může,  ok, chápu.  Napsali, že děkují, prověří a ticho po pěšině.  I po urgenci.  Dám jim ještě čas, pokud se neozvou, zveřejním celou storku včetně popisu, jak vypadá stojan Guerlainu, co mají za testery a co se snaží prodávat a jaké faily se u tohoto konkrétního obchodu staly. Do doby nějaké reakce tam nestrčím ani Jeskyňčin prstíček. Ani na jinou pobočku. 

Problém nedoplnění či vůbec neobjednání sortimentu se táhne napříč řetězci. Abych koukala půl roku na tester, když si zboží nemohu koupit, mě nebaví. Nejsem na výstavě nebo v muzeu atrap. 
Poloprázdné stojany zvlášť při prodeji takto drahého zboží působí dojmem, jako by na prodejnu měl každou chvíli vlítnout insolvenční správce.
A limitky? To by bylo na román. Koupěschopnost tu je, zájem tu je, a kde nic, tu nic. Nechci hrát ve 21.století podpultovou partii, to už mám za sebou za jiného režimu.

Po čerstvých zážitcích z x vídeňských  parfumerií jsem zase občerstvena milým a vstřícným chováním konzultantek. Jen jedna jediná z nich dělala ofuky - poté jsem zjistila, že se jedná o naši krajanku. Asi tak.

Snad se to už konečně nejak zlomí.
Abych nebyla jednostranná -  výjimky pochopitelně existují a mají moje hluboké uznání (ta práce opravdu vůbec není lehká).
Jmenovitě si z celého šminkového srdce  zasluhuje můj dík:
- Věrka Sephora Palladium
- tým Clinique Chodov v čele s Luckou Bezděkovou (miluji Vás, děvčata!)
- Lucka Hlahůlková Clinique Zličín
- Pavlína Franková Estée Lauder Palladium (děkuji Vám, Pavlíno, nebýt Vás, není EL)
- téměř všechna děvčata z MAC Palladium
- Klárka Kořínková MAC Václavské náměstí
- Veronika Šorfová, vizážistka Rouge Bunny Rouge
- více než půlka personálu Douglas Příkopy a Douglas Debenhams (bohužel neumím napsat jména, což mě mrzí)
- kolektiv Teta Drogerie Praha 10, Kubánské náměstí.

Ostatní pozitivní zážitky z obchodů naleznete na IG pod hashtagem #ostrůvekpozitivnídeviace (na # má copyright Hanka @hani_jani).

Jaké jsou Vaše zkušenosti? Co a kde Vám vadí a kde a s čím naopak můžete vyjádřit spokojenost? Ráda si počtu, jako vždy. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

37 komentářů:

  1. Zase skvělý clanek. V parfumerkovych obchodech noc nenakupuji, ale do Sephory zavitam. Nejvice mi vadi predsudky. Ma tenisky a batoh, tak to to tady bude jen ocumovat. Po pozadani, at z prodejny odejdu, jsem si pripadala jak Julia Roberts z Pretty woman. A kdyby vedeli, ze jsem sla z prace, s prvni velkou vyplatou na karte, mohla jsem tam nechat tisice. Pochvalit musim slecnu/pani u stojanu Clinique v Sephore na Zlicine. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to si snad děláš srandu??! Tak to jsem ještě nezažila...

      Vymazat
    2. Bohuzel nedelam. Batoh je zlo. :)

      Vymazat
    3. Ty jo, tak to je drsný. Já byla nedávno v Douglasu (německém) po práci, kam prostě chodím s batohem a botaskama, protože jdu kousek od zastávky přes lesní cestu a chtěla jsem si nutně očuchat jednu vyhlídnutou vůni. Slečna se mě jen slušně zeptala, zda chci pomoct a dále mě nechala být. To, že jsem si sama s batohem přišla trochu nepatřičně je věc jiná. Být vykázána z prodejny, tak bych to teda řešila někde výš, to je vážně vrchol.

      Vymazat
  2. Vidíš, Marti, a zrovna v Marionnaud v Palladiu mi minule velmi vyšla vstříc (asi) vedoucí směny – chtěla jsem nakoupit 3 věci za -25 % v poslední den akce, make-up v mém odstínu neměli, paní zvedla kouzelné sluchátko, řekla make-up tu budete mít od zítřka k vyzvednutí, já zaplatila za tři věci, dostala slevu a později vyzvedla. Spokojenost na obou stranách myslím.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som sa našťastie s drzým prístupom až tak nestretla, ale u nás v MACu ma vie dojať keď som minule 10 minút čakala, aby mi slečna vybrala korektor a lícenku zo šuplíka, lebo nechcela nechať nerozhodnú pani, ktorá si nevedela vybrať chvíľu bez dozoru, aby mi to nablokovala. Aj som sa už v šuplíkoch drzo hrabala sama, ale mali úplne poprehadzované produkty na iných miestach ako boli vystavené testery, čo bola pre mňa novinka, lebo naposledy to tak nebolo. A skúsenosť s nedostatkom bola naposledy, keď som išla do Fann s tým, že som mala aj plán B a C keby nemali, to čo som chcela, ale nemali ani produkt A, ani B, ani C. Človek aj chce minúť chechtáky a nemá za čo. Najviac ma dojíma potom to následné až vlezlé ponúkanie značiek ako Max Factor, Gosh, Bourjois čo sú u mňa zafixované ako drogérkové značky a naozaj keď idem do parfumérie po Clinique, nechcem aby ma kvôli nedostatku tovaru ťahala asistentka ku týmto stojanom preboha :D. No uvidíme, po skončení skúškového sa chystám do Sephory v Brne po nejaké produkty, ktoré mám už dlhšie vyhliadnuté, tak som zvedavá. Naposledy mi tiež vadil ten sbskár.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ešte ma napadla storka spred dvoch týždňov Marionnaud,že niektoré asistentky to naozaj nemajú ľahké. Prišla tam pabi s kočíkom a dieťaťom a kpčík zaparkovala rovno pred stojan s Clinique (práve, kde som mala namierené :D). Malý jej vkuse v kočíku vrieskal, takže nevedela ani normálne komunikovať s asistentkou, že čo vlastne chce. Následne už išla platiť a keďže malý stále vrieskal pustila ho z kočíku. V tom momente jej malý ubzikol pteč z predajne a išla ho naháňať, s tým, že už mala nablokované a čakalo sa, kedy sa vráti :D. Takže nie vždy to majú ľahké.

      Vymazat
  4. Já musím říct, že jsem se s nepříjemným chováním v parfumeriích nesetkala. Vždy mi přišlo, že se snaží, takže jsem ochotná jim odpustit neznalost sortimentu.. Ono stačí, když někdo aktivně sleduje blogy a vlogy a produkty pro které jsi pak jde, často zná lépe než personál.
    Co mi vadí hodně a jsem na to doslova alergická jsou sekuriťáci. Jsem schopná odejít a nic si nekoupit, když mám pořád někoho za zadkem a čučí mi přes rameno. Jednou jsem se zastavila v Sephoře u regálů a přišla mi SMS. Pán byl tak blízko, že jsem se otočila a zeptala se ho, jestli si tu zprávu chce rovnou přečíst, že mu půjčím telefon.... Neděje se to ale jenom v parfumeriích, ale i třeba ve všech DM a Rossmanech kam chodím. Fakt je mi to krajně nepříjemné.

    A co mě štve ze všeho úplně nejvíc, jsou právě tebou zmiňované podpultovky... To je fakt úroveň. Šla jsem si pro Cheekathon, neměli ho vystavený, ale kamarádka pracující v Sephoře mi sdělila, že už jsou k dispozici. Paní sice milá, ale zdráhala se vytáhnout ho ze šuplíku. Druhá jí pak sdělila, když jsem odcházela, nenechávej je tady a odnes je dozadu.. Tak já nevím, co si o tom mám myslet. Navíc, ať mi nikdo netvrdí, že jim na prodejnu přijde jenom pět kusů rozjasňovače (Dior).. To se mi nechce věřit.

    Dobrý článek! Jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám státní svátek dnes, u příležitosti zveřejnění dalšího tvého článku :-* Se vším, co píšeš, souhlasím a parfumerky sice nenavstevuju tak často a stejně nejvíc prolejzam Sephory, ale zkušenosti mám různorodé.
    Poslední 2 návštěvy Sephory v OC Harfa mě mile překvapily a ochota byla bezmezna. Je pravda, že jsem informovany zákazník a vím, co chci, ale poradit, či nasměrovat potrebuju skoro vždy.
    Dedci hlídací mě se--u všude a do ruda mě rozpali, když se kolem mě ochomejta v drogerii při výběru dámských hyg. potřeb :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Me takhle narkla securitacka zena v drogerii ze kradu, s vedouci me pozadaly at jim v kancelari tasku ukazu. Po nespravnym osoceni se omluvily a mela jsem nakup zadarmo. Zazitek to byl dost neprijemny :)

      Vymazat
  6. Já sem dělala bubu ve čtvrtek v Sephora Flóra: šla jsem najistotu pro Clinique Moisture surge a k nákupu dárek High Impact řasenka. První reakce, že sem si alci vymyslela. U stojanu sem pak upozornila na vysačku, že akce probíhá. Paní asistentka šla teda hrabat, zda mají ještě řasenky. Bohužel jsem nenašla ale krém a paní asistentka, řekla že byl ve slevě tak je vyprodaný (snad už i v horní dolní vědí, že ke cena trvale snížena).Tolik chybějícich info, neochota a ještě jsem odešla bez nákupy. Byla sem vzteklá jako pes.

    Tleskám butiku Clinique Chodov. Tam odejdu se vším co sem chtěla plus pár večí navíc! :)
    Btw. teta na kubáni je super!
    Bordel na prodejnách je občas nechutný!!!!!
    Hezké dny všem přeji!

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím a podepisuju :) Já chodím asi jen občas do sephory, jinak kupuju spíš v Německu. Na mě se sekuriťáci nijak nelepí, asi se tvářím dostatečně znechuceně :)
    Sephora na Harfě a v Palladiu mi přijde docela fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. Pod všechno se podepisuju. Jsem ráda, když výjimečně narazím na příjemný personál, co se snaží, ale zároveň není až přehnaně vlezlý (extrém je Sephora Letňany, tam jsem byla jednou a během 5 minut se mě snad šest holek zeptalo, jestli nechci poradit a jestli nechci věrnostní kartu, některé z toho i opakovaně! + mě pak seřval sekuriťák), takový, u kterého člověk rád ty těžce vydělané peníze nechá, protože mu ten nákup zpříjemní.

    Security v Sephoře je snad ještě neuvěřitelnější než jejich odměna za věrnost - no a tu už vůbec nekomentuju, to je výsměch. Mrzí mě, že jsem je vyhazovala, mohla jsem mít vytapetovaný pokoj :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tleskam, super početní a musím souhlasit. V CB nesezenete nic, Marionnaid v Gecku je katastrofa, tak rada bych dekorativku Cliniqu, ale bohužel. Stojan je zapraseny, usmudlany a téměř samé testery. Pracovala jsem v parfumerii, nebudu uvádět kde, ale bylo to trochu jiné. Prach a zapatlany stojany, to se u nás "nenosilo" a kdyz jo, sup s penezma dolu. Dnes, když se na něco zeptám, nejdriv si me poradkyně prohledne a podle toho se chová. Pro Clinique jezdím na Chodov a jsem moc spokojena!

    OdpovědětVymazat
  10. Téma článku velmi aktuální, neinformovanost a kolikrát právě ta neochota personálu - to je tedy věc! Od kosmetických produktů počínaje a např. u elektroniky konče....vyloženě aroganci jsem ještě naštěstí nezažila, nicméně do obchodů také vstupuji s úsměvem a ne vždy s ním i odcházím...nesnáším, když vejdu do prodejny, nestačím se ani rozhlédnout a už se mě někdo ptá, zda mi může s něčím pomoct či poradit!!?? Ano, může, a to tak, že mě nechá v klidu a pokud budu něco potřebovat, ozvu se...Také jsem informovaný zákazník a bohužel většinou mám víc informací než personál a setkala jsem se kolikrát i s údivem, jako že fakt?? To jsme nevěděli! To se pak divím já. Nicméně neděje se tak vždy a všude, mě jako mimopražskou nejvíce trápí ty prázdné regály. A zde již několikrát chválený butik Clinique na Chodově je fakt jako z jiného světa - osobní návštěva více než příjemná, a dokonce, když jsem neměla cestu do Prahy a potřebovala jsem zajistit nákup, po telefonu mi bylo vyhověno, paní si vše zaznamenala, byla velmi milá a ochotná...manžel pak jen vyzvedl taštičku:-) Hezký den:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Po několika opravdu nepříjemných návštěvách Sephor se jim vyhýbám a když opravdu nějaký produkt chci, jdu si pro něj jedině na Hlavák. Celkem milé prodavačky, security nestojí za zadkem. V jiných pobočkách ale jen špatné zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Martino. To je tedy článek. Ale nedá se nic dělat, mohu jen podepsat. Jak jsem již psala na IG. Na začátku měsíce jsem si ihned běžela v Plzni do Marionnaud pro Clinique za zvýhodněnou cenu a světe div se, akce platila i v u nás v díře jako je Plzeň, ale jaksi nenaskladnili a jestli bude SE NEVÍ!!!Takže jsem se chtěla uklidnit a napsala jsme si na fcb do Sephory o paletku TF BonBons..Léta jsem jako majitelka black kard se Sephorou v tomto ohledu neměla problém. Mam všechny vánoční limitky od TF, Nars a ostatních značek , které v Plzni nemáme. Vždy do 14 dnů poslali na pobočku a já do druhého !!! dne přišla a koupila. A co se stalo????? Napsali mi, že takovou službu nemají!!! Když jsem se ohradila, že z předešlé komunikace je jasně vidět, že ano, tak napsali, že ji od nového roku zrušili. Jako co?????? Myslela jsem, že mě klepne.. Takže jsem si sedla k počítači, v PONDĚLÍ objednala sortiment ze Sephory v Polsku a ve ČTVRTEK jsem měla doma balíček. To poštovné mi nakonec vyšlo méně, než bych platila naftu za cestu do Prahy na kterou stejně nemám čas!
    Takže milá Sephoro ... Ty víš co!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co prosím??? Minulou středu jsem napsala na FB Sephory o zaslání TF Bon Bons na brněnskou pobočku a oni že prý to předají konzultantkám přímo na brněnské pobočce, protože to prý teď nově neřeší přímo oni, ale ta pobočka, na kterou se to má zaslat. V pátek dopoledne mi z Brna volali, že mám paletku připravenou k vyzvednutí.... Toto tedy vážně nechápu :/

      Vymazat
    2. Co mate z toho, ja si ji chtela v Brne objednat a pani mi rekla ze Bonbons je limitka, uz neni a nebude. Trapas!

      Vymazat
    3. Bonbonů byly včera večer v Palladiu haldy.

      Vymazat
  13. Opět super článek Marti👍 S arogancí přímo jsem se nesetkala,s nezájmem či přezíravostí bohužel několikrát. A rozhodla jsem se, že v tomto případě prostě nakupovat nebudu a odcházím. Zvláště pokud jde o butik. Konkrétní nebudu, uvědomuji si, že je to o lidech, konkrétních konzultantkách. Nepořádek, chaos, chybně označené produkty, to je bohužel v parfumeriích dost častý nešvar. Stejně jako neznalost. Informace si zjišťuji raději předem, třeba u Tebe na blogu 😉 Končím pozitivně - naposledy mě moc mile překvapila Sephora na Harfě. Naprosto top přístup jsem zažila v EL v Palladiu. A zítra se asi zajdu pokochat do Clinique na Chodově ☺

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem z odvětví :-) Sice neprodávám kosmetiku, ale obuv a kabelky... A sice jsem v Sephorácké parfumerii cca dvouletý nováček, tak se nestačím divit, jak se dokáží pobočky lišit... Neříkám, že u nás to tak není, samozřejmě že ano a také pak se "pyšním", kde pracuji, když zjistím, že zvládáme udržovat pořádek, čistotu a ještě obsluhovat zákazníky na jakémsi standardu, občas nadstandardu ;-) Třeba taková Sephora v Palladiu, kam jsem si výhradně udělala výlet pro limitovanou paletku (z jižních Čech) a slečna, které jsem se dovolila zeptat, že paletku nemohu najít, zda by byla tak ochotná a koukla, jestli ještě nějakou nemají.. To jsem si naběhla :-D Přesně jak říkáš Marti, slečně bylo dle mého tak 14 a o sortimentu, natož novince nevěděla ani prdu :-D Až mi z toho bylo smutno... Nakonec se vše vyřešilo a musela dopomoci starší kolegyně, pro kterou ani nechtěla zajít... Opravdu smutné, jaká je ochota, když člověk u nich hodlá utratit peníze a to si troufnu říci, že nemalé! Naopak asi před měsícem jsem si udělala výlet za kamarádkou do Plzně, že jí navštívím a při té příležitosti se podívám na (mnou chybějící v jižních Čechách) Sephoru:-) Jaké bylo mé zděšení, když konzultantky (zde si nedovolím se slůvkem zmínit o prodavačkách!) byly plně informovány, starší, vkusně nalíčené! a dokonce mi dokázali říci, které produkty jsou novinky a div se o mne, v dobrém slova smyslu, nepopraly!!! Neskutečný zážitek a už vím, že příště si raději udělám zase výlet do Plzně:-)
    Sama si myslím, že si zakusíme opravdu hodně... Nechci se litovat, to vůbec né, ale být braná jako pouhopouhá prodavačka, která maximálně stojí za kasou a sem tam si něco prodá... Je vidět, že lidé jsou hodně neznalí, pokud je toto jejich názor a já s nimi rozhodně nesouhlasím, ale vyvracet jim to taky nebudu ;-)
    A ještě takový vtípek, často nás zákazníci zkouší ze zákonů... Vtipné, co vše musí, aby měla čím vypovídat, znát pouhopouhá prodavačka :-D
    Jsem ráda, že se najdou v této době i lidé, jako jsi ty a neberou prodavačku, jako póvl a to poslední, co osloví:-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tento clanok by mohol platit do bodky aj pre slovensku nakupnu scenu. Na neinformovany alebo dezinformovany personal uz som si bohuzial zvykla, radsej zhanam info na vybranych blogoch ci hodnotiacich strankach a potom idem do parfumerie systemom pridem, vyberiem, zaplatim, odidem.

    V Marionnaud az na vynimky je to katastrofa, FAnn o nieco lepsie. v bratislavskom MAC butiku som zatial nakupovala 2x, prvy raz mi pri nakupe korektora stihla konzultantka s oranzovou tvarou a bledym dekoltom zhodnotit, ze mam zly podton make-upu (to mi prislo obzvlast nevhodne) a druhy raz mali plno, nikto si ma velmi nevsimal, tak som si stihla naswatchovat, co som potrebovala a nikto ma nevyrusoval pri vybere. Z Clinique butiku mam pozitivny zazitok, super sa mi venovali pri vybere make-upu a aj ked som si nakoniec ziadny nekupila, konzultantka bola profesionalna od A po Z.

    O ceskej Sephore som pocuvala take divne ohlasy o neustale sliediacich sekuritakoch a konzultantkach a moja navteva brnenskej pobocky minuly rok v lete mi to bohuzial potvrdila. Mala som svoj zoznam, isla som podla neho a na vsetky otazky ako mi mozu poradit/pomoct, som zdvorilo odpovedala, ze dakujem, ale ak bude treba ozvem sa. Tak neprijemne za mnou sliedili, ze som nakoniec vynechala high end stojany, aj ked som povodne zamyslala vyhodit si z kopytka. Tomu hovorim "prepacte, ze vam vnucujem svoje peniaze". Vrchol vsetkeho, ked som potom doma na uctenke nasla, ze si tam nahodili "licenie zdarma"... asi aby vykazali nejaku aktivitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Promiňte, že jsem sem přišla utratit prachy .

      Vymazat
  16. Přístup některých konzultantek je vážně žalostný...zvlášť když si představím, že bych se takhle v práci chovala já, musela bych si nafackovat. Moje dlouhodobě nejméně oblíbená je slečna Jana z liberecké Marionnaud (nehledě na to, že i ta prodejna je žalostná), u ní mám vždy pocit že neuvěřitelně obtěžuju...když si to někdy blbě spočítám a ona je v práci, otočím se na podpatku...to mi za to nestojí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ou, to je právě problém. Servis by měl být konstantní bez ohledu na konkrétní konzultantku.

      Vymazat
    2. Baru, já teda nevim, která to je...střídaly se tam tři, jedna tmavovláska (původně z intimissimi), pak jedna, co si trošku šlape na jazyk (je tam nejdýl z těch všech) - tyhle dvě jsou v pohodě a vycházím s nima dobře, jsou ochotné a vcelku milé - a nakonec moje "oblíbenkyně" - kratší vlasy, hubená, neumí se namalovat a chová se trochu povýšeně, jednou jsem tam přišla deset minut před osmou, stepovala u mě, když jsem swatchovala rtěnky, pak mi řekla, že tu bude muset být kvůli úklidu dýl a nakonec ještě chtěla, abych si koupila odličovací tamponky a pomohla jí splnit kvótu! A mám to podobně, když jsem v géčku, tak se jdu mrknout do Mar., ale když je tam tato, tak tam ani nelezu.

      Vymazat
  17. Článek jsem přečetla jedním dechem a mluvíš mi z duše a to ani nechodím nakupovat kosmetiku do parfumérií. Já jsem jednou zažila velice arogantní personál v kavárně a od té doby tam nechodím, nebudu utrácet ani těch pár korun za kafe u někoho, kdo má zákazníka za póvl. Co se týče Sephory, studovala jsem v Plzni a v plzeňské Sephoře dělala pár měsíců hostesku pro jednu firmu a myslím si, že tamní personál je maximálně milý a nikdy jsem snad neviděla security, aby za někým lezl. Sama jsem jako hosteska ale zažila chvíle, kdy se mě zákazníci ptali i na věci z portfolia jiné značky a já jsem to zkrátka nevěděla, a dokonce i kdyby ano, o jiné značce jsem mluvit nesměla. To pak někdy může působit, že zaměstnanci prodejny nejsou informováni, ale není to tak úplně pravda. Jednou jsem pak pracovně potřebovala řešit něco s prodavačkou v plzeňském Douglasu, a ta byla tak nepříjemná, že jsem neměla chuť se tam jít někdy ani podívat. A co se týče našich sousedů, je to jiná liga. Pár měsíců žiji v Německu a ten přístup v obchodech je zkrátka jiný a je jedno, zda je to market, parfumerie atd. Vždy se usmívají, přejí hezký zbytek dne..chápu, že berou cca třikrát větší plat než v ČR, ale když už v té práci jsem, tak proč se mračit, to nezlepší den nikomu, nehledě na to, že kšefty moc nepůjdou. Tak hezký den a více milého sortimentu přeji všem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by pomohlo, kdyby děvčata mohla říct, že jsou třeba pro jinou značku. Pak už stačí nasměrovat na jinou konzultantku. A je to.

      Vymazat
    2. Tak to jsem samozřejmě udělala vždy a byla i jinak oděna, ovšem někteří lidé se stejně tvářili otráveně nebo tak, že to stejně nechápou :D

      Vymazat
  18. Tak u nás v Ostravě v Marrionaud nemají mnohdy ani tester 😂 chtěla jsem mrknout na růžovou tulamorku pink od Estee Lauder a paní, ze ji nemají v sortimentu pokud není tester, tak jsem vyvalila oči a šla ji omrknout do Douglasu :)

    OdpovědětVymazat
  19. Vyšklebené prodavačky, co si každého pohrdlivě měří od hlavy až k patě mě vždycky dokážou spolehlivě naštvat. Už dávno nejsem studentka oblečená ze sekáče, ale pohrdlivé pohledy schytávám pořád. I když mám kabelku za cenu jejich jedné vyýplaty. Grrr!

    OdpovědětVymazat
  20. Krásný článek, a musím bohužel souhlasit. A přidám svůj postřeh i když ne z nákupu kosmetiky, ale plesových šatů. Rozhodla jsem si je raději koupit, než stále chodit do půjčovny, to co následovalo po vyzvednutí šatů v obchodě, kde mi je týden zkracovali bylo nechutné, respektive chování paní prodavačky bylo naprosto šokující. Nejprve začala tím, že takové šaty by nechtěla, že by se jí ani do skříně nevešly, pak následoval popis toho, jak hrozně pracné je zkrátit takové plesové šaty a že chudák švadlena za to skoro nic nemá, dělalo to na mě dojem, že snad čeká, že ještě něco švadleně zaplatím navíc, vrcholem bylo, když prohlásila, že šaty jsou příšerně nemoderní. A jako že nejsem stěžovatel a potížista, tentokrát jsem majitelce obchodu napsala. Za chování prodavačky se omluvila, ale špatný pocit ve mně stejně zůstává. Jedná se o firmu E.L. oděvy a pobočku na Národní třídě.

    OdpovědětVymazat
  21. Chcela by som sa vyjadrit k tym sephorackym papierikom s 10% zlavou. Vo Francuzsku drzitelia zlatej karty mozu raz rocne 5 takychto papierikov poslat postou do Pariza a obratom obdrzia darcekovu kartu Sephora v hodnote 50 eur. Osobne som neskusala, zatial mam doma len tri papieriky :-)
    Velmi sa o tom medzi klientkami nevie, ja som sa o tom docitala na jednom blogu, kde jedna z diskutujucich prekopirovala celu odpoved z riaditelstva Sephory aj s adresou, kam treba tie papieriky poslat.
    Mozno aj v Cechach nieco take existuje...

    OdpovědětVymazat
  22. Skvěle shrnuto, jsem v práci a mám dlouho chvíli, tak si proctu i komentáře a zážitky ostatních. Já sama mám nejhorší zkušenost s Douglasem na Chodově, prodají vám špatný odstín, s tím, ze je na vas ideální, konzultantky nepříjemné, povýšené, když si všimnou, ze člověk není tak znaly sortimentu, který nabízí , přitom na tom nejsou kolikrát o moc lépe, ale nějak to vycítí a jsou schopny vám prodat cokoliv, hlavně at se vas zbaví, nepořádek a neskutečně zapraseny stojany u Bourjois, testery u Clarins a vrchol byl mejdanek, kdy se partička tahala s dorticky po prodejně a nakonec se s návštěvou všichni přemístili dozadu, tak že na prodejně zůstala jen jedna konzultantka a jedna na kase. A dárek k nákupu Clarins jsem nedostala i presto, ze tam měli stále plakat, asi jsem si mela u kasy říct, ze jo. No nakonec jsem psala na FB stránku Douglas a pak na konec i Clarins a poslali mi jako omluvu produkty Douglas , hlavně jako omluvu a Clarins mi poslal ten zmiňovaný set. Údajná návštěva totiž byla konzultantka Clarins, která se cpala dortiky a kecala vzadu, místo aby se věnovala případným zakaznicim, hlavně proto jsem tam i jela, aby mi poradila. Z Douglas mi psali, ze se na danou prodejní zaměří a provedou kontrolu i co se pořádku a čistoty týká. Nevím jak to dopadlo, už jsem tam nesla. Kde jsem se cítila dobře, je prodejna Sephory na Arkádách Pankrác a Chodov, tam je ale často hodně lidí, což mi moc nevyhovuje.

    OdpovědětVymazat