sobota 2. ledna 2016

Levné a dobré aneb Kde si mohu odskočit od High End (část I.)



Ahoj kamarádi! 

Dnes bych ráda na chvíli opustila svět kosmetického luxusu a zaměřila se na drogerkové produkty, u nichž je poměr ceny a výkonu v symbióze, respektive na produkty, které snesou srovnání s mnohem dražšími bratříčky.

Ano, za ta svá kosmetická léta jsem převážně High End holka, nicméně stále nepřestávám hledat a zkoušet v levnějších vodách, hlavně v kategorii dekorativní kosmetiky, u péče vzhledem k citlivosti své pleti volím větší obezřetnost a zkouším jen sporadicky. 

Kdysi jsem na svém Instagramu  psala příspěvek na téma drahá versus levná, v němž jsem uvedla něco v tom smyslu, že na deset HE produktů připadnou tak dva omyly, zatímco u drogerkové kategorie je to obráceně. Někdy se jedná o hledání v kupce sena, leč najít lze.

Dnešní článek je první částí série Levná a dobrá.

I. MAKEUP

Překvapením roku 2015 je Rimmel Match Perfection  (mám odstín 010 Light Porcelain). 
Rozepsala jsem se o něm už na IG. 

V podstatě mu nemám co vytknout.  Dobře se nanáší,  nemapuje, nezvýrazňuje suchá místa, nedělá šupinky a jeho výdrž je velmi slušná. 

Napříč cenovými kategoriemi a značkami bych hodnotila školní známkou dvě,  takovou lepší dvojčičkou. Na nejvyšší metu nedosáhne jen kvůli finiši.  Tam bych preferovala více odrazu světla, více rozjasnění.  Pokud ho navrstvíte (což umí), mohla by pleť působit poněkud bez šťávy. 
Je to můj nejlepší drogerkový makeup. Např. nový a dražší L'Oréal mi nesedne vůbec.

II. BB, CC, TÓNOVACÍ KRÉMY

V této kategorii  mohu doporučit pouze CC od Bourjois, a to 123 Perfect CC Cream (mám odstín 31 Ivory).  Sice se Bourjois prodává i v parfumeriích,  ale sortiment značky  seženete  i v některých DM drogeriích nebo třeba v My Národní,  takže značku beru jako lepší drogerii.
Výhodou CC od Bourjois je velmi slušné krytí, prakticky makeupové. Snadná aplikace  (nejvíce se mi osvědčily prsty). Dost dobrá výdrž.  Odchod postupný a nenásilný.
Školní známka 1-.

Přiznám se, že drogerková BB jsem ani neměla odvahu zkusit, už na první test většinou oranž jak vykulený pomeranč a konzistence nevyhovující.

III. KOREKTORY

Předesílám, že vychvalovaný Catrice nesnáším. 

Soustředím se na kruhomaskovače, na pupence až na pár výjimek netrpím.

Za mě vede ve značkách Maybelline

Hodně v oblibě mám Fit me (naproti tomu stejnojmenný makeup ráda nemám). Chováním i finišem se dá přirovnat k Nars Radiant Creamy Concealer včetně neduhu, jímž je po určité době viditelnost a zalejzačka (poklepáním u obou lze opravit, Nars mi to dělá méně). Školní známka horší dvojka.

Maybelline Age Rewind (v Rakousku zvaný Instant Anti-Age Effekt) nesehnatelný v ČR  (proč? ) je skvělý v konzistenci.
Ekl aplikační hubku jsem urvala a šroubuji si produkt z hrdla.  Čímž tedy zbytečně plýtvám. Velmi hezky se roztírá a nikam neleze.  Leč výdrž je slabá, najednou tam prostě není.  Kvůli tomu dávám lepší trojku.

Maybelline rozjasňující pero se štětečkem Dream Lumi Touch  jsem zatím u nás rovněž neviděla (na netu možná seženete), mám ho z Rakouska z Müllera.  Struktura super, extra výdrž sice nemá, ale to u těchto per nebývá.  Nevýhodou je tmavost i nejsvětlejšího odstínu  (musím ho míchat). Proto dávám za tři. (Nefotila jsem,  ihned se mu slouply nápisy na obalu a vypadá to nevzhledně).

Kiko Natural Concealer (v odstínu 01) mi darovala @sabina.grohova a je to takové roztomilé funkční prtě s rozjasňujícím efektem. Krytí je sice spíš nižší, nicméně pěkně se nanáší a nedělá přes den lumpárny.  Uděluji lepší dvojku.

Malu Wilz Light Reflector Concealer  mi věnovala @leona_podlaha. Nejedná se o drogerku, seženete někde v lékárnách  (já dosud na žádnou takovou nenarazila) či přes net a podobně. Je to dražší než drogerie, ale levnější než parfumerie. Pro mě je jedním z objevů roku 2015 a patří do mé kategorie Zázraků.  
Má klasický houbičkový aplikátor. Vynikající konzistence, bleskové rozetření, nikam neleze. Krytí střední. Efekt přirozenosti, není vidět, že ho máte. Výdrž není celodenní,  ale zde odpouštím a dávám jednušku.

IV. PUDRY

Marně již snad dva roky sháním Bourjois Healthly Mix kompakt, můj odstín prostě nikde není. 

Vychvalovaný NYC je sice levný,  ale já ho nedoporučím . Nevyhovuje mi struktura, drobí se to,  je to vidět a nedrží nijak zvlášť. 

Dermacol fixační sypký nedoporučím rovněž. Hrubáč a opadavka. Je vidět.  V základní ceně není extra levný. 

Essence a Catrice jsem nezkoušela. 
Kategorie zůstává momentálně bez favorita.

V. TVÁŘENKY

Osvědčily se mi tvářenky od Catrice,  ať už v různých limitkách či v základním sortimentu  (a nemám ráda tvářenky od Essence,  byť je to jedna firma). 

U Catrice oceňuji zanedbatelnou prášivost eliminovatelnou dobrým štětcem. Nanesení bez šmouh a slušnou výdrž.  Čistá dvojka.

Velmi slušnou Alverde jsem už popsala v článku (ZDE)Zázraky a přízraky o tvářenkách roku 2015. 

Pokračování v dalších kategoriích  (obočí, tužky, rtěnky,  stíny a podobně) příště.

Jaké jsou Vaše oblíbené výrobky z těchto kategorií? Ráda si počtu.

Děkuji, že mě čtete.

Konec hlášení.
Pusu teta

P.S. Omlouvám se, z neznámých důvodů již jednou publikovaný článek zmizel, vrátil se do konceptu (zcela prázdného). Tím pádem zmizely i Vaše původní komentáře.


Rimmel Match Perfection 
123 Perfect CC Cream od Bourjois
Malu Wilz, Kiko Natural Concealer a Maybelline Age Rewind (v Rakousku zvaný Instant Anti-Age Effekt
Alverde 

44 komentářů:

  1. Z drogérky som našla na moju pleť schopnejší makeup iba u Dermacolu - Caviar Long Stay. Mám aj Bourjois Healthy Mix a mala aj Rimmel s červeným viečkom ale oba na moju pleť priemerné a nie je to niečo z čoho by som si sadla na riť.
    Čo sa týka púdrov je to veľmi podobne. Teraz sa pozerám po nejakom novom lepšom kompaktnom púdri, tak uvidíme.
    A čo sa týka líceniek, úplne súhlasím Catrice a Alverde sú jedno z toho najlepšieho z drogérie - nové Max Factor som neskúšala. Essence lícenky boli moje prvé, keď som pred 5timi rokmi sa začala viac zaujímať o líčenie a používam ich občas ešte z takej nostalgie - ale popravde tie z bežného sortimentu ma nudia. Mám dve lícenky z LE a tie sú celkom fajn.
    A čo sa týka korektoru Fit Me je fajn ale čo mi vadí že hrdlo neodstraňuje prebytočný produkt a často mám celý korektor zapatlaný. Mám teraz v zásobe ešte korektor od Manhattan kúpený v Rakúsku a uvidíme čo to bude zač.
    Marti a chcem ti popriať, síce oneskorene, šťastný nový rok, nech sa darí v práci, v súkromí, s blogom a zároveň nech objavujeme stále novú a kvalitnú kozmetiku :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání a přeji rovněž hezký rok! Caviar Long Stay mám taky ráda, jediný od Dermacolu. Až na ten korektor ve víčku, ten je na nic.

      Vymazat
  2. Hezky clanek :) make up je pro me top Lasting finish od Rimmel, bohuzel ho inovovali, k horsimu podle me, a ted jsem ve fazi hledani.z pudru jsem mela rada sypky Catrice i Essence, bohuzel je zrusili. Z rasenek ruzova miss sporty. Essence spatne vyrobky nema, jen je nutne hleedat a to me nebavi. Tereza :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Essence mám poměrně dost produktů v oblibě. Tužku na obočí, rtěnky, laky na nehty, top coat, zasychací kapičky na lak. ..Lasting Finish mi nesedne, ale to je typem mé pleti.

      Vymazat
  3. Abych řekla pravdu, v drogerce už dekorativku skoro nekupuji. Většinou mi nevyhovovala, a tak jsem většinu rozdala. Něco málo mi zbylo, ale už asi rok jsem nepoužila. Kdysi jsem měla docela ráda pěnový makeup od Max Factor, vypotřebovala jsem dvě balení (největší průšvih ale byl jejich CC, šíleně oranžový a na obličeji vydržel v dobrém stavu tak hodinu). Zkoušela jsem i True Match od Loreal a za mě takový průměr. Mám ještě jednu Dermacol rtěnku a ta je asi moje nejoblíbenější z drogerky. Jinak mám docela ráda značku Milani a jejich mono stíny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dermacol rtěnky ujdou. Ale radši mám Rimmel Kate a Maybelline. True Match mi udělal šupiny už během dvaceti minut.

      Vymazat
  4. Díky tvému příspěvku na IG jsem zkusila Lasting finish a sedí mi perfektně, tak ho střídám s kaviarem od dermacolu.:) a zkoušela jsi catrice tekutý korektor? Ten mam rada, i když ted nějakým zázrakem nepotřebuji kruhy pod očima kryt tak moc! Takže obecně korektor ted moc nepoužívám. Tvářenku mam od catrice jednu, ze stále nabídky, bohužel si nevzpomínám na jméno. Ale používám skoro denně. Psala o ni Hanka ze sofastars. Těším se na další díl!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, tu "Hančinu" mám taky:). Je fajn. Tekutý Catrice jsem si nekoupila, divná přehnaná parfemace, to mi vadí. Tuhý nesnáším.

      Vymazat
  5. Krásnou sobotu, Marti, mám to CC a měla jsem fit me korektor ( změnil konzistenci, tak šel do popelnice) vyhovoval mi i Affiniton od Maybelline mejkap na mě šednul ( už vím proč ) a korektor byl první věc co se jsem dopotřebovala. NYC pudr mám podlehla jsem masírce a děla mi moučný efekt..
    Pudruju jen nos občas čelo. Děkuji za rozsáhlé a přínosné čtení. Mít pubertální dceru navedu ji sem ostatní samozvané rádoby odbornice z blogosvěta by měly po ptákách ty by nečetla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Danuško. Ano, moučný zaprášený efekt a drobky.

      Vymazat
  6. Já musím vyzkouset ten Rimmel makeup! Už jsi jej vychvalovala na IG. Z drogerie mám ráda rimmel kate rtěnky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rimmel Kate jsou mé oblíbené. A jako zavilá rudopusařka mám nejradši 111 :)

      Vymazat
  7. Ahoj Marti, děkuji za další skvělý článek. Právě jsem se vrátila z Drážďan a na korektor od Maybelline opět zapomněla. Jsem hlava děravá. Zato jsem sehnala produkty od Aldo Vandini, tak očekávej příští týden balíček. <3
    Hezký den
    Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, to jsi zlatá! Pak dej vědět, jak jsi spokojená. Viděla jsem tu nálož na IG;)

      Vymazat
  8. Ahoj teta, proším tě zkoušela si ten make up od Gosh s kapátkem? Velmi b mě zajímal tvůj názor. A k článku,make up od Rimmelu mám ve straší verzi,nejásám ale zatím jediný co mi na pleti neoxiduje a nezvýrazňuje vrásky a suchá místa,ten svůj nej make up stále hlesám, korektor mam Affiniton a tento Age rewind co máš i ty,zapudruju a jsem spokojená, pudr mám Dermacol s krajkou,Essence transp. se mi rozbil a přijde mi ,že je dost vidět třeba na chloupkách. CC mám od Catrice,ale barva je to na léto,v zimě by to ani nebylo možný aplikovat, ale prej má dobrý odstíny i Gabriela S., bych to měla omrknout. Tvářenky jsem ti už vyjmenovala minule. Skvělý tyto články, člivěk může porovnat a třeba zkusit i jinou lepší variantu. Měj se krásně, hezký první dny v roce a vše nej i do těch dalších, je to potřeba 👍💜

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Luci, promiň, že se tu míchám do diskuze. Makeup od Gosh mám a jsem s ním spokojená. Mně nikam neleze, výdrž je obstojná, jen nos musím po pár hodinách pudrovat, nebo použít matující papírek. Ale to musím skoro s každým makeupem (kromě Estee Lauder Doublewear). Krytí je nižší střední, ale dá se hezky vrstvit. Klidně mi napiš na IG do direktu adresu. Já bych ti poslala vzoreček, mám nejsvětlejší odstín. Hezký večer přeji.
      Sabina

      Vymazat
    2. Děkuju Sabi,už jsem ti napsala ;-) ❤

      Vymazat
    3. Holky, já ho nemám. Ani kapadlo od Sephory ani Bobbi.

      Vymazat
    4. Já jsem zvědavá jaký bude,dost byl chválený,ale mně nesedne téměř nic,tak uvidím. Ještě jsem zapoměla zmínit,že ten nový od Astor mi nesedí vůbec a ta báze,to je příšernost.

      Vymazat
  9. Jee, asi první člověk, kterému také nevyhovuje transparent od Dermacolu. Všichni ho kolem mě chválí, už jsem si říkala,že buď mám divnou tlamu či co. Docela dobrý je krajkový od dermacolu, stačí ho malinko a pěkně kryje:) A je i levnější než transparent. Hezký večer 👋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď! Humbuk bez výsledku. Krajkový jsem kdysi měla, ok, ale rychle zmizel.

      Vymazat
  10. Catrice jsem si teď pořídila dvě tvářenky - takové pruhované světlejší a jsem dost zklamaná, moc nebarví :( Ale možná je to štětkou a tak mě napadá - udělala bys Marti recenzi i štětek? Ty tak hezky umíš popsat, která na co :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štětky budou, dost o ně píšete. Jen to bude pro mě náročnější na foto:(

      Vymazat
  11. Uplnr souhlasim s tim makeupem od Rimmel. Je skvely :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Marti, asi před dvěma týdny mi došel Rimmel MP, tak jsem zašla pro nový. Vzala jsem 010, protože dosud nejsvětlejší 100 je tmavší než u původní verze. Nicméně sedí mi skvěle, možná líp jak ten původní. A z korektorů mám hodně ráda Fit Me, mám i Age Rewind, ale ten bych snesla světlejší. Těším se na další kategorie :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Marti, asi před dvěma týdny mi došel Rimmel MP, tak jsem zašla pro nový. Vzala jsem 010, protože dosud nejsvětlejší 100 je tmavší než u původní verze. Nicméně sedí mi skvěle, možná líp jak ten původní. A z korektorů mám hodně ráda Fit Me, mám i Age Rewind, ale ten bych snesla světlejší. Těším se na další kategorie :)

    OdpovědětVymazat
  14. Rimmel jsem mela původní, takze rada zkusim i tento. CC Bourjois je moje stálice, nejraději ho používám na jaře. Ostatni produkty jsem nemela. Vlastne jo, korektor :) byl fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ti sedne. Pro mě je fajn. A Bourjois jedu celý rok:)

      Vymazat
  15. Já mám z drogerie ráda matující make-up od Lorealu, docela ujde matující pudr od Catrice, tvářenky Catrice a některé od Essence taky.. CC od Bourjois je fajn, ale ten pudr pro mě nic moc.

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkný článek. Přínosný hlavně pro mladé holčiny, maminky na mateřské a také pro ty uživatelky kosmetiky, které mají jiné priority a nechtějí za ni utrácet tisíce. Takže i tato rubrika je supeeer👍 Jsi prostě skvělá kosmetická guru "pro všechny"👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adri, ve své maniacké posedlosti plením i drogerie :)

      Vymazat
  17. Ahoj Martinko :) Opět velice čtivý článek, se spoustou věcí souhlasím. A co se týče Healthy Mix od Bourjois, mám takové neblahé tušení, že celou ředu firma inovuje, protože oba typy makeupu a hlavně teda pudr, jsou už skoro rok sehnatelné jenom někde. Nejdřív jsem to přičítala tomu, že ve Španělsku o světlé odstíny nikdo nemá zájem, ale ve všech parfumeriích/drogeriích už mají pouze po jednom, max. dvou kusech nejtmavších odstínů. Ale naposledy už ty světlé odstíny nebyly ani v UK v Boots. :( Tak doufám, že mi mého miláčka Healthy Mix Serum nezinovují do nějakého hnusu, případně ho úplně nezruší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Evi, děkuji! Všeobecně se vždy inovací bojím. Mnohdy to je k horšímu.

      Vymazat
  18. Ja mam také moc rada Fit Me! korektor. (Nars mi nepřijde jako žádný zázrak,urcite už znovu nekoupím)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nars, mrcha jedna drahá, cca po 4 měsících jakoby v láhvi ztuhl. Tím mě rozčílil a další rozhodně taky nebude.

      Vymazat
  19. Dobrý den Martino, nejprve Vám chci pochválit Váš blog! Píšete skvěle, bez obalu, umite vyzdvihnout plusy, mínusy daného produktu a hlavně se vždy od srdce zasměji- máte skvělá přirovnání a hlavně styl psaní.
    I když fotky nejsou v extra kvalitě, tak myslím, že to nikomu nevadi, protože my- vaše čtenářky, sem chodíme hlavně proto, že máme stejnou zálibu (kosmetiku), chceme se něco dovědět a znát názor nejpovolanější ženy, co se týká High End kosmetiky:-)
    Upřímně, blogy, kde je to jen samá skvěle nastylovaná fotka, respektivě minimálně 20 fotek o ničema 3 řádky textu, mě nebaví...

    Zkušenostmi jsem také přišla na to, že za kvalitu je lepší si připlatit, ale nějaké produkty z drogerie se u mě také najdou..z make upu Dermacol 24h, korektor maybelline mám také a za mě je lepší nez NarsRadiant a Dermacol fixační sypký mě osobně vyhovuje a přijde mi, že dělá lepší efekt než Channel Les Beiges..
    S pozdravem Lucie

    Ps: Zapomněla jsem dodat, že Tě sleduji z Bukureště :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, děkuji za podporu. Prosím tykačku, jo? Les Beiges. ..čekala jsem víc. O dost víc. Z Dermacolu mi sedí jen Caviar. 24h není pro mou sušinu stařinu. Zdravím do Rumunska!

      Vymazat
  20. Prima shrnutí, já mám z drogerie ráda kdeco, nemám velkou zkušenost s high end kosmetikou, ale už to začíná :)
    Tonovaci krém mam ráda od Dermacol, není žlutý a je lehký, makeup vůbec nepoužívám, takže mi to stačí. Shodnu se s tebou na Bourjois, tam mám v oblibě pudr Healthy balance, už mám druhý. Pak klasika - žlutá řasenka Maybelline collosal volume, korektor pod oči taky Maybelline,ale ne fit me, ten hrozně tekl z obalu. Ale není úplně dokonalý, po půldni trochu zalézá do vrásek. Tvářenku mám oblíbenou z Dermacolu (je napůl s rozjasňovačem), ale i samozřejmě jiné :)

    OdpovědětVymazat
  21. Dobrý den teto, chtěla jsem se zeptat na kosmetiku Yves Rocher - konkrétně na rozjasňujicí make up (http://www.yves-rocher.cz/rozjasnujici_make-up_1), nezkoušela jste? Měla jsem ho jednou a byla jsem spokojená ale teď uvažuju nad tím Rimmel match, tak nevím jak porovnat. Předem děkuju za odpověď a super články!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, od YR jsem v posledních letech měla Pure Light. Průměr a za pět měsíců se zkazil.

      Vymazat