neděle 6. března 2016

Podporujme české značky aneb Velmi amatérský pokus o Lookbook

Ahoj kamarádi!

Aby to tu nebylo jen o kosmetice plus různých úvahách, které beztak nějaký vztah ke kosmetice mají,  nakousnu téma mého šatníku.

Zanáším se myšlenkou sepsat nějaký souhrnný článek, co nosím, proč to nosím, kde nakupuji a podobně,  ale to by chtělo více obrazového materiálu, což netuším, jak udělat.  Kosmetiku vyfotím - byť velmi nedokonale - sama, ale hadříky musí někdo vyfotit na mně - #hajzlselfie a #výtahselfie jsou dost na nic  :).

Dnes sahám do fotoanálu a níže uvidíte fotky z období posledních cca pěti let (něco jsem musela vzít printscreenem z FB a stejným způsobem z IG).

Dovolím si Vás upozornit na české malovýrobce oděvů, které jsem v onom období našla zejména přes www.fler.cz a u nichž jsem přes Fler či přes jejich posléze vzniklé eshopy či přes osobní nákupy na Dyzajn marketu a podobných prodejních akcích nakupovala opakovaně. 

Nicméně přes Fler jsem cca rok nekoupila nic, přijde mi, že  tento prodejní model se již poměrně vyčerpal a nejlepší léta má za sebou. 

À propos Fler: je to trochu hledání jehly v kupce sena, je tam spousta amatérismu typu "na mateřské jsem uháčkovala večer u seriálu dečku, teď vám ji prodám" , nicméně dá se nalézt zboží s puncem originality, kvalitní,  neotřelé. A to já mám ráda.


Jsem vlastenec, což  se projevuje i v nákupech oblečení.
Když to lze,  nejprve hledám u českých  (a slovenských,  případně aspoň Made in EU) výrobců, až poté jdu jinam.


Když už jdu jinam, tak stejně tak, aby i přes to, že  se jedná o primárně zahraniční subjekt, v ČR  měl prodejnu (takže daně zůstanou tady a naši lidé tam pracují. Mimo jiné).

NIKDY si nic nekoupím přes asijské eshopy, bez ohledu na neskutečnou hadrárnu.

Ani koruna z toho sem nejde, ani jedno  pracovní místo z toho nevznikne, mraky napodobenin a devastace vkusu.  A deformace náhledu na cenu!  (Youtuberkám  propagujícím tento typ eklbyznysu bych dala studený obklad, aby se probraly. Smýkání hadry z těchto eshopů před kamerou snad nemá zapotřebí nikdo. Nezletilci obzvlášť).

Malovýrobce nikdy nedokáže vyrobit a prodat  například tričko za 150,- korun jako třeba obskurní asijský eshop ale ani jako nadnárodní řetězec ve slevě  (šijící btw kdoví kde a za kdovíjakých podmínek).

Není proto možno takové ceny porovnat.

Další hledisko je samozřejmě individualita a nestádnost, v oblečení od malovýrobce nepotkáte půl republiky. I to je součástí ceny. 


Doporučit mohu následující výrobce (naleznete je přes Fler či vyhledáte přes Google jejich eshopy, pokud je mají.  Mnoho z nich má  FB stránky,  pár i Instagram):

Lusinda 
Oi-io (Ivana Perutková)
for-woman  (Kristýna Hošnová - momentálně nešije, je s malou dcerkou doma)
Majerka  (Kateřina Majerová www.majerka.eu)
@macita.navratilova (Marcela Navrátilová)
Monika Horká
Tate @tate_wear 
Veronika Hubková  www.veronikahubkova.cz
Blanka Winterová
Stromli
Young primitive @youngprimitive (i pro chlapce a muže!) 
Black Mountain @blackmouintain.cz
Li-La
SocksInBox @socksinbox.cz.

Ráda si kupuji úpletové šaty (nejen)  ve Favabu (ale nevím, zda je pořád slovenský).

V kategorii už "vyšší krejčoviny" je to zajisté Jana Minaříková @jana_minarikova.
Od Jany mám i kabát  (100% vlna!).

A dále též do této kategorie bezpochyby patří  Sophistic by Veronika @sophictic_by_veronika, od které,  já ostuda, ještě nic nemám. Byť ji mám v povědomí několik let.  Napravím.  Kolekci prezentuje i Simča @stylecookbook, tak mrkněte. 

Máte nějaké oblíbené české  (nebo slovenské) malovýrobce? Ráda si počtu.
Pokud si ještě na někoho vzpomenu, dopíšu. 

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta 

P. S.: Prosím, berte v potaz, že fotky jsou nejen naprosto neprofesionální (mobilem via Charlie či syn), nefocené za účelem prezentace oblečení, ale i bez stylingu a mnohdy z dovolené či volnočasové, tudíž s minimem omítky či takřka bez  (nějaká čubička a spol.se však na puse najde vždy:)).
Dále berte v potaz, že gerontomodelce je na všech fotkách 40+.

Celý článek je #píárzpřesvědčení. 

Úpletové šaty od for-woman 
Šaty z bavlněného plátna od Lusinda
Úpletové šaty od for-woman
Pláštěnka z laminované bavlny od Lusinda
Šaty od Jany Minaříkové
Mikina Majerka
Triko Majerka 
Triko Stromli 
Mikinokabátek v kombinaci fleecu a bavlněného plátna od Marcely Navrátilové 
Triko Majerka
Triko Majerka

27 komentářů:

  1. Ja som jednu dobu dosť nakupovala u nás na jednom handmade servery - sashe.sk a to najmä šperky a tašky a tričká. Ináč u nás mierne slovenský odevný priemysel úplne vymiera, či už Slovenka, Makyta aj Ozeta. U nás v meste dokonca snáď ani nemáme "slušný" butik s oblečením, vyhrávajú to aziati na plnej čiare.
    Ale úplne si mi týmto článkom práve pripomenula moje hľadanie novej čiernej kabelky, takže sa asi pozriem práve na sashe.sk, kde sa dajú nájsť kožené kvalitné kúsky za fajn cenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Sashe je obdoba českého Fleru. Prodává tam i spousta našich českých.

      Vymazat
  2. Souhlasím se vším, youtuberky spolupracující s takovými e-shopy by se mely probrat, je to smutné... Sama tedy nakupuji převážně v retezcich, ale zase se hodně krotim a koupím jen to, co opravdu potrebuju. Na Fler jsem nedávno objevila Veroniku Hubkovou (www.veronikahubkova.cz), myslím, že by de ti mohla líbit... Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, Verča! Mám od ní tři halenkotrička. Dík za připomenutí, doplním ji.

      Vymazat
  3. Děkuji za super článek. Fler mam moc ráda a už jsem tam několikrát nakoupila, ale je to presne, jak pises, musi se hledat. Nové tipy prozkoumám!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík. Fler už je za zenitem, si myslím. Spousta má eshopy vlastní.

      Vymazat
  4. Náhodou, fotky jsou parádní a hlavně ti to moc sluší! Díky za tipy, určitě se podívám, takovéhle inspirace není nikdy dost (spíš vůbec)..

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti,
    já mám na fleru sve stálice macita.navratilova (mikiny) a li-la (trička) a mám to jako svátek si nechat ušít na mé míry-nemíry.
    Jinak mám cestou z práce dva oblíbené sekáče,kde se dají objevit kvalitní kousky. Já jinak dost nerada couram po obchodech.
    Mimochodem, sluší Ti to stále a moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoooooj! na Li-Lu jsem zapomněla, doplním, dík za připomenutí. Určitě přijdu ještě na další. Moc dík a mávám Domiškovi.

      Vymazat
  6. Marti, udělala ste mi radost tímto článkem. Taky se snažím podporovat české výrobce, takže třeba i fusak na mimco máme od české firmy, šitý v CR. A svatební, netradiční, šaty mne sila na miru... Sophistic By Veronika! Takže diporucuju, je to moc milá mladá dáma. A vy jste krásná žena v nejlepším věku, nic gerontoidniho na vás není. Manžel by si vás měl hýčkat, což asi dělá, ale fotografa byste zasloužila lepšího, aby váš půvab vyniknul v pravém světle ;-) Zdravím a krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát. Ty fotky jsou můj věčný problém, jsem si toho vědoma.

      Vymazat
  7. Červenou rtěnku jsem již zmiňovala na IG, ale ofina a květované šaty ti sluší naprosto nejvíc a být tebou, nenosím nic jiného :)))

    OdpovědětVymazat
  8. Teta, jsi kočka :-) a pro květovaný úpletový šaty jsi se snad narodila ....:-))))

    OdpovědětVymazat
  9. Moc ti to sluší! Všechny jsou krásné. Nejraději mám tento typ šatů. Šiji si je sama, a tak mne opravdu někdy vyjdou za pade, protože nakupuji látky ve slevách a stačí mi někdy jen metr. České látky ale snad už ani neexistují. Letos jsem si ušila už tři kabáty/tky celkem za 300,- a to mě baví nejvíc. S těmi eshopy to člověku musí dojít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já Tvé výtvory stále a pokaždé obdivuji! !! Ano, české textilky jsou pryč. Jaká škoda. ..a děkuji.

      Vymazat
  10. Jak už jsem psala na IG krásné šaty, krásná žena, krásně napsáno. Jsem moc ráda, že se blíží další Dyzajn market. Těším se na inspiraci. A jsem moc ráda, že se tam těší moje děvčátka, které ač velmi mladé dokáží ocenit krásné věci. A neřeší značku, která je na oblečení našitá, spíš to, jak a kým je ušito.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Marti, moc sluší!! Jestli mohu doporučit velmi kvalitní českou firmu, dokonce z mé rodné Ostravy, koukni na axello.eu chystám se na nějaké šatičky, mají moc krásné modely ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Moc ti to na všech fotkách sluší Marti!

    OdpovědětVymazat
  14. Moc ti to na všech fotkách sluší Marti!

    OdpovědětVymazat
  15. A neviditelná trička od Covert Underwear - www.cupradlo.cz
    Moc ti to sluší a věci jsou krásné!

    OdpovědětVymazat